Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Szanowni Koledzy! Dorobiłem się już dwóch odbiorników napięcia 5V USB. Trochę dość mam tej plątaniny kabli i tak myślę co by po lewej stronie kierowcy gdzieś przy słupku wyprowadzić dwa kabelki USB a zasilacz wsadzić pod plastiki. Może ktoś ma jakieś rozeznanie w temacie? Czyli czy to jest możliwe lub czy są inne pomysły. :?
Opublikowano
ok masz rację gniazda są dostępne , ale gołe, do wlutowania w płytkę , problem aby takie gniazdo osadzić w aucie : trzeba by wyciąć prostokątny otworek i je wkleić , a to już wygląda druciarsko - próbowałem , elekt żałosny :D
Opublikowano
Ja użyłem śledzi które montuje się z tylu obudowy. zamontowałem gniazda tak, że ich nie widać w ogóle, ale nawet jeśli je byłoby widać to nie wygląda to źle. Zrobię może potem fotkę i wkleje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dobry pomysł z tym USB. Jeżeli da się to dość prosto zrobić to sam chętnie bym zainstalował 2 gniazda w schodku w podłokietniku. Powiedzcie mi tylko czy można zrobić tak żeby w jednym zasilanie było 1A a w drugim 2.1A?

Chodzi o to, że ładowarkę do iPada mam 2.1A i żeby go naładować ładowarką 1A to musi się ładować cały dzień albo i więcej :duh:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Cena abstrakcyjna, ale nie trzeba nic lutować. Wystarczy włożyć do ładowarki samochodowej i gdzieś to zabudować

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Koledzy a czy pod kierownicą jest łatwy dostęp do 12V? Tam bym dał przetwornicę na 5V i potem kabelkiem w lewo do słupka i coś pokombinował pomiędzy plastikami. Choć tu może być problem bo dobrze spasowane :D
Opublikowano

prościej od skrzynki bezpieczniow za schowkiem do konsoli środkowej ( podłokietnik lub ewentualnie zaślepka pod radiem )

lub najprościej ładowarka z 2 gniazdami USB do gniazdka zapalniczki za 20 PLN z Allegro ( wydajność 2A, więc iPhona pociągnie)

Opublikowano
Ajfona to i 1A spokojnie pociągnie i to nawet dla niego podobno lepiej, tylko jak to zrobić, żeby w jednym gnieździe było 2.1A a w drugim 1A?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Ajfona to i 1A spokojnie pociągnie i to nawet dla niego podobno lepiej, tylko jak to zrobić, żeby w jednym gnieździe było 2.1A a w drugim 1A?

W obu możesz mieć nawet 10A telefon weźmie tyle ile potrzebuje.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

To dlaczego ajfon szybciej mi się ładuje ładowarką 2.1A niż 1A? Ładowarka w zestawie do ajfona jest 1A, czy to znaczy, że ładowanie ładowarką 2.1A jest nie zdrowe dla telefonu? Jeżeli nie to dlaczego w zestawie nie dają ładowarki 2.1A?

 

Pytam poważnie bo ja się na tym nie znam.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Nie wiem, może dają z oszczędności słabsza. Ja ładuje iPhone od lat ładowarka od ipada, bodajże 5A i wszystko jest ok. W telefonie jest układ regulacji napięcia i ładowania który dba o baterie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Już sam nie wiem co o tym myśleć, czytałem że niektórzy mieli problemy ze swoimi ajfonami po ładowaniu mocniejszymi ładowarkami.

 

Między innymi na szybko znalezione tutaj:

http://myapple.pl/ipad/152477-ladowarki-iphone-ipad-czy-sa-uniwersalne.html

 

Zobacz również to:

http://www.apple.com/power-adapters/

 

Z drugiej strony:

Jeszcze w zeszłym roku kupiłem ładowarkę samochodową do ajfona ze strony apple, która ma 2.1A i jest rekomendowana dla ajfona:

http://store.apple.com/us/product/HB269ZM/A/belkin-car-charger-with-lightning-to-usb-cable?fnode=3c

 

K8v8M:

Wychodzi na to, że 2.1A jest ok dla iPhone. Powiedz mi jeszcze jaka to różnica czy ładowarka jest 5W, 10W czy 12W? Czy jest to powiązane z amperami? To samo pytanie co do V - raz jest 5V, drugi raz 5.2V a przy ostatniej ładowarce 5.1V

 

No i chyba ostatnie pytanie: Jakie parametry będzie miało nasze wyjście USB w samochodzie i które z nich są ważne dla naszych urządzeń?

 

Dzięki.

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
nominalne napięcie standardu USB to 5,0V ( tak jak aku samochodowego 12V ) ładowarka może dawać lekko wyższe napięcie bez obciążenia , moc w Watach ( W ) to iloczyn prądu i napięcia
Opublikowano
Czy w takim razie można w naszych samochodach zainstalować jedno wyjście 5V 10W 2.1A a drugie 5V 5W 1A ? Tzn, że można to ja wiem bo mogę kupić taką ładowarkę do gniazda zapalniczki i wpiąć ją na stałe ale chciałbym aby było to zabudowane itp. Jakieś inne płytki trzeba kupować czy jak?
http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano

Ok.

Czy jak podłącze 2 gniazda USB 2.1A przed wyjściem zapalniczki i na raz będę chciał ładować ipada, iphone i jeszcze korzystać z CB radia to będzie to działać czy za dużo poboru jak na 1 wyjście zapalniczki?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Dzisiaj tak się rozglądałem po autku :D i widzę czujnik deszczu za lusterkiem, może stamtąd zabrać 12V i przerobić na 5V? Czy to jest możliwe praktycznie, teoretycznie to tak bo ten czujnik skądś energię bierze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje dwa grosze do tematu.

1. Odradzam tanie chińskie ładowarki bo często mają napięcie niezgodne ze standardem (5V), oraz dawać przydźwięk w systemie audio, znam kilka takich przypadków.

2. Odradzam podłączanie ładowarek do urządzeń samochodu, bo większość ma monitorowanie pracy i dodatkowy pobór prądu może skutkować dziwnymi błędami, lub wręcz odłączaniem od nich zasilania.

3. Jedynym bezpiecznym i właściwym źródłem zasilania są gniazda zapalniczek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.