Skocz do zawartości

BMW X3 e83 trzęsie budą przy przyspieszaniu


dawidc1

Rekomendowane odpowiedzi

witam ponownie:)

 

jak w temacie...problem polega na tym ,iż podczas gwałtownego przyspieszania i tylko wtedy trzęsie budą. Jak przyspieszam delikatnie lub utrzymuję obroty jest ok.Innych objawów i zależności na razie nie zauważyłem. Czy to będzie uszkodzony wał, podpora? czy jeszcze coś innego.

 

PS. wyważyłem koła na sam początek i nie pomogło, opony po jednym sezonie.

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam łącznik wału lub podpore.

Mieliśmy taki przypadek ostatnio., że klient zamontowal sobie używany łącznik wału i zaczęły sięjaja.

Po wymianie na nowy, jak ręką odjal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawidc1 witaj !

Pytasz

od skrzyni biegów (automat)???

Raczej nie .

Typowe objawy dla skrzyni są zupełnie inne.

Skłaniam sie do problemów z przenoszeniem napędu co to jest typowe jak zasugerował

łącznik wału lub podpore.

Mechanik z doświadczeniem to może robić próbę na dobrze zahamowanych wszystkich kołach i dać mu jedynkę i jak poduszki czy podpora są uszkodzone lub zużyte to zaraz to wyjdzie. Gorzej to zrobić na automacie.

Ale ostrożnie bo jak hamulce słabo trzymają to można wylądować na ścianie ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Więc tak...

 

-podpora wału i łącznik-opada

-skrzynia biegów-odpada

-skrzynka rozdzielcza-odpada...Dziękuję Papik:)

 

Teraz istotna sprawa...po odłączeniu napędu na przód wszelkie dziwne objawy ustają...Jakiś czas temu miałem kontakt z krawężnikiem(prawe przednie koło)po którym skrzywiony był wahacz (skrócił się o 3 cm). Czyli wszystko wskazuję na to ,że problem jest gdzieś w przednim elemencie przenoszącym napęd. Budą trzęsie przy obciążeniu, wydaję mi się nawet ,że objawy się nasilają.

Miał ktoś podobny przypadek?

Co uległo uszkodzeniu:

-półoś

-przegub Wewnętrzny(z tego co kojarzę, też trzęsie budą przy obciążeniu)

-dyfer?????

czy może jeszcze coś innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na pewno wszystkie cztery opony masz takie same i ich stan zużycia jest jednakowy ? bo przeciwnym razie to system lubi wariować ale nie tak jak to opisałeś.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego, właśnie przerabiam ten temat czyli trzęsło mi budą przy przyspieszaniu już od około 30 km/h. W moim przypadku diagnoza była łatwa do stwierdzenia, że to przegub wewnętrzny przedniej lewej półosi napędowej, gdyż się wysypał i obrócił się wewnątrz tak, że aż manszet gumowy skręciło. Czekam właśnie na nową kompletną półoś i powinno być po problemie.

Pozdr

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie! Budą już nie trzepie, auto jedzie gładko, płynnie i bez żadnych dziwnych odgłosów czy zachowań. Jest super.

Tak jak wspomniałem, receptą okazała się wymiana półosi przedniej lewej.....................niestety kompletnej. Ale było warto. Proponuję brać ten element pod uwagę przy objawach jakie zostały poruszone w tym wątku :D

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Panowie, macie pomysł gdzie można naprawić skrzynkę reduktora w Krk? najlepiej tak aby od razu adaptację zrobili i aktualizację progr.? do Wawy mam daleko;( a widzę, że jedyny rozsądny serwis to u kolegi Papika...ogólnie szukam serwisu do mojego autka...

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Panowie, macie pomysł gdzie można naprawić skrzynkę reduktora w Krk? najlepiej tak aby od razu adaptację zrobili i aktualizację progr.? do Wawy mam daleko;( a widzę, że jedyny rozsądny serwis to u kolegi Papika...ogólnie szukam serwisu do mojego autka...

pozdro.

 

Kolego!

Skrzynka rozdzielcza ma bardzo prosta budowe i do jej naprawy naprawde nie potrzeba jakis szczególnych umiejetności.

W Polsce niemal w kazdym wiekszym miescie znajdziesz warsztat ,ktory to zrobi.Trzeba sie tylko popytac.

W moim aucie zrobil skrzynke mechanik samochodowy ,ktora dla niego była pierwsza przez niego taka rozebrana i naprawiona.Było to w tamtym roku ,jezdze i nie ma zadnego problemu.

Wcześniej skrzynka szarpała ,doszlo nawet do tego ,ze w czasie jazdy zablokowała tylnie koła i auto stanelo.Powodem tego było jedno łozysko ,ktore sie rozsypało a jego kawalki wpadły miedzy łańcuch i koła.Koszt lozyska -17 zl+50 zl przeszlifowanie tarczek na magnesowce .Całośc z robocizną(demontaz z samochodu ,naprawa skrzynki i jej załozenie )kosztowalo mnie 450 zl

Proponuje rozpoczac poszukiwania od zakladu ,który naprawia skrzynie biegów.Jesli jeszcze robia automaty DSG to skrzynka rozdzielcza dla nich to pikuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Panowie, macie pomysł gdzie można naprawić skrzynkę reduktora w Krk? najlepiej tak aby od razu adaptację zrobili i aktualizację progr.? do Wawy mam daleko;( a widzę, że jedyny rozsądny serwis to u kolegi Papika...ogólnie szukam serwisu do mojego autka...

pozdro.

 

Kolego!

Skrzynka rozdzielcza ma bardzo prosta budowe i do jej naprawy naprawde nie potrzeba jakis szczególnych umiejetności.

W Polsce niemal w kazdym wiekszym miescie znajdziesz warsztat ,ktory to zrobi.Trzeba sie tylko popytac.

W moim aucie zrobil skrzynke mechanik samochodowy ,ktora dla niego była pierwsza przez niego taka rozebrana i naprawiona.Było to w tamtym roku ,jezdze i nie ma zadnego problemu.

Wcześniej skrzynka szarpała ,doszlo nawet do tego ,ze w czasie jazdy zablokowała tylnie koła i auto stanelo.Powodem tego było jedno łozysko ,ktore sie rozsypało a jego kawalki wpadły miedzy łańcuch i koła.Koszt lozyska -17 zl+50 zl przeszlifowanie tarczek na magnesowce .Całośc z robocizną(demontaz z samochodu ,naprawa skrzynki i jej załozenie )kosztowalo mnie 450 zl

Proponuje rozpoczac poszukiwania od zakladu ,który naprawia skrzynie biegów.Jesli jeszcze robia automaty DSG to skrzynka rozdzielcza dla nich to pikuś.

 

Nie wiem po co wymienial to lozysko, mogl przeciez jeszcze taniej - powybierac odlamki z lancucha i poskladac do kupy na starym oleju :duh:

Tak na powaznie: nie sadze abys dlugo na tej skrzynce pojedzil ;) Zycze Ci jak najlepiej ale jak juz rozpadlo sie to lozysko, ktore kosztuje 17-50zl to za chwile poleca pozostale wraz z lancuchem i pompa. Wtedy juz zaden mechanik sobie z tym nie poradzi (pompy i lancucha nie naprawisz ;).

W wiekszosci przypadkow do wymiany jest lancyuch i 2 lozyska igielkowe - koszt z robocizna 1500zl. Jesli trzeba wymienic reszte lozysk (ale nie po taniosci) to zamykamy licznik na 3.000zl i mamy spokoj na kolejne 100.000km albo i dluzej :)

 

Nie rozumiem tylko jednego - w jakim celu zniszczyles tarczki....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakos mnie nie przekonuje Twój post,pomimo,ze jestes fachowcem naprawiacym skrzynki.

.Widzialem dokladnie moja skrzynke rozebrana całkowicie i poza uszkodzonym jednym lozyskiem kulkowym i w zwiazku z tym 2 tarczek ,ktore zostały kawalkami lozyska pokancerowane -wszystkie inne elementy były jak nowe -bez absolutnie zadnych sladów uzytkowania.Niby dlaczego ma sie ona rozleciec zaraz??

Nie widze zadnego powodu aby tak mialo być.

Jezdze duzo i wszystko jest ok. i jestem pewny ,ze ta skrzynka wytrzyma drugie tyle co wczesniej do awarii.

Łańcuch byl jak nowy.

Podejrzewam ,ze informacja moja moze byc nie na reke Tobie ,ale mam tez w miare dobre pojecie nt mechaniki i po obejrzeniu stanu mojej skrzynki po rozebraniu jestem zupelnie spokojny i pewny ,ze na dluzej bedzie z nia spokoj.

Skrzynka była robiona w kwietniu 2013 ,zrobilem juz 20 tys.km od naprawy i wszystko chodzi jak zegarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie "lancuch wygladal jak nowy" podczas gdy sie na oczy nie widzialo nowego jest dla mnie "nie na reke" ;)

Jesli mogles wsadzic palec pomiedzy slizgi a lancuch - lancuch do wymiany. Potem powstaja opinie "ee wystarczy wymienic olej i wszystko bedzie ok" albo "ee u siebie wymienilem lozysko za 15zl i wszystko jest ok".

I po takich wpisach ludzie pukaja sie w glowe "za co mam placic 1500-3000zl za regeneracje, jak koszty sa na poziomie 20zl". Dziekuje, tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie "lancuch wygladal jak nowy" podczas gdy sie na oczy nie widzialo nowego jest dla mnie "nie na reke" ;)

Jesli mogles wsadzic palec pomiedzy slizgi a lancuch - lancuch do wymiany. Potem powstaja opinie "ee wystarczy wymienic olej i wszystko bedzie ok" albo "ee u siebie wymienilem lozysko za 15zl i wszystko jest ok".

I po takich wpisach ludzie pukaja sie w glowe "za co mam placic 1500-3000zl za regeneracje, jak koszty sa na poziomie 20zl". Dziekuje, tyle w temacie.

 

Papik w żadnym razie nie podważam twoich umiejętności i fachowej wiedzy ale muszę wtrącić trzy grosze:

Ty także nie widziałeś tej skrzynki a "zużycie-zużyciu nierówne".

Może niemiaszek nie miał prasy i młotkiem wbił to łożysko?Dlatego się rozsypało? :)

Może rzeczywiście w tej skrzynce rozsypało się tylko łożysko.Z drugiej strony jako mechanik powinieneś wiedzieć że jak "ktoś się nie oparzy to nie wie co to ogień".

Kasuj kasę za każdą robotę ale przestrzegaj że może być gorzej jak nie zrobi całości.Więcej zarobisz.

pozdr

szczyrk81 ZDW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wczoraj dla relaksu rozebralem sobie skrzynke z F25. Przebieg 17.000km i.. olej wyparowal (zamiast 0,7l bylo 200ml czarne jak smola).. Nie wiem ktoredy wylecialo ale spekuluje,ze fabryka nie nalala albo cos ucieklo w transporcie fabryka-ASO.

Poza tym,ze padly lozyska to telepoalo buda zaraz po ruszeniu :)

 

Aha, nie jestem mechanikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
witam ponownie:)

 

jak w temacie...problem polega na tym ,iż podczas gwałtownego przyspieszania i tylko wtedy trzęsie budą. Jak przyspieszam delikatnie lub utrzymuję obroty jest ok.Innych objawów i zależności na razie nie zauważyłem. Czy to będzie uszkodzony wał, podpora? czy jeszcze coś innego.

 

PS. wyważyłem koła na sam początek i nie pomogło, opony po jednym sezonie.

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam

 

W koncu mialem czas,wiec ten problem rozwiazalem u siebie: luzy na polosiach mialem na okolo 3mm. Chodzi o luz wzdluz osi.

Nie bawilem sie w regeneracje starych - kupilem takie po przebiegu 30.000zl z gwarancja i FV za 2.000zl z wysylka :)

 

Nie telepie buda podczas przyspieszania i w koncu nie wyrywa kierownicy podczas hamowania :)

Teraz pozostalo mi skonczyc wydech na 3" i dokonczyc poprawki skrzyni (CI co w temacie, to wtryski juz zrobilem) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
zapraszamy do Skarżyska ,pomożemy ze skrzynką VTG

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.