Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam , mamy z kolega problem , mianowice jego m3 3,0 nie ma wolnych obrotów , a nadodatek co chwila leci pompka paliwowa - i tu tez sa dzwine objawy poniewaz nie zaciera jej typowo ale uszkadza mechanicznie np: peka w niej kruciec na którym zamontowany jest filterek albo peka wezyk , sprawdzalismy czy paliwo nie ma oporow ( tzn filtr paliwa , listwa wtryskowa . powrot paliwa itd ) wyglada wszytsko na ok ,wiec juz sam nie wiem gdzie moze lezec problem , a co do wolnych obrotów to tez juz nie wiem ( tps , silniczke krokowy , przepływomierz itd wszystko ok) czy moze byc tego wszytskiego wina ze pompa powietrzna szwankuje ? bo np u mnie po odłaczeniu jej nie ma takich objawow , ma ktos jakis pomysł lub moze wysli cos co pomoze ? prosze o rozsadne wypowiedzi i ew. jakis patent bo włacznie ze mna inni mechanicy rozkładaja rece.
jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano
Witam!W zasadzie dziwny objaw :doh: A czy sprawdzaliście regulator ciśnienia paliwa?Myśle że to on może być przyczyną waszych zmartwień!Jak możesz to napisz dokładniej co sie dzieje z obrotami tzn czy tylko tak masz na nagrzanym silniku?Jak to wpłynęło na zurzycie paliwa i odczówalną moc silnika?
Opublikowano
własciwie to moc nie uległa zmianie - chodzi normalnie , regulator cisnienia jest wporzadku - bralismy juz go pod obserwacje - nawet zaden wtrysk tez nie leje ani nie zacina sie. obroty ma cały czas 1300- 1500 i na zimnym i na ciepłym - biore juz pod uwage to ze mogło dojsc do jakiejs usterki komputera albo cos sie dzieje z vanosem lub jego sterownikiem . dziwi mnie jeszcze fakt ze tak szybko wykancza pompki paliwa , a prad dochodzi do niej własciwy oraz przekaznik jest wporzadku . ma ktos jeszcze jakis pomysł ?
jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano
własciwie to moc nie uległa zmianie - chodzi normalnie , regulator cisnienia jest wporzadku - bralismy juz go pod obserwacje - nawet zaden wtrysk tez nie leje ani nie zacina sie. obroty ma cały czas 1300- 1500 i na zimnym i na ciepłym - biore juz pod uwage to ze mogło dojsc do jakiejs usterki komputera albo cos sie dzieje z vanosem lub jego sterownikiem . dziwi mnie jeszcze fakt ze tak szybko wykancza pompki paliwa , a prad dochodzi do niej własciwy oraz przekaznik jest wporzadku . ma ktos jeszcze jakis pomysł ?

 

Sprawdzil bym tego Vanos-a , bylo kiedys na forum o jego szybkim konczeniu sie w M3.

Opublikowano
nawet niedawno ktoś pisał o wadzie fabrycznej silników w M3 z rocznika 2001, ale nie wiem dokladnie musisz poszukać na forum lub zrobić najazd na ASO BMW i tam sie wywiedzieć co i jak, walcz i daj znać jak się dowiesz co to powoduje :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
nawet niedawno ktoś pisał o wadzie fabrycznej silników w M3 z rocznika 2001, ale nie wiem dokladnie musisz poszukać na forum lub zrobić najazd na ASO BMW i tam sie wywiedzieć co i jak, walcz i daj znać jak się dowiesz co to powoduje

znam dobrze wady silników s54 :) ale masz chyba racje bedzie trzeba podłaczyc sie pod jakiegos modica bo inaczej to chyba nie daje rady. pozdrawiam

jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano

 

Sprawdzil bym tego Vanos-a , bylo kiedys na forum o jego szybkim konczeniu sie w M3.

Problem vanosa dotyczył tylko modelu M3 evo 3.2(96-98)Czasami zdarzało sie tak że na gwarancji wymieniano go 3 razy!!!Normalna jego żywotność to 100tys-130tys km :cry2: (Wymiana BARDZO kosztowna!!!)Co do M3 3.0 były to tzw pojedyncze vanosy zresztą rzadko padały a wiele z nich jeżdzi do dziś z przebiegiem 200-300tys km bez wymiany!!!!

Opublikowano
w m3 3.2 jest patent na vanosa , wystarczy go co 20 -30 tys km przeregulowac i jego zywotnosc zwieksza sie o 100% . w serwisach naciagaja klijentów na wymiany vanosow bo maja spory zysk z tej operacji.
jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano
w m3 3.2 jest patent na vanosa , wystarczy go co 20 -30 tys km przeregulowac i jego zywotnosc zwieksza sie o 100% . w serwisach naciagaja klijentów na wymiany vanosow bo maja spory zysk z tej operacji.

 

Mozesz wytłumaczyć na czym polega regulacja takiego Vanosa :shock: :?:

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano
w m3 3.2 jest patent na vanosa , wystarczy go co 20 -30 tys km przeregulowac i jego zywotnosc zwieksza sie o 100% . w serwisach naciagaja klijentów na wymiany vanosow bo maja spory zysk z tej operacji.

Bardzo ciekawa teza :norty: Dużo na ten temat czytałem bo bezpośrednio mnie to dotyczy i opinie fachowców z niezależnych garaży specjalizujących się w BMW są na ten temat zgodne :mrgreen: Co do serwisów to jaki by one miały w tym interes by za darmo wymienić klientowi 3 razy Vanos???Co do jego regulacji to nie jest to takie proste bo wałki są sterowane hydraulicznie więc w niarę zużywania się części nie wiele da sie zrobić!Jedynie co przedłuża jego żywotność to odpowiednie smarowanie a to wiąże sie z regularnym czyszczeniem filterka Vanosu! :cool2:

Opublikowano

panowie w przypadku jednostek w m3 e36 jest regualcja polegajaca na zmnijeszeniu/zwiekszeniu cisnienia oleju , przyjrzyjcie sie vanosom od strony kierowcy patrzac czołowo na silnik , jest tam taki mały "kruciec" a w nim sruba - regulator na klucz " imbusowy 6" . odpowiednio wkrecajac /wykrecajac mozna go ustawic np: zmniejszajac mu cisnienie mozna go bardzo wyciszyc , zwiekszajac mozemy poprawic delkitanie osiagi , zniwelowac dragania silnika - czynnosc ta powinno sie przynajamniej wykonac 2 razy w ciagu roku - tak jak wspomniałem ujezdzam juz kolejna m3 a miałem do czynienia z kilkonastoma m3 i w zadnej nie było koniecznosci wymiany vanosa/sów - nie trzeba przestawiac walków - chyba ze same minimalnie przeskocza bo tez w tych silnikach sie zdarza !.

Bardzo ciekawa teza Dużo na ten temat czytałem bo bezpośrednio mnie to dotyczy i opinie fachowców z niezależnych garaży specjalizujących się w BMW są na ten temat zgodne Co do serwisów to jaki by one miały w tym interes by za darmo wymienić klientowi 3 razy Vanos???Co do jego regulacji to nie jest to takie proste bo wałki są sterowane hydraulicznie więc w niarę zużywania się części nie wiele da sie zrobić!Jedynie co przedłuża jego żywotność to odpowiednie smarowanie a to wiąże sie z regularnym czyszczeniem filterka Vanosu!
jezeli mi nie wierzesz to zawsze mozesz wpasc do mnie , na chwile obecna w garazu stoja dwie m3 - w zadnej nie ma problemu z vanosem a co lepsza podejrzewam ze oba beda cichsze niz twoj jeden. pozdrawiam

ps: post dotyczył innego przypadku niz vanos wiec mam prosbe skonczmy ten temat

jak ja kocham m-powery !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.