Skocz do zawartości

[E46] 320d spadek mocy od 5'tego biegu - nowy dyfer


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

wczoraj wymieniłem dyferencjał z powodu klikania przy ruszaniu, hamowaniu biegami itp. jakieś luzy po prostu były w dyfrze, przy spinaniu się napędu występowało takie charakterystyczne KLIK.

 

Kolega ma stacje demontażu pojazdów, i dał mi dyfer od 320D 5b 136km z przełożeniem 2.35, zamontowałem go i te klikanie i luzy ustąpiły w 100%, ale pojawił się problem, z mułem od zapięcia 5'tego biegu, 1,2,3 do 4'ki jest w porządku, ale przy wbiciu 5'tki nawet ekonomizer nie wychyla się do końca, jak to miało miejsce na starym dyfrze, tylko do 16 i koniec. Nawet 6'tka w moich odczuciach jest mocniejsza od 5'tego biegu, ale i tak nie jest do końca tak jak powinno być również na tej 6'tce.

 

ps. od razu bym pomyślał, że to wina dyfra, aczkolwiek kolega identyczny zabieg przeprowadził, i u niego z identyczną wymianą z 2,56 (320d 6b) na dyfer od 320d 5b 136km po wymianie było, aż takiej różnicy w przyspieszaniu, różnica była wręcz niezauważalna.

 

ps2. jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że może jest to jedynie zbieg okoliczności z tym dyferencjałem i padła mi przepławka. (Moje 320Cd jest na Euro 4 dodam)

 

ps3. nie wiem czy to ważne, ale padł mi aku całkowicie, czy mogły skasować się jakieś adaptacje przepływki czy coś w ten deseń?

 

Zamieszczam tutaj filmy.

 

Ori dyfer 2.56

 

http://www.youtube.com/watch?v=RNxM6Lfign4

 

Dyfer od 320d 5b 136KM

 

http://www.youtube.com/watch?v=jQovOxKcj10

Opublikowano

Są nowe informacje, a więc:

 

- Błędów brak.

 

- Przepływka mierzy wzorowo. (wg. inpy)

 

Mam chip z doładowaniem 2.5b(z atmosferycznym), 1,2,3,4 jest w inpie widać, 2,499b jak byk żądane jak i zadane.

 

Zaś po zapięciu piątki (2.3) jak widać niżej na zrzucie.

 

http://i.imgur.com/xETh7RN.png

 

Na 6 jest nieco lepiej, bo (2.4), ale do 2.5 brakuje 0.1 bara

Opublikowano

Noooooo.....a koła tylne kręcą się z inną prędkością niż przednie chyba tylko gdy się ślizgają albo w zakręcie. Ale co ja tam wiem ;)

 

 

Zamontowałeś kolego dyfer "dłuższy" o 10% i chciałbyś żeby nie było róznic odczuwalnych? Przy tej samej prędkości Twój silnik powinien mieć teraz niższe obroty, musisz wyżej kręcić silnik, żeby uzyskiwać te same przyspieszenia. Ale jest plus :) ...wyższa prędkość maksymalna.

Opublikowano

Jakub, ale problem polega na tym, że od 5'tego biegu auto w ogole inaczej się zachowuje, na co wskazuje choćby ekonomizer wychylający się do 16 zamiast 20, oraz doładowanie które powinno być 2,5b (z atmosferycznym) a na 5'tym biegu jest obcinane do 2,3B więc coś nie halo?

 

Na 1,2,3,4 nie czuje różnicy, zaś na 5 jest muł niesamowity, 6 również nie jest wporządku :cry:

Opublikowano

Jeśli kiedyś zapinałeś 5 bieg przy np 1500 obrotach , a teraz ten sam bieg wskakuje przy 1350 to może brakowac momentu. Turbo się nie rozkręca bo przy tej prędkości obrotowej silnika, po prostu nie daje rady. Przez ten dyfer zrobiłeś sobie z 5 i 6 ...nadbieg.

 

....Musisz zamontować mniejsze turbo żeby się wkręcało sie z niższych obrotów, albo ....mniejsze kola z tyłu. ;)

Opublikowano
Tylko ze przy 3k obrotów na piątce dam w opór gaz, to czuje zamulenie, a jak przy tej samej prędkości wrzucę 6 bieg to lepiej jedzie niż na 5 -.-, na 6 ekonomizer idzie do 18 i czuć wyraźniej ze jest lepiej niz na 5, lecz to i tak nie to co ma być.
Opublikowano

Po prostu nie trafiasz w użyteczny zakres obrotów. Przy 3000 diesel to już chyba dziękuje za współpracę, a jak wrzucisz 6 bieg obroty spadają i silnik ma cos do powiedzenia.

Spróbuj sie pobawić przy obrotach 1500. Nie jednakowej prędkości samochodu tylko przy jednakowych obrotach silnika.

 

 

Obejrzałem sobie filmiki...i mam rację :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałem zamknąć temat.

 

Zmieniłem dyfer na taki jak ma być czyli "2,56 od 320D 150KM 6b" i auto znów zaczęło się zachowywać poprawie, moc na 5 i 6 wróciła, a i udało się utrafić dyfer, który nie ma luzów (nie stuka).

 

Podsumowując, do 320d 150km 6b "nie pasuje" dyfer 2.35 od 320d 150KM 5b. Auto na 1,2,3,4 staje się odrobinkę słabsze nie wyczuwalnie prawie, lecz na 5 i 6 jest mułem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.