Skocz do zawartości

żeliwny i aluminiowy blok silnika - jakie różnice (e36 320i)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jakie są zalety i wady silników aluminiowych a jakie żeliwnych? który jest lepszy? chodzi o e36 320i 1992 rok bez vanosa

czy motor 2.0 150km na żeliwnym bloku w połączeniu z automatyczną skrzynią, jest dobrym motorem?

Edytowane przez danielssiew
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To zalezy od rocznika a nie km ktory silnik tam jest.

Ja mam 150 i jest aluminowy bo wersja flate :D

ale to inny samochod i disel

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

E36 320i

 

z silnikiem zeliwnym

 

M50B20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 6000 (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 1989 do 09/1992

M50TUB20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 4 10,5:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 09/1992 do 1994

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d0/1993_bmw_325is_engine.jpg

http://img1.anonse.pl/3/c/4/4/2157b3b7e04d4042b2473d286a3133bb4662,silnik-bmw-e-36-320-2-0-m50-m50b20-odpala.jpg

 

 

 

z silnikiem aluminiowym

 

M52B20 2,0 l (1991 cm3) 80,0 mm × 66,0 mm 11,0:1 110 kW (150 PS) bei 5900 190 Nm bei 4200 6500 min-1 09/1994-1999

http://img714.imageshack.us/img714/2033/img0095oj.jpg

http://m.flickr.com/photos/berkayoz/5436848050/lightbox/

 

 

Nie znalazlem do ktorego miesiaca byly prodokowane ale kupujac samochod wszyscy pisza pierwsza rejestracje wiec dopiero po nr. vin sie dowiesz

 

 

viewtopic.php?f=19&t=143224&p=1010526&hilit=m50b20+m52b20#p1010526

 

viewtopic.php?f=17&t=219985&p=1656786&hilit=m50b20+m52b20#p1656786

 

M52TUB20 skasowalem (tak jak kolega pisze Z3 itd.), dodalem M50TUB20 tez byl w E36 320i

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M50B20 ale z ktorego roku to Ci nie powiem. Pod opisami silnikow dodalem zdjecie alu i zeliwnego po tym da sie poznac. L

 

M52 ma korek wlewu z przodu

M50 z tylu

Dodatkowo w m50 na bloku żeliwnym jest wybita pojemność

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Trochę inne pytanie podłączę do tematu :

- jak rozeznać jaki dokładnie mam silnik , auto kupiłem z włożonym 2 litrowym silnikiem, tak więc VIN nic tu nie da,

a chciałbym dokładnie wiedzieć jaki to silnik, która wersja i z którego roku :think:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2732291500_1379699014.jpg

 

Sprawdz na kompie jak był kompletny swap to vin jest na kompie tylko nie mam pewności co do Boscha

http://i41.tinypic.com/20p9769.jpg

Opublikowano
Trochę inne pytanie podłączę do tematu :

- jak rozeznać jaki dokładnie mam silnik , auto kupiłem z włożonym 2 litrowym silnikiem, tak więc VIN nic tu nie da,

a chciałbym dokładnie wiedzieć jaki to silnik, która wersja i z którego roku :think:

 

http://obrazki.elektroda.pl/2732291500_1379699014.jpg

 

Jeśli pod maską masz to co na tym zdjęciu to jesteś dumnym posiadaczem M50TUB20 - blok żeliwny, z vanosem

M50 wychodziły tylko z blokami żeliwnymi, a co lat produkcji to te silniki wychodziły w 1992-1994 (E36 320i) - dokładnie żeby wiedzieć musisz na kompie zobaczyć vin i po vinie dojść

 

jakie są zalety i wady silników aluminiowych a jakie żeliwnych? który jest lepszy? chodzi o e36 320i 1992 rok bez vanosa

czy motor 2.0 150km na żeliwnym bloku w połączeniu z automatyczną skrzynią, jest dobrym motorem?

 

e36 320i 92' bez vanosa to M50B20 - blok żeliwny, brak vanosa, 150 KM/190 Nm Silniki te uchodzą za "idioto odporne" gdyż są bardzo wytrzymałe, bardzo mało awaryjne, stara dobra konstrukcja, z racji iż nie ma vanosa może kapkę więcej palić (ja osobiście posiadam m50tub25 - ta sama jednostka tylko że 2,5 pojemności i vanos, lecz naprawdę jestem z niej zadowolony). Montowane w latach 1991-1992 (E36 320i)

 

Blok aluminiowy to M52B20 - wszystkie m52 wychodziły z Vanosem (M52TUB20 - podwójny vanos, występowały w Z3, E46 i E39,natomiast w e36 nie były montowane) też 150 KM/190 Nm, jak już napisałem blok aluminiowy na Nikasil'u, ma on opinię gorszego od M50 z racji iż często występują problemy z Nikasil'em co wiąże się z tym że silnik zaczyna brać olej (Nikasil'a niszcza paliwa niskiej jakości), przez blok z alu jest mniej odporny na przegrzanie. Montowane w latach 1994-1999 (E36 320i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra a co z automatikiem. Byl stwozony nowy przy silniku M52B20 czy to ten sam co z M50B20?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Z lewej strony w przedziale silnika wchodzi tam gruba wiązka z podszybia , jak jest aku przy silniku to jest za .

 

Co do silnika M52 to wychodziły też z żeliwnymi tulejami ja taki miałem

 

Zgadza się, M52 miały żeliwne tulej bądź całe bloki żeliwne ale tylko te przeznaczone na rynek amerykański.

Wszystko co wyszperałem na ten temat napisałem tutaj, w pierwszym poście "M50 vs M52"

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

Opublikowano
Z lewej strony w przedziale silnika wchodzi tam gruba wiązka z podszybia , jak jest aku przy silniku to jest za .

 

Co do silnika M52 to wychodziły też z żeliwnymi tulejami ja taki miałem

 

Zgadza się, M52 miały żeliwne tulej bądź całe bloki żeliwne ale tylko te przeznaczone na rynek amerykański.

Wszystko co wyszperałem na ten temat napisałem tutaj, w pierwszym poście "M50 vs M52"

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=213365

 

Silnik m52b25 został wyjęty z Anglika po rozkodowaniu winu jest on z marca 1996r i było coś takiego :

S962A MOTORKENNFELD Specjalna charakterystyka silnika

 

Masz może jakieś info na ten temat co było robione z silnikiem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.