Skocz do zawartości

530D M57 Powolne nagrzewanie się silnika/spore spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Ostatnio zaciekawiła mnie sprawa dość wolnego łapania temperatury przez silnik i chciałbym Was trochę podpytać. Mam silnik M57 z webasto, które dogrzewa zarówno silnik jak i wnętrze. Już spory czas temu auto zaczęło dziwnie więcej palić +/- 14 litrów w mieście, wcześniej spalanie oscylowało w okolicach 11 - dodam, że nie męczę samochodu po mieście, więc spalanie moim zdaniem odbiega od normy. Nigdy zbytnio nie przyglądałem się po jakim dystansie wskazówka od temperatury łapie pion, bo zawsze gdzieś się spieszyłem, ale wydaje mi się że zawsze dość powolnie auto się nagrzewało. Teraz dojeżdżam do pracy około 12km w jedną stronę i tak czasem zwracam uwagę na pewne rzeczy. Dzisiaj na przykład wsiadłem do samochodu (temperatura na zewnątrz 8 st) i wyruszyłem, po 12 km stanąłem samochodem pod firmą i temperatura silnika wygląda tak jak na fotografii http://fooh.pl/obrazek/4812312609.jpg nie jest to Waszym zdaniem trochę zbyt niska temperatura jak na taki dystans i taką temperaturę na zewnątrz? Dodam, że droga to taka typowa pozamiejska jednopasmówka. Jeśli temperatura jest niższa typu na minusie lub 0 to wtedy załącza się webasto i silnik nagrzewa się w sumie w podobnym tempie jak teraz przy temperaturze 8 stopni (słyszę jak jeszcze chwilę pracuje gdy zgaszę silnik) Raczej rzadko jeżdżę po trasie, bo głównie poruszam się w obrębie miasta, ale ostatnio miałem potrzebę niedalekiej podróży 100km.Kiedy po jakimś czasie miałem normalnie wskazówkę w pionie musiałem zrobić postój 5 minutowy, wsiadłem do auta z powrotem i patrzę, że wskazówka opadła o około 25% (nie wiem czy opadła kiedy auto stało z włączonym silnikiem, czy kiedy już jechałem - zorientowałem się chwilę po ponownym ruszeniu) kiedy silnik ciągle pracował, bo nie był wyłączany - wyczytałem, że często się tak dzieje kiedy padnięty jest termostat, prędkość oscylowała wtedy w okolicach 150km/h, a temperatura była ok. -5 st. Chyba nie jest normalne to, że przy 150km/h w niezbyt mroźnych warunkach temperatura silnika opadała? Sytuacja conajmniej dziwna ze względu, że kiedy już jechałem to temperatura rosła i kiedy byłem pod domem to miałem pion, czyli podczas trasy 100km tylko raz zdarzyło się, że opadła.

 

Teraz pytanie do Was, czy to mogą być objawy które wskazują na padnięty termostat? Szczerze to nie zwróciłbym na to nawet uwagi, ale czytam dużo wątków na forum i chcąc nie chcąc wyczytałem, że po 12km to już silnik dawno powinien być zagrzany, przynajmniej tak twierdzą forumowicze, którzy użytkują podobny model. Czy może to normalne, że silnik po takim dystansie nie łapie temperatury? Dodam jeszcze, że przez te 12km jadę spokojnie i czasem korzystam z tempomatu. Odkąd mam ten wóz, czyli przez +/- 8 lat w nic nie ingerowałem, wymieniałem tylko elementy eksploatacyjne i jakieś tam pierdoły, ale z grubsza w silnik palca nie wsadziłem, więc może po prostu coś się zużyło i przyszedł czas na wymianę. Jak wolno bym nie jechał to auto pali te 14 litrów, kiedyś wydaje mi się, że paliło 10. Samochód był podłączany pod komputer, były mierzone parametry podczas jazdy i nic nie wskazało by coś w silniku było zepsute, więc skąd to spalanie? Może właśnie przez zepsuty termostat? Z tego co wyczytałem to jest to możliwe, że auto pali więcej właśnie przez to. Tylko dziwne, że komputer nie pokazał uszkodzonego termostatu.

 

Prosiłbym o podpowiedzi co uważacie koledzy, bo może mi pomożecie. Najpierw chcę usłyszeć jakąś radę z Waszej strony, bo samochód codziennie jest mi niezbędny do pracy i dlatego nawet nie mam kiedy posprawdzać czy coś się tam wydarzyło.

 

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź, pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Pewnie, że przy padniętym termostacie auto może więcej palić. Moje poprzednie auto 2.0 benzyna normalnie paliło ok 8-12l a przy padniętym termostacie 18l. W dieslu może to być mniej odczuwalne.

Zrób prosty test. Przed tym jak wskazówka dojdzie do pionu lub jak już przestanie się nagrzewać wyjdź z auta i sprawdź czy chłodnica nie jest lekko ciepła lub letnia. Powinna być lodowata bo musi auto chodzić na małym obiegu.

Jeśli jest ciepła to chodzi na dużym co pewnie się u Ciebie dzieje. Musisz tylko się dowiedzieć czy masz prócz głównego termostatu termostat EGR

Opublikowano
Pewnie, że przy padniętym termostacie auto może więcej palić. Moje poprzednie auto 2.0 benzyna normalnie paliło ok 8-12l a przy padniętym termostacie 18l. W dieslu może to być mniej odczuwalne.

Zrób prosty test. Przed tym jak wskazówka dojdzie do pionu lub jak już przestanie się nagrzewać wyjdź z auta i sprawdź czy chłodnica nie jest lekko ciepła lub letnia. Powinna być lodowata bo musi auto chodzić na małym obiegu.

Jeśli jest ciepła to chodzi na dużym co pewnie się u Ciebie dzieje. Musisz tylko się dowiedzieć czy masz prócz głównego termostatu termostat EGR

dzięki, jutro jak będę jechał to sprawdzę tą chłodnicę. Co do termostatu egr to wydaje mi się, że raczej mam, ale w jaki sposób się dowiedzieć?

Opublikowano
Pewnie od któregoś rocznika były. Podejrzewam, że posiadasz taki termostat, ale tu się niech wypowiedzą użytkownicy 2.5d albi 3.0d i jak sprawdzić poszczególne termostaty by nie wymieniać dwóch na raz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Termostat EGR masz na rurce którą lecą spaliny z kolektora do zaworu EGR, wygląda tak: http://img832.imageshack.us/img832/4764/dscf028711.jpg

Wskazuje go zielona strzałka od góry.

Jak go nie masz, to jest sama prosta rurka.

Termostat egr sprawdzisz po wyjęciu, jak w niego dmuchasz, to ma trzymać, jak powietrze przelatuje, to znaczy że jest padnięty.

Sprawdź jeszcze w teście nr 7 jaką masz temperaturę, bo pion na wskaźniku to przedział od 75-115 stopni.

Powinno być w okolicy 92-96.

Opublikowano
Pewnie, że przy padniętym termostacie auto może więcej palić. Moje poprzednie auto 2.0 benzyna normalnie paliło ok 8-12l a przy padniętym termostacie 18l. W dieslu może to być mniej odczuwalne.

Zrób prosty test. Przed tym jak wskazówka dojdzie do pionu lub jak już przestanie się nagrzewać wyjdź z auta i sprawdź czy chłodnica nie jest lekko ciepła lub letnia. Powinna być lodowata bo musi auto chodzić na małym obiegu.

Jeśli jest ciepła to chodzi na dużym co pewnie się u Ciebie dzieje. Musisz tylko się dowiedzieć czy masz prócz głównego termostatu termostat EGR

 

Wszystko się zgadza oprócz jednego ,nawet gdy termostat jest nie sprawny to chłodnica nigdy nie będzie lodowata,nawet podczas mrozów .Zanim termostat główny się otworzy to chłodnica jest zawsze lekko letnia.

Termostat EGR jest montowany w M57 z automatyczna skrzynią bez względu na rocznik więc, kolega na pewno go posiada ale to nie on jest winny niedogrzewania silnika tylko najprawdopodobniej termostat przy pompie.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat EGR jest montowany w M57 z automatyczna skrzynią bez względu na rocznik więc, kolega na pewno go posiada

 

Ja mam automat M57 i jest to auto fabrycznie bez termostatu.

Nie ma reguły, więc nie mówicie od czego zależy czy termostat EGR jest lub go nie ma :wink:

Opublikowano
Przed liftem, przy automacie nie było termostatu egr, ja wymieniałem tylko normalny termostat. Po lifcie są 2 termostaty, jeżeli auto posiada ASB.
Opublikowano
Sprawa termostatu EGR jest podobna jak klapek w kolektorze więc tego na pewno nie rozstrzygniemy ,jaka jest reguła,ale ja nie widziałem tego termostatu w manualu ani przed ani po livcie a w automacie widziałem w jednym i drugim przypadku.
Opublikowano
Kolego Fruit odkręć termostat egr i dmuchnij w niego,jeśli powietrze bedzie przechodziło swobodnie to masz uwalony termostat,jest to chyba najłatwiejszy sposób diagnozy termostatu.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano (edytowane)

Witam koledzy i dziękuję serdecznie za zainteresowanie tematem.

Co do termostatu EGR to posiadam go, sprawdziłem. Tak jak proponowaliście po zagrzaniu silnika, temperatura na wskaźniku nie osiągnęła pionu, dotykałem chłodnicy i jest po prostu zimna, dotknąłem na tyle na ile mogłem tam w niektóre dziury palce wsadzić i sprawdzić bo nie miałem możliwości zdjęcia osłony. Oznaczyłem kolorem czerwonym wszystko co w około chłodnicy jest ciepłe, czyli ten wąż i ten kawałek blachy który już chyba jest częścią chłodnicy, a ten kawałek chłodnicy, który zaznaczyłem kolorem niebieskim jest już zimny. http://fooh.pl/pokaz/4387500897.jpg

 

Co do sprawdzenia temperatury w testach zegarów to sprawdziłem i z tego co widzę to jest to 81 stopni i auto złapało je po jakichś 15-20km, tyle że dzisiaj dość ciepło na dworze. Chyba jest to 81 stopni, bo zepsute pixele czasem dają o sobie znać, dla pewności wklejam foto http://fooh.pl/obrazek/3246165425.jpg

 

No i teraz znów pytanie do Was, bo chyba jeśli termostat byłby walnięty to auto w ogóle nie zagrzałoby się do tej temperatury? No bo wydaje mi się, że 81 stopni to raczej jest taka dość optymalna temperatura dla tego silnika, co sądzicie? Dzisiaj niestety jestem już zmęczony po pracy i nie mam sił by wyciągnąć termostat egr i sprawdzić czy jest sprawny, ale skoro auto dość długo się nagrzewa no to możliwe, że ten termostat egr jest walnięty. Dużo do myślenia na temat termostatu właśnie dało mi wysokie spalanie jak na ten silnik i to, że ostatnio w trasie opadła mi temperatura silnika chociaż zdarzyło się to tylko raz, a auto dużo pali już od dłuższego czasu.

 

pozdrawiam.

Edytowane przez fruit
Opublikowano
sprawdzę, sprawdzę, jutro się wezmę za to bo akurat mam dzień wolny i dam znać co zaobserwowałem.
Opublikowano
Masz do wymiany termostat glowny i EGR, mialem te same objawy co ty przed wymiana, teraz nagrzewa sie do pionu po 6 km i temp w tescie pokazuje 91-93 C
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano
Masz do wymiany termostat glowny i EGR, mialem te same objawy co ty przed wymiana, teraz nagrzewa sie do pionu po 6 km i temp w tescie pokazuje 91-93 C

 

nie konieczie termostat główny zazwyczaj pierwszy pada egr i jest tanszy :D

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano
W tym przypadku termostat główny jest raczej dobry bo chłodnica jest chłodna mimo temperatury na wskaźniku w pionie, więc tak jak kolega wyżej twierdzi sprawdź najpierw termostat, EGR.
Opublikowano
W tym przypadku termostat główny jest raczej dobry bo chłodnica jest chłodna mimo temperatury na wskaźniku w pionie, więc tak jak kolega wyżej twierdzi sprawdź najpierw termostat, EGR.

 

no tak też mi się wydaje, tylko kiedy sprawdzałem chłodnice to silnik nie był do końca nagrzany, ale raczej jak już złapie temperaturę to ją trzyma, tylko troche to trwa. Tak czy siak będę jutro dłubał to powiem co mi się uda zaobserwować.

Opublikowano
koledzy, a czy kiedy wyciągnę termostat egr i później go zamontuję to muszę coś odpowietrzać? Wydaje mi się, że chyba nie, ale nie chcę narobić sobie kłopotów.
Opublikowano
koledzy, a czy kiedy wyciągnę termostat egr i później go zamontuję to muszę coś odpowietrzać? Wydaje mi się, że chyba nie, ale nie chcę narobić sobie kłopotów.

 

 

tutaj masz na przykładzie e60

podczas demontazu egr odkrec tylko korek wlewu płynu,tak jak na filmie jest :D

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano

dzięki kolego piter za rady.

 

Właśnie jestem po całej operacji. Termostatu egr niestety nie zdjąłem, bo dojście do drugiej śruby mocującej jest kiepskie i musiałbym zdejmować wężyk nad termostatem a boje się, że kiedy zluzuję te opaski na nim to potem ich nie zapnę, a jutro muszę mieć auto do roboty dlatego zrobiłem inny patent. Wyciągnąłem bebechy z tej plastikowej obudowy i widać, że jest dość mocno poobdzierany w około, czyli pewnie przepuszcza. Podłączyłem kawałek wężyka, naciągając go na siłę i zacząłem dmuchać - słychać było jak woda bulgocze i raz nawet wyleciała odłączoną rurką od termostatu, więc chyba termostat jest śmietnik. Co sądzicie? No bo z tego co zrobiłem, to jeśli byłby szczelny to nie słychać byłoby jak woda bulgocze i wylewa się. Co do termostatu głównego to chyba jest dobry skoro w aucie jest ciepło?

Opublikowano
Będę robił na sto procent, bo raz, że szkoda silnika, a dwa, że liczę wreszcie na normalne spalanie. Wydatek jakiś duży nie jest, podjadę do serwisu i zobaczę ile za to chcą, a jak nie to zamówię oryginalny na necie i po wymianie dam znać czy coś się zmieniło. Tak czy innaczej jeszcze raz wielkie podziękowania dla wszystkich udzielających się w temacie :)
Opublikowano
Weź zamów w sklepie wyżej i nie jedź do serwisu. Wymień albo sam, a jak nie umiesz i nie masz jak wymienić to jedź do jakiegoś zaufanego warsztatu i Ci to spokojnie zrobią bo termostaty wymienia się częściej niż opony :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.