Skocz do zawartości

Jak sprawdzić sprawność termostatu?


kriswin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Nie znalazłem takiego wątku więc zakładam nowy temat.

 

Ze względu na brak wskazania temperatury cieczy to w jaki sposób można sprawdzić czy termostat działa prawidłowo?

 

W kilku poprzednich samochodach widziałem, że jest coś z nim nie tak bo temperatura dochodziła np. do 70 stopni.

 

Zbliżają się mroźne dni;) a jazda na nidogrzanym silniku na dobre mu nie wychodzi.

 

Jest jakiś łatwy sposób, czy np podpięcie pod komputer pokaże sprawność lub nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli tylko w ten sposób? Diagnostyka komputera, ani sam komputer usterki nie wykaże?

 

Pytam, bo jak autor napisał - można coś przez przypadek uszkodzić:)

Można temperaturę odczytać z kluczyka w ASO.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również polecam odblokować ukryte opcje OBC. Widać ja na dłoni do jakiej temperatury silnik się nagrzewa. Sam jakiś czas z tego korzystałem, bo coś mi się nie dogrzewał, a było to widać dopiero jak się jechało z góry. Silnik nie miał obciążenia, więc wskazówka zaczynała lekko się odchylać od pionu. I faktycznie, nawet jak była w pionie to silnik miał ok. 76-78 st. C.
A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jesli bedziesz wymienial, to kup oba termostaty w ASO.

W przeciwnym wypadku najprawdopodobniej bedziesz musial wyminiac kolejny raz.

Pozdrawiam!

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

A czy w drugą stronę, gdy autko się za bardzo nagrzewa, wskazuje to jednoznacznie na uszkodzony termostat?

U mnie temperatura osiągana jest w normalnym tempie, tzn. po około 10 -14 km mam 90 stopni, ale na tym się nie kończy.

Rośnie dalej i osiąga 105-108 stopni, a nawet 111.

W mieście, gdy włączę nagrzewnicę na full, 28 stopni, to spada do około 91 -95, w zależności od jazdy.

Na autostradzie, przy obrotach 3,5 tys. i prędkości 160-170 km/h utrzymuje się na poziomie 100 stopni, ale gdy zwolnię na dłuższym odcinku do 130 km/h i obroty spadną do 2,5 tys. to rośnie znowu do 105-108 stopni.

Wentylatory się włączają i nie zaobserwowałem, aby wąż po lewej stronie chłodnicy był gorący, co chyba wskazuje na zamknięty duży obieg.

Pytam, bo wszyscy piszą o niedogrzanych silnikach i uszkodzonych termostatach w pozycji otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu, gdy było 6-8 stopni poniżej zera, to nie wychodziło powyżej 100 stopni, ale już przy 6-8 powyżej, jest tak, jak pisałem.

Nie znam się za bardzo na elektronice i jakiś czas temu obstawiałem, że macza w tym palce komp, który chce wypalić DPF, dlatego nie otwiera dużego obiegu.

Wskazywałby na to fakt, że przez dłuższy czas, październik, listopad i początek grudnia nie robiłem dłuższych tras, niż po kilka, kilkanaście km.

Jednak z tego, co się dowiedziałem, to e90 nie mają jeszcze termostatów sterowanych elektronicznie, podobno są takie w f10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo kupić sobie interfejs elm 327 bluetooth i czy masz w telefonie adroida czy windowsa możesz podglądać min. temperaturę

najprościej ukryte menu test 7

Kolego super sprawa!

Jaki model tego interfejsu i oprogramowanie na nokie z windowsa phone 8 do bmw e90 lci z dieslem polecasz? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich ostatnio zauważyłem że w mieście temperatura silnika utrzymuje się w granicach 105st.

Jak tylko wyjadę gdzieś w trasę to się waha od 80 do 95st, a jak się zatrzymam to znowu rośnie do 105st.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy, dzisiaj pojechałem się przejechać i wszystko jest tak jak przed wymianą. Czyli tak być powinno ?

 

e90 320i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich ostatnio zauważyłem że w mieście temperatura silnika utrzymuje się w granicach 105st.

Jak tylko wyjadę gdzieś w trasę to się waha od 80 do 95st, a jak się zatrzymam to znowu rośnie do 105st.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy, dzisiaj pojechałem się przejechać i wszystko jest tak jak przed wymianą. Czyli tak być powinno ?

 

e90 320i

Ultimatum

Zmień zdjęcie tego bandziora, terrorysty na profil , to i temperatury wrócą norm.

Inaczej zero pomocy , nikt nie powinien Ci odpowiedzieć :nienie: .

 

Niesmaczny żart !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich ostatnio zauważyłem że w mieście temperatura silnika utrzymuje się w granicach 105st.

Jak tylko wyjadę gdzieś w trasę to się waha od 80 do 95st, a jak się zatrzymam to znowu rośnie do 105st.

Wczoraj wymieniłem termostat na nowy, dzisiaj pojechałem się przejechać i wszystko jest tak jak przed wymianą. Czyli tak być powinno ?

 

e90 320i

Co prawda nie mam tego silnika ale ...

To że temp. po zatrzymaniu wzrosła do 105st. to nic dziwnego, powyżej załączył się zapewne wentylator.

W zeszłym roku w mroźny dzień na odcinku 20km. przy włączonym ogrzewaniu, też temp.oscylowała ok 80st. Na dłuższej trasie było ok. czyli 89-90st. Ja nam diesla mogą być małe różnice. Wymieniłem termostat i niepotrzebnie, nic się ( w tych warunkach ) nie zmieniło.

Jak długą trasę dzisiaj przejechałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp na poziomie 105'C można uzyskać na postoju nawet na walniętych termostatach, w czasie jazdy to raczej prawie nie możliwe w sprawnym aucie. EDIT: Mam tu na myśli najczęstszą usterkę termostatów, czyli niedomknięcie - a nie całkowite zablokowanie (wtedy temperatura może być bardzo wysoka).

Parę tygodni temu mój ojciec kupił 530d (E61) i gdy wróciliśmy z 200 km trasy to też włączał się wentylator i temp przekraczała 100'C. Zaczęliśmy naprawę od najprostszej sprawy - wymieniliśmy czujnik temperatury (cena za chyba Febi to ok 30-35zł). Wszystko wróciło do normy. Temp była po wymianie w okolicy 88'C

Nie sprawdzałem teraz dokładnie temp (wymiana płynu w chłodzącego, mycie chłodnicy - była z zewnątrz zaklejona brudem), ale wentylator już się nie włącza po normalnej jeździe.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna ma wyzszę temp niż dizel, w zależności od pory roku, w trasie normą jest miedzy 90 a nawet 100. Ja mam przeważnie miedzy 92-96* , w mieście w sumie nie rosła mi specjalnie powyżej 100*. Nie mniej jednak jak podłazi na 110 to ciut dużo choć też nie jest to MAX jakiś niebezpieczny. Termostaty raczej na pewno masz ok, i nie prawdą jest ze jak są walniete to na postoju po jeździe auto osiągnie 105-110.

 

Zacznij od sprawdzenia układu ilości płynu i jego odpowietrzeniu.

 

Jak nie to być może pompa wody zaczyna zdychać.

 

Ale jak sprawdzisz ewentualnie uzupełnisz płyn to wg mnie wszystko jest ok.

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
" i nie prawdą jest ze jak są walniete to na postoju po jeździe auto osiągnie 105-110. "

 

 

Na postoju nie ważne czy termostat będzie sprawny czy nie, w każdym przypadku osiągnie te 105-110st. do momentu załączenia wentylatora. To tylko kwestia czasu, przecież silnik cały czas prasuje i oddaje ciepło cieczy chłodzącej .

Najczęszczą przyczyną uszkodzeń termostatów jest brak lub niewystarczająca blokada w niższej temperaturze cieczy, co niema żadnego wpływu na osiągnięcie tej temperatury 105-110st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie osiągnie bo WALNIĘTY termostat jest po prostu otwarty i ciecz krąży po całym obiegu silnika, a jego chłodzenie i trzymanie odpowiedniej temp polega na kontrolowaniu przepływu MAŁEGO i DUŻEGO i kontrolowaniem temp w wąskim zakresie na tyle, że termostat się lekko otworzy i puści ciecz na wiekszy obieg, a po schłodzeniu domknie go na tyle, że temp znowu podskoczy, jak CAŁY czas termostat jest otwarty to nagrzanie silnika na postoju jest BARDZO ciężkie do osiągnięcia nie mówiąc już o dobiciu do 110*C.

 

Jak termostaty są wywalone doszczętnie to można stać z zapalonym autem i cały dzień i nie dobijesz nawet to 90* a co dopiero do 110.... - TAK sprawdzone :) ostatnio u kolegi w trasie w porywach 60+ na postoju trochę więcej ale i tak nie dobiło nawet do 75* a auto klekotało ze 30min, a temp praktycznie stała czasem wzrosła o 1-2* czasem spadła o 1-2 stopnie. W myśl twojej teorii temp powinna stale rosnąć aż do otwarcia termostatu, niestety nie urośnie ....

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze rośnie powyzej temperatury otwarcia termostatu. Co z tego, ze jest duży obieg skoro nie ma chłodzenia. Sama chłodnica bez przepływu powietrza nie odprowadza za wiele ciepła. Gdyby było inaczej nie potrzeba byłoby wentylatora ktory wymusza przepływ powietrza przez chłodnicę gdy auto stoi np w korku. Juz Ci raz to tłumaczyłem a Ty dalej swoje. Tłumacza Ci to tez inni ale pojąć nie możesz. :duh:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz co tłumaczyć :). Są te rzeczy SPRAWDZONE organoleptycznie osobiście.

 

Skoro jest jak piszesz wyjąśnij mi CZEMU auto z wywaonymi doszczętnie termostatami w TRASIE nie osiąga nawet 70* a na postoju ma problem z dobiciem do 80* wyjaśnij mi ten fenomen :). Staliśmy tym autem ponad 30 min temp nie zakręciła się nawet koło 80*C. Dziwne......... Ciecz chłodzi się w brew pozorom BARDZO szybko, a chłodnica nawet na postoju jak i cały silnik WYSTARCZAJĄCO oddaje ciepło, nawet jak na dworze jest 25-30* to przy 90* na silniku to i tak 3-4x mniej. Pozatym zarówno MASKA jak i spód auta jest w jakiś sposób izolowana, ogólnie silnik do okola jest izolowany. Taki silnik ma w ogóle PROBLEM z dobiciem do temp pożądanej, można go pomeczyć po mieście w lato, ale dobić do 110*C przy zachowaniu że wszystko poza termostatami jest ok, jest prawie nie możliwe.

 

I nikt oprócz ciebie takich farmazonów nie pierdzieli i nikt nie tłumaczył mi oprócz ciebie twojego fenomenu...

Problemy PRZEGRZEWANIA się silnika od strony układu chłodzenia są następujące:

1. Nie wystarczająca ilość płynu

2. zapowietrzony układ

3. wadliwa pompa wody

4. nie sprawny wiatrak

5. dziurawy układ

6. zanieczyszczony układ.

 

Termostat nie jest po to ŻEBY zabezpieczyć silnik przed przegrzaniem a po to ŻEBY utrzymywać optymalną temp na pożądanym poziomie. Jakby przegrzanie się auta było zależne od termostatu to połowa aut by dawno się przegrzała, i zatarła nie mniej jednak jest odwrotnie ... z wywalonym TERMOSTATEM auto jest ZAWSZE niedogrzane.

 

A to co ty tłumaczysz to jest w większości nie obraź się ciut śmieszne...

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.