Skocz do zawartości

e39 520i brak mocy wysokie spalanie inpa błędy


PLMacio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam uprzejmie , bardzo bym prosił o pomoc w następującym problemie, przeszukałem forum ale nie mogłem wyczytać jednoznacznej odpowiedzi :

Objawy auta:

1.Brak mocy na zimnym np. odpalam , naciskam gaz powoli to się wkręca ale do 2-2,5 tys i później nie ma siły jak był by zamulony

2.Brak mocy podczas jazdy : na zimnym prawie nie da rady jechać na ciepłym trochę lepiej ale do 2,5 tys obr. , gdy wciskam gaz gwałtownie i przytrzymam chwile to słychać tylko buuuuuuuu

jak by nie miał siły albo ktoś z tyłu trzymał auto , dodam że ekonomizer idzie do końca . Nie ma też siły jechać po wzniesienie nawet nieduże

2.Duże zużycie paliwa ok 20l normalnie 9-10l

3.Odpala ładnie od razu praktycznie

4.Troszkę trzęsie na zimnym (na ciepłym nie)

5.Wydaje mi się że czuć szczególnie rano jak by niespalone paliwo przy odpaleniu - nie było tego wcześniej

6.Na zimnym troszkę przyfalują obroty , na ciepłym nie

Zaczeło się kilka dni temu podczas jazdy 5 osób , naciskam gaz mocniej troszke na 3 biegu a tu kangur i nie ma mocy , chwile później ustało

przy 2 osobach było w miarę ok , natomiast problem się pogłębiał aż do dzisiaj jak powyżej

 

Inpa błędy :

202 lambda control Bank 1 control block

203 lambda control Bank 2 control block

227 lambda contol tolerance Bank 1 to big

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

 

Lambda probe bank 1/2: nie potrafię określić tej wartości czy jest w porządku :

TV probe heating before kat bank 1 oraz 2 w skali od 0-100 jest na obydwu 99,21

TV probe heating after kat bank 1 oraz 2 w skali 0-100 jest na obydwu 29,69

 

Inpa błędy ukryte :

35 avtivate Relay Secondary air pump

62 avtivate Solenoid Valve secundary air

126 avtivate Solenoid Valve tank-leck-diagnostic-pump

127 avtivate Solenoid Valve socking jet pump

 

Po wykasowaniu wszystkie powróciły

 

Świece dzisiaj sprawdzone są OK , przepływomierz też OK , węże wizualnie wyglądają OK

 

Diagnoza :

1.Sonda lambda ale czy 2 na raz ?

2.Zawór DISA może ?

3.?????????????

4.?????????????

Z góry dziękuję za podpowiedzi

Pozdrawiam

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawalony katalizator - zacznij od sprawdzenia w jakim jest stanie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, katalizator ... żadnych objawów typu dziwne dźwięki nie słyszałem spod auta, kolor spalin nie jest biały , nie kopci raczej normalne tylko jak wcześniej pisałem czuć jakby niespalone paliwo . Ok więc na co powinienem zwrócić uwagę podczas oględzin ?

 

ps. po przemyśleniu tu bym chyba nie szukał problemu ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz m54 motor.

walczylem z tym.

zawör disa .duza uszczelka( disa musi klapka sie przy 2700 obr przestawiac- widac z zewnatrz-potrzebujesz zony aby wciskala gaz)

lewe powietrze -psikaj spreyem do czyszczenia hamulcöw i patrz na korekty. w inpa.

odma z wezami.

korek nieszczelny od wlewu oleju.

zaslepki 3 gumowe z tylu kolektora ssäcego (sparchciale)-stojac naprzeciwko auta ,lape wlöz z prawej strony miedzy kloektorem a grodzia .macaj albo wez se male lusterko i patrz.

czujnik polozenia walka umiera i przeklamuje wartosci do ecu. przeplywka brudna lub uszkodzona..

sprawdz jeszcze gume harmonijkie co idzie do krokowca (wyjmij ja i rozciagnij) pomiedzy harmonijkami mozesz miec dziury jak kcuk-ja pryskajac nie wykrylem bo to jest dziura od dolu .dopiero po rozbiorce widac. :cry2:

milego szukania :norty:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik M52TU nie 54 , przepływomierz sprawdzony , czujnik wałka rozrządu wydaje mi się jak by padał to daje inne objawy

 

Z dzisiaj : jazda na zimnym prawie nie możliwa , szybko trzeba przerzucić do 3 biegu bo nie chce jechać , na ciepłym troszkę lepiej

Jak nasikam gaz gwałtownie to można pomarzyć aby jechał , wygląda to tak jedynka powolutku gaz dwójka tez mało gazu i tak do 3 biegu

już przy 2 tys obr zaczyna lekko kangurzyć i się muli (ekonomizer idzie do końca) i zużycie paliwa masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak padal czujnik NWS -E to nie bylo go widac w inpa.a juz nie reagowala na gaz.

wciskalem jej a ona jakby miala 60 ps.

moze adaptacje skasuj.

odlacz + i - polacz odlaczone styki kable ze soba np.kluczem

wlacz stacyjke na poz 2.tak na 30min.

rozladuja sie kondenatory potrzym pamiec ecu.(adaptacje skasowane) :idea:

wylacz stacyjk-wyjmij kluczyk.podlacz akku .wpier - potem +.

sprawdz jak jezdzi i reaguje po odpaleniu.

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe mam DSC tylko ASC samo ......... to nie jest tak że auto jeździ ale jest słabsze , ono prawie wogóle nie chce jechać , tak jak pisałem

wcześniej to powyżej 1/5 tys obrotów zaczyna się zamulać, można gaz wscisnąć do końca i nic zero mocy ( słychać samo buuuuuuuuu) , do tego kangurzy strasznie

żeby go jakkolwiek rozpędzić to trzeba sprzęgłem pomagać , tzn pół sprzęgło + z wyczuciem gazu i pomału się rozpędzi , na 1 i 2 biegu to masakra, idzie jako tako na 3

4 nie wrzucam bo sie nie rozpędziłem tyle :roll:

Zużycie paliwa bez zmian - masakrycznie dużo

Zauważyłem dzisiaj że ekonomizer jeśli nie dam zbyt dużo gazu i próbuje się rozpędzić po mału to nie idzie do końca , dopiero jak wcisnę mocniej to się zamyka

a auto zaczyna kangurzyć a jak docisnę gaz do końca to tylko buczenie i nie chce jechać

Nie wiem czy pisałem wcześniej ale dzisiaj to nie mogłem podjechać pod małą górkę :(

 

ps instalacji gazowej nie ma i nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak śmierdzi palowem to znaczy że ma go za dużo.

 

Odepnij przepływomierz, skasuj adaptacje i zobacz jak jedzie.

 

A jakie masz wskazania przepływki, że piszesz że przepływomierz dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawione !

Winowajcą była pompa paliwa która już miała dość , choć to w/g mnie dziwne ponieważ w tych modelach szczególnie 2.0 benzyna

to rzadkość , szybciej bym postawił na tds-a

Koszt naprawy z wymianą 650 PLN

Błędy skasowane , nic więcej się nie wyświetla , dodam od siebie jeszcze że auto nigdy wcześniej tak nie przyśpieszało jak teraz po wymianie pompy

choć 2.0 to nie demon prędkości i przyśpieszenia tym bardziej że założone są 18 cali ,

przebieg też nie mały na dzień dzisiejszy 348 tys

W auto włożone od początku ponad 20 tk :shock:

Pozdrawiam , dziękuję za pomoc i dobranoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.