Skocz do zawartości

[E39] 523i - rozładowuje akumulator-dziwne! (konkretny opis)


biernus

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze.

 

Pacjent: E39 523i automat rok 2000, w rękach mojego znajomego od ~6lat

2-3 lata temu pojawił się drobny problem. Co jakiś czas wzbudzał się alarm - do teraz nie wiadomo czy było to skutkiem tego, że coś drenowało akumulator, napięcie spadało i wtedy wzbudzał się alarm czy też alarm sam w sobie był przyczyną. W każdym razie został wtedy wymieniony akumulator z fabrycznego oryginalnego BMW na nowy Bosch. I od tego czasu było ok tzn. nigdy nie było sytuacji aby po 1-2-3-4 dniach stania auto nie odpaliło.

Przez ostatnie kilka tygodni już kilkukrotnie beemka zaskoczyła znajomego tym, że nie potrfiła odpalić (powód: rozładowany aku). I nie ma tutaj reguły czasami postoi 3 dni i 4 dnia normalnie odpala (akumulator nie jest rozładowany) a ostatnio po trasie 50km a następnie po 10h postoju już nie odpaliła (akumulator po prostu rozładowany!).

 

Pierwsze podejrzenia padły na JEŻ-a ale samochód nie ma żadnych problemów z nawiewem, dmuchawa działa normalnie, sprawnie, gdy damy ciepłe leci ciepłe, gdy zimne to zimne - wszystko jest w normie! ?!?!

 

Co zostało zrobione:

- we własnym zakresie sprawdziliśmy pobór prądu przez samochód w spoczynku (oczywiście po wygaszeniu wszystkich systemów) wynosi ~0,05A czyli w granicach normy

- sprawdzenie modułu komfortu (wizualnie) czy nie ma jakiś widocznych elektrycznych problemów (wygląda jak nowy, wszystkie połączenia wyglądają jakby co dopiero były lutowane w fabryce) - podczas zakupu samochodu kilka lat temu w ASO podczas przeglądu przed kupnem stwierdzili jakiś stały błąd w module komfortu i zalecali jego wymianę (auto 6 lat jeździ bez żadnych problemów, szyby działają, szyberdach, grzane fotele, lusterka elektryczne - zero problemów).

- sprawdzenie wszystkich bezpieczników - są OK

- sprawdzenie bezpieczników pod schowkiem (tych dużych) - również OK

- obecny akumulator (ten ~2letni Bosch) został podmieniony na inny akumulator jeżdzący do tej pory w innym samochodzie - bez zmian też go rozładowało!

- samochód był u dość dobrych i polecanych elektryków w naszym mieście (niestety nie robią/nie lubią BMW) - ale mieli go na noc sprawdzili pobór - wszystko w normie

- lampki w bagażniku, schowku, środku zostały sprawdzone - tzn. gdy samochód zamykamy - wszystko gaśnie tutaj nie ma żadnych anomalii.

- ładowanie akumulatora książkowe (ponad 14V)

 

Skoro samochód po trasie ~50km (gdzie doładowuje nawet lekko rozładowany akumulator) i kilkunastu godzinach (w temp np. 0st) potrafi "się" rozładować - musi być jakiś powód!. Chyba najlepiej byłoby podłączyć miernik, zamknąć się w samochodzie i przez 3 dni obserwować wskazania. Po X czasie wskazania powinny wzrosnąć i wtedy wyciągać po kolei bezpieczniki aby zbliżyć się do modułu, który powoduje ten drenaż. W miejscowości Osiny jest podobno bardzo dobry elektryk (Górka) ale terminy dopiero po nowym roku. Stąd prośba o jakieś komentarze, rady - być może uda się namierzyć problem i go usunąć we własnym zakresie.

 

Czy ktoś z Was ma jakieś konstruktywne pomysły?. Ewentualnie namiar na 100%towego elektryka, który nie boi się leciwego już jakby nie było E39 i mógłby coś pogrzebać w celu zlokalizowania usterki (okolice Jastrzębie, Wodzisław, Rybnik, Żory, Cieszyn i okoliczne wioski)?

 

Dzieki

 

Zdjęcia modułu komfortu z zewn i wew: http://pokazywarka.pl/jq8l0o/

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiem tak, jeż potrafi działać poprawnie, a mimo wszystko wychla cały akumulator w krótkim czasie :wink:

Możesz po prostu wyciągać od niego bezpiecznik na czas postoju, i będziesz wiedział czy to on.

Auta z nawigacją miały taki problem, że nie usypiały się komponenty tego zestawu, z tego co pamiętam chodziło o czytnik navi, ale wtedy wskazania na amperomierzu były cały czas zawyżone.

Kolega tutaj na forum też miał przypadek padającego aku, i u niego prąd zżerał wentylator klimy - ten na chłodnicy.

Odłączył go, i aku trzyma napięcie poprawnie.

Chyba, że masz opcję przewietrzania ustawioną, i się sama włącza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś klemę pirotechniczna???

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w "mojej" E39 ładowanie jest książkowe grubo ponad 14V ;/

z moich obserwacji wynika że masz słaby akumulator

jak mam naładowany to ładowanie nigdy nie przekracza 14V

jak mam słaby co widza już przy otwieraniu auta bo centralny ledwo otwiera to dopiero wtedy ładowanie przekracza 14V

ponoć dopiero po około 30 minutach pracy silnika zaczyna się efektowne ładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w "mojej" E39 ładowanie jest książkowe grubo ponad 14V ;/

z moich obserwacji wynika że masz słaby akumulator

jak mam naładowany to ładowanie nigdy nie przekracza 14V

jak mam słaby co widza już przy otwieraniu auta bo centralny ledwo otwiera to dopiero wtedy ładowanie przekracza 14V

ponoć dopiero po około 30 minutach pracy silnika zaczyna się efektowne ładowanie

 

Nie akumulator (-y) nie są rozładowane. Są wzorowo naładowane impulsowym prostownikiem do swoich nominalnych wartości.

Poza tym oba akumulatory jeżdzą w "tedeiku", który też ma troche elektryki + jak każdy diesel potrzebuje mocy rozruchowej do odpalenia

Także problem z samym akumulatorem - wykluczam w 100%.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mierzyłeś ile ma akumulator jak rozładowany ?

może nie jest rozładowany a tylko słabe łącza ?

koledzy piszą o klemach ale ważne jest też połączenie masowe z budą

i nie można też zapomnieć o przejściu kabla z auta na zewnątrz

jest to pod nogami kierowcy

w karoserii jest śruba w izolatorze - od góry przykręcony jest długi kabel do bagażnika

a od dołu krótki do rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klema pirotechniczna sprawdzona... wszystko z nią ok. Przed i po takie samo napięcie.

Akumulator ostatnio po kilku h miał 12.2 auto odpalilo... Ale coś strasznie drenuje prąd. Na razie kolega jeździ bez wszystkich możliwych bezpieczników.

 

Add: hmm ostatnio po kilkunastu godzinach wydrenowalo aku z 12.7 na 12.2. 'nowy' modul komfortu juz w aucie.

 

::. Tapniete

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

update: autko w końcu trafiło do elektryka... problematyczna okazała się instalacja radia (~ antena/wzmacniacz anteny)

update: haaa mineło sporo czasu... ale problem - jak się okazuje- nadal wystepuje. Autko nadal ma problemy z "brakiem prądu". Czasami niejeżdzone tydzień!!! i odpali od strzała. A czasami jest jeżdzone kilka dni pod rząd (trasy po kilkadziesiąt km) i np. 3 dnia nie odpali (standardowo: akumulator zdrenowany).

Obecnie z braku innych pomysłów zostało wyciągnięte kilka bezpieczników (szyberdach, kierownica multifunkcyjna, radio).

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

miałem podobny problem, wina akumulatora.

Naładuj akumulator przez noc i rano z miernikiem odpal auto. Podczas odpalania napięcie nie powinno spaść poniżej 11V. Jak spadnie nawet do 10,8 to akumulator do wymiany.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hmmm wydawało się to faktycznie problem z "instalacją anteny" ale praktycznie problem występował nadal.

Bezpiecznik po bezpieczniku udało się dojść, że kradzież prądu występuje na bezpieczniku nr 4 czyli szeroookopojęte oświetlenie.

Na razie autko jeździ z wyciągniętym bezpiecznikiem nr 4 i problem ustąpił.

(Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe - trzeba dogłębnie zweryfikować co konkretnie podbiera prąd).

 

P.S. Do przedpiścy - akumulator jest IGŁA, full doładowany - trzyma książkowe parametry.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
witam . podlacze sie pod temat . moze juz ktos znalazl rozwiazanie i wie co jest przyczyna . mam identyczna przypadlosc . aku sprawdzony , z reszta niedawno wymieniony. I tez dodam od siebie ze . gdy auto robi dluzsze przeloty po kilkanascie km lub wiecej problemu nie ma .lecz np kobieta pojedzie odebrac dzieciaka do szkoly lub bujnie sie na zakupy to lubi sie rozladowac . choc tez nie zawsze . ?????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam taki sam problem, wymieniłem akumulator na nowy, nowy jeż, samochód był u elektryka który stwierdził że wszystko jest dobrze ale po postoju samochodu 4 dni akumulator wyładowany jest do 0.

Nie mam już pojęcia czego szukać proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zalatwil nas odpowiedzia.

ja tak mialem z tym alarmem ze sie sam zalaczal i to jeszcze w innym trybie(bo ja go zaprogramowalem w ncs na ciagly) a on w nocy sam z siebie wyl przerywanym.

wina byly wiazka kabli w zawiasach klapy(mam kombi)

wymienilem wszystkie wiazki przy trzech zawiasach ,bo 4 zawias idzie z prawej wew.spryskiwacz .

problem z aku i z alarmem ustapil.

moze byc tez czujnik pochylenia lub zamkniecia maski wadliwy jak sie alarm sam zalacza -ale to juz mozna w inpa odczytac w jakich warunkach i co wybudzilo alarm( nawet panic modus zapisuje inpa)

jak rozkminialem ten problem to sie naczytalem o tych alarmach fabrycznych.mozna tez wylaczyc wewnetrzny ultraszal pilnujacy wnetrza lub zmiejszyc jego czulosc.

podlaczales wogöle pod kompa te auto?

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w "mojej" E39 ładowanie jest książkowe grubo ponad 14V ;/

z moich obserwacji wynika że masz słaby akumulator

jak mam naładowany to ładowanie nigdy nie przekracza 14V

jak mam słaby co widza już przy otwieraniu auta bo centralny ledwo otwiera to dopiero wtedy ładowanie przekracza 14V

ponoć dopiero po około 30 minutach pracy silnika zaczyna się efektowne ładowanie

 

 

Grubo znaczy masz 14.8 vzy 14.7?Efektywne ładiowanie to znaczy co dokładnie?Jeśli to chodzi o zniwelowanie strat potrzebnych do odpalenia to już po 15 min.alternator ten prąd oddaje i to w silnikach diesla.(pobór prądu do rozruchu wyższy niż w benzyniaku).

 

I przeczytaj te bzdury,które naprodukowałeś!Książkowe ładowanie(14 z haczykiem)wedle twojej teori występuje przy wyładowanym aku.Jeśli jest on np.nowy to jest poniżej 14V?Zmień regulator lub cały alternator i myśl co piszesz-nie odwrotnie.

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rozwiązałem problem z rozładowywaniem akumulatora, przyczyny były dwie:

1. Miałem cały czas podłączony telefon pod kabel, a telefon i tak się nie włącza prawdopodobnie bateria która jest zepsuta bo tel się nie włącza robiła zwarcie.

2. Mam dołączane dvd i ono nie pozwalało radiu wyłączyć się całkowicie tylko po jakimś czasie zaczęło pobierać prąd.

Po odłączeniu telefonu i dvd problem z rozładowującym się akumulatorem znikł i samochód normalnie odpala nawet po długim postoju,

Dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś wie coś więcej na temat rozładowania ? U mnie wszystkie parametry w normie a auto nie pali czasami po 1 a czasami po 7 dniach.

Aku nowy i dodatkowo podmieniany na inny sprawdzony, ładowanie na aku około 14 V, napiecie podczas rozruchu około 11 V, jeż wymieniony.

 

Męczy mnie już to. Elektryków to już kilku tam zaglądało i nie ma żadnego poboru, calkiem mozliwe ze akurat wtedy jest OK. Dzieje sie to oczywiście podczas wilgoci.

Dosyć ważna informacja : żona ostatnio wspominała ze siedzenie kierowcy było ciepłe jak weszła po nocy do auta, ale nie mam pojecia gdzie zacząć szukać.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.