Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!

Mam problem z odpowiednią temp. silnika.

Zauważyłam ostatnio, że strzałka od temp silnika nie jest w stanie stanąć pionowo (jak było ciepło to temp. była ok)

Strzałka ledwo przekracza pierwszą kreskę środkowego pola

a przy bardzo spokojnej jeździe, przy minimalnych obrotach nawet jeszcze minimalnie opada

mam także wrażenie, że trochę odbija mi się to na spalaniu

 

przeczytałam gdzieś, że prawdopodobnie mam do wymiany termostat, tylko który? Wiem, że w moim aucie są dwa: zwykły i termostat EGR

czy można jakość zdiagnozować w prosty sposób, który powinnam wymienić?

A może problem tkwi w czymś innym?

 

Dziękuję i życzę Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!

Opublikowano

Bankowo masz walniety termostat w okladzie chlodzenia - jest caly czas otwarty.

Zlap za waz idacy od termostatu - do momentu otwarcia ma pozostawac zimny.

Opublikowano

viewtopic.php?f=72&t=234586

 

pytanie tylko czy silnik po jakimś dłuższym dystansie łapie temperatura i ją trzyma, czyli dzieje się to dość długo, czy po prostu w ogóle nie łapie temperatury i do tego jeszcze jej nie trzyma. Termostat egr można sprawdzić w banalny sposób, przeczytaj mój temat tam koledzy wiele podpowiedzieli i pomogli.

 

szczęśliwego wszystkim, do teraz mi w głowie szumi :duh:

Opublikowano
mam ten sam problem w 520d. Skazówka nie staje stopniowo i nie wiem co może być problemem. Spalanie jakie było takie jest
Opublikowano
mam ten sam problem w 520d. Skazówka nie staje stopniowo i nie wiem co może być problemem. Spalanie jakie było takie jest

masz automat po 2000r? jak tak to sprawdź sobie termos egr, masz napisane jak to zrobić i gdzie jest w temacie, który tu wkleiłem. Jak nie masz automatu i rocznik przed 2000r to raczej egr nie posiadasz i wtedy masz tylko jeden termostat i możliwe, że on jest przyczyną. Pytanie tylko czy w ogóle wskazówka nie wchodzi w pion :mrgreen: czy po prostu długo to trwa.

Opublikowano

no właśnie u mnie jest podobnie- wskazówka nigdy nie dochodzi do pionu - dziś przejechałam ok. 200 km (średnio 120 km/h) i wskazówka cały czas lekko tylko przekraczała pierwszy marker od środkowego pola, a jak zwolniłam i jechałam 80-90 to temp. jeszcze minimalnie spadła

 

czy dostęp do tego zwykłego termostatu jest łatwy? gdzie on się znajduje?

 

pzdr!

Opublikowano
Odkręcasz wisko i masz już dostęp do termostatu.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
xantia jak otworzysz maskę to po lewej stronie na dole chłodnicy masz czarny gruby waż który idze do termostatu. Po odpaleniu auta ten wąż powinien być zimny do momentu osiagnięcia 90c i wskazówka pokaże pion. Jeżeli ten wąż zacznie szybciej robić sie ciepły niż przed osiągnięciem 90c to termostat główny jest do wymiany.
Opublikowano

xantia77 tak jak ty piszą ci chłopaki winny jest termostat i rzeczywiście są 2 rodzaje wiem tyle ze 1 model jest odbiciem lustrzanym 2 to cała różnica w 530 d jest mam ten sam problem raz zabrałem sie za wymianę ale w sklepie zamówili m i ten zły właśnie i czekam na ten 2 model termo wymiana trudna nie jest

tom3653 a po co karzesz jej wisko odkręcać ???Jak termostat jest centralnie pod filtrem powietrza praktycznie musi wiltr powietrza z całym dolotem oraz rurkę od egr-a odkręcić

Opublikowano

tom3653 a po co karzesz jej wisko odkręcać ???

Niedawno wymieniałem zwykły termostat ( nie EGR) i po prosu dostęp do niego jest lepszy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
tak ale nie wiem czy mówimy o tym samym wisko czyli wentylator chłodnicy ?? to ja go nie ruszałem tylko wyciągałem rurkę od egr dolot od turba do filtra cały filtr i dolot i takią małą puszeczkę chyba jakas pompeczka to jest i dostęp super :)
Opublikowano

Pewnie techniki są różne, ważne że termostat wymieniony :cool2:

Jeżeli chodzi o wentylator to ja właśnie odkręcałem ten od chłodnicy.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.