Skocz do zawartości

żeliwny i aluminiowy blok silnika - jakie różnice (e36 320i)


danielssiew

Rekomendowane odpowiedzi

jakie są zalety i wady silników aluminiowych a jakie żeliwnych? który jest lepszy? chodzi o e36 320i 1992 rok bez vanosa

czy motor 2.0 150km na żeliwnym bloku w połączeniu z automatyczną skrzynią, jest dobrym motorem?

Edytowane przez danielssiew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To zalezy od rocznika a nie km ktory silnik tam jest.

Ja mam 150 i jest aluminowy bo wersja flate :D

ale to inny samochod i disel

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

E36 320i

 

z silnikiem zeliwnym

 

M50B20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 6000 (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 1989 do 09/1992

M50TUB20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 09/1992 do 1994

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/1993_bmw_325is_engine.jpg

http://img1.anonse.pl/3/c/4/4/2157b3b7e04d4042b2473d286a3133bb4662,silnik-bmw-e-36-320-2-0-m50-m50b20-odpala.jpg

 

 

 

z silnikiem aluminiowym

 

M52B20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 11,0:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 09/1994-1999

http://img714.imageshack.us/img714/2033/img0095oj.jpg

http://m.flickr.com/photos/berkayoz/5436848050/lightbox/

 

 

Nie znalazlem do ktorego miesiaca byly prodokowane ale kupujac samochod wszyscy pisza pierwsza rejestracje wiec dopiero po nr. vin sie dowiesz

 

 

viewtopic.php?f=19&t=143224&p=1010526&hilit=m50b20+m52b20#p1010526

 

viewtopic.php?f=17&t=219985&p=1656786&hilit=m50b20+m52b20#p1656786

 

M52TUB20 skasowalem (tak jak kolega pisze Z3 itd.), dodalem M50TUB20 tez byl w E36 320i

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Trochę inne pytanie podłączę do tematu :

- jak rozeznać jaki dokładnie mam silnik , auto kupiłem z włożonym 2 litrowym silnikiem, tak więc VIN nic tu nie da,

a chciałbym dokładnie wiedzieć jaki to silnik, która wersja i z którego roku :think:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2732291500_1379699014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M50B20 ale z ktorego roku to Ci nie powiem. Pod opisami silnikow dodalem zdjecie alu i zeliwnego po tym da sie poznac. L

 

M52 ma korek wlewu z przodu

M50 z tylu

Dodatkowo w m50 na bloku żeliwnym jest wybita pojemność

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inne pytanie podłączę do tematu :

- jak rozeznać jaki dokładnie mam silnik , auto kupiłem z włożonym 2 litrowym silnikiem, tak więc VIN nic tu nie da,

a chciałbym dokładnie wiedzieć jaki to silnik, która wersja i z którego roku :think:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2732291500_1379699014.jpg

 

Sprawdz na kompie jak był kompletny swap to vin jest na kompie tylko nie mam pewności co do Boscha

http://i41.tinypic.com/20p9769.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inne pytanie podłączę do tematu :

- jak rozeznać jaki dokładnie mam silnik , auto kupiłem z włożonym 2 litrowym silnikiem, tak więc VIN nic tu nie da,

a chciałbym dokładnie wiedzieć jaki to silnik, która wersja i z którego roku :think:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2732291500_1379699014.jpg

 

Jeśli pod maską masz to co na tym zdjęciu to jesteś dumnym posiadaczem M50TUB20 - blok żeliwny, z vanosem

M50 wychodziły tylko z blokami żeliwnymi, a co lat produkcji to te silniki wychodziły w 1992-1994 (E36 320i) - dokładnie żeby wiedzieć musisz na kompie zobaczyć vin i po vinie dojść

 

jakie są zalety i wady silników aluminiowych a jakie żeliwnych? który jest lepszy? chodzi o e36 320i 1992 rok bez vanosa

czy motor 2.0 150km na żeliwnym bloku w połączeniu z automatyczną skrzynią, jest dobrym motorem?

 

e36 320i 92' bez vanosa to M50B20 - blok żeliwny, brak vanosa, 150 KM/190 Nm Silniki te uchodzą za "idioto odporne" gdyż są bardzo wytrzymałe, bardzo mało awaryjne, stara dobra konstrukcja, z racji iż nie ma vanosa może kapkę więcej palić (ja osobiście posiadam m50tub25 - ta sama jednostka tylko że 2,5 pojemności i vanos, lecz naprawdę jestem z niej zadowolony). Montowane w latach 1991-1992 (E36 320i)

 

Blok aluminiowy to M52B20 - wszystkie m52 wychodziły z Vanosem (M52TUB20 - podwójny vanos, występowały w Z3, E46 i E39,natomiast w e36 nie były montowane) też 150 KM/190 Nm, jak już napisałem blok aluminiowy na Nikasil'u, ma on opinię gorszego od M50 z racji iż często występują problemy z Nikasil'em co wiąże się z tym że silnik zaczyna brać olej (Nikasil'a niszcza paliwa niskiej jakości), przez blok z alu jest mniej odporny na przegrzanie. Montowane w latach 1994-1999 (E36 320i)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dobra a co z automatikiem. Byl stwozony nowy przy silniku M52B20 czy to ten sam co z M50B20?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

 

Sprawdz na kompie jak był kompletny swap to vin jest na kompie tylko nie mam pewności co do Boscha

http://i41.tinypic.com/20p9769.jpg

 

To jeszcze podpowiedzciemi gdzie znajde ten komp - niestety poznaje dopiero swoje autko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony w przedziale silnika wchodzi tam gruba wiązka z podszybia , jak jest aku przy silniku to jest za .

 

Co do silnika M52 to wychodziły też z żeliwnymi tulejami ja taki miałem .

 

 

http://i50.tinypic.com/1zqc0lc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony w przedziale silnika wchodzi tam gruba wiązka z podszybia , jak jest aku przy silniku to jest za .

 

Co do silnika M52 to wychodziły też z żeliwnymi tulejami ja taki miałem

 

Zgadza się, M52 miały żeliwne tulej bądź całe bloki żeliwne ale tylko te przeznaczone na rynek amerykański.

Wszystko co wyszperałem na ten temat napisałem tutaj, w pierwszym poście "M50 vs M52"

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lewej strony w przedziale silnika wchodzi tam gruba wiązka z podszybia , jak jest aku przy silniku to jest za .

 

Co do silnika M52 to wychodziły też z żeliwnymi tulejami ja taki miałem

 

Zgadza się, M52 miały żeliwne tulej bądź całe bloki żeliwne ale tylko te przeznaczone na rynek amerykański.

Wszystko co wyszperałem na ten temat napisałem tutaj, w pierwszym poście "M50 vs M52"

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

 

Silnik m52b25 został wyjęty z Anglika po rozkodowaniu winu jest on z marca 1996r i było coś takiego :

S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika

 

Masz może jakieś info na ten temat co było robione z silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.