Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Planuje zakup samochodu marki BMW. Szukam informacji na temat tego autka w internecie i opinie sa rozne. Bedac szczery nie stac mnie na auto ktore duzo pali, jednak jestem "zakochany" w marce BMW i plauje zakup E36 z "niby" (w cudzyslowiu, poniewaz nie wiem jaka jest prawda) ekonmicznym silnikiem diesla. Chcialbym poznac wasze opinie, posiadaczy takich autek. Osobom ktore maja zamiar "hejtowac" ten post odrazu dziekuje, i informuje ze nie kazdemu tatus kupil samochod i ubezpieczy na swoje znizki. Za kazda sensowna odpowiedz z gory podziekowania, poniewaz wasza opinia bardzo mi pomoze w zakupie.
Opublikowano

Miałem, nie kupił mi jej tatuś, więc mogę się chyba wypowiedzieć.

 

Ogólnie sprawa ma się tak - ten silnik to fajna sprawa, ale tylko i wyłącznie po chipie. Przed chipem nie jedzie, jest ospały i raczej usypia niż daje radość z jazdy. Po chipie - inna bajka, silnik kręci się chętnie, z masą E36 sobie radzi, osiągi porównywalne z 1.9 TDI AFN, więc nienajgorzej. Spalanie u mnie (po chipie + podniesione ciśnienie doładowania), w zależności od nogi wiadomo, moja pozwalała na zejście ze spalaniem do poziomu 5 litrów w trasie i okolice 7,5 w mieście. ale też to było raczej turlanie się niż jazda, przy normalnym, dynamicznym stylu brała 7 / 9, ale też jak dostała ostro sandał w podłogę, to nie było limitów, choć ponad 14 w mieście nie wyszedłem. Generalnie utrzymanie niedrogie - nawet jak padnie pompa czy wtryski to są to śmieszne kwoty za naprawę / regenerację / kupno używanych, sam w sobie silnik jest bezawaryjny o ile leje się dobre gatunkowo oleje.

 

Z tym, że drugi raz bym nie kupił. Tzn jak najbardziej TDS, ale szukałbym jednak 2.5 tds. Spalanie średnio litr więcej, a jednak to 6 cylindrów, więcej mocy, więcej momentu, elastyczniejszy, po chipie pokazuje pazury, natomiast koszty części czy utrzymania podobny jak małego tds. Weź to pod uwagę. Natomiast jeśli już podjąłeś decyzję, że to ma być M41, to także nie powinieneś jakoś specjalnie narzekać, no może na brak mocy.

 

Jeśli natomiast zdecydujesz się na M51, to szukaj w górnym zakresie cenowym - te silniki muszą być dbane żeby były bezawaryjne.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Witam ja mam aktualnie 1.8tds auto ma 90km wiec szalu nie ma :) ogolnie nie narzekam na woz pali w mrozy nawet, jedyne co musze zrobic to pompe wtryskowa uszczelnic, ale osobiscie 2 raz bym jej kupil wolalbym 2.5tds :)
Opublikowano
Sprawdź czy z pompy nie wycieka ropa. Następnie czy odpala na zimnym i ciepłym silniku. Rozgrzej dobrze auto i zgaś na kilkanaście minut po czym odpal. Musi załapać od "cyknięcia". Kolejna sprawa to świece żarowe, mają grzać tylko na zimnym silniku. Jeżeli grzeją na ciepłym to znaczy że już ktoś zamontował ustrojstwo do podgrzewania na ciepłym żeby lepiej odpalał czyli pompa wtryskowa jest już w słabej kondycji a jest to droga naprawa przy wartości auta. Zobacz czy nie ma założonych dodatkowych zaworków zwrotnych na przewodach paliwowych( jak jest 100% sprawne wszystko to nie ma prawa ich tam być), zobacz czy turbo ładnie pompuje i czy nie dymi na czarno bo wtedy masz wtryski zużyte i będzie Ci palić jak smok wawelski. Delikatna chmurka przy odpalaniu na zimno bądź ostrej jeździe jest dopuszczalna. I najważniejsze czy wskazówka temperatury stoi idealnie w pionie. Ogólnie na 2 TDSy jakie miałem to z jednego byłem bardzo zadowolony a drugi to porażka. Ja doradzałbym Ci 325tds bo jest dużo żwawszy od 318tds, ale przy dużej ilości bardzo zmęczonych egzemplarzy bardziej skusiłbym się na benzyniaka 1.8 lub 2.0 z LPG i koszta masz bardzo podobne związane z paliwem. Jak trafisz na zmęczonego TDSa to remonty mogą pochłonąć 4-5tys zł czyli niemal tyle co prawie auto kosztuje a piszę tu tylko o układzie paliwowym(turbo, pompa wtryskowa, wtryski i świece które lubią się ukręcac podczas wymiany i wtedy koszta drastycznie rosną). Zastanów się czy na pewno chcesz tak starego diesla bo możesz się zniechęcić do BMW raz na zawsze jak również możesz trafić na zadbany egzemplarz który nie sprawi Ci problemów ale to już graniczy z cudem. Pozdrawiam
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

Zwróć uwagę na kulturę pracy silnika - silnik ma chodzić "miękko", wiadomo z charakterystycznym klekotem diesla, ale za to w kabinie masz słyszeć tylko szum silnika, bez dziwnych tematów typu postukiwanie metaliczne, czy "klikanie" z okolicy podszybia - mówię o tym, bo często gęsto auta te są eksploatowano na nieprawidłowym oleju - w polsce panuje przekonanie, że jak to jest "nastolenie" auto, to już trzeba lać w najlepszym razie półsyntetyk, a w najgorszym mineralny olej. Także szukaj takich, które są eksploatowane na pełnym syntetyku, lub na bardzo dobrym gatunkowo półsyntetyku. Ten silnik, mimo małej pojemności i mocy ma spory moment obrotowy, więc zwróć uwagę na poduszki pod silnikiem - często gęsto, zwłaszcza prawa, są wybite.

Tak w zasadzie, to nie ma więcej jakichś konkretnych rzeczy co do samego silnika - ot, standardowe sprawdzenie pod kątem wycieków oleju, stanu płynów, dat wymiany - no takie różne typowe rzeczy, które sprawdza się przed zakupem.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Co prawda nie jeździłem M41 ale miałem 325TDS. No cóż... Mogę powiedzieć tylko, że w życiu nie jeżdziłem tak kulturalnym dieslem. Mruczał ładnie, szedł jak przecinak (nawet w serii robi robotę), palił też wcale nie dużo. Na trasie dało się spokojnie poniżej 7l zejść. Średnio mi wychodziło około 7-7,5l w cyklu mieszanym. W mieście za to żłopał oj żłopał. Ale to nie silnik do miasta. Na trasie na prawdę dawał frajdę z jazdy. 200km/h widziałem na zegarze wcale się nie prężąc. Jeśli chodzi o awaryjość to pompa wtryskowa... U mnie na szczęscie wystarczyło uszczelnienie i wszystko grało do samego końca aż ją rozbiłem.. Ogólnie zaje&9sty silnik. Śmieszą mnie tylko opinie znawców, którzy tak bardzo go krytykują. Każdemu moge polecić M51. Rozważ wszystkie za i przeciw a może na prawdę 325 to będzie lepszy wybór.
Opublikowano
Silnik 1,8 tds bez chipa , jest bezawaryjny i tani w utrzymaniu , ale jest mułowaty. Miałem 2,5 tds w e34 i paliła o litr więcej od e36 1,8 tds , jeżeli bym teraz kupował to raczej 2,5 nie 1,8. ( ewentualnie 1,8 i chipowanie , wywalenie katalizatora) W swojej mam wywalony katalizator i autko nieznacznie nabrało wigoru, 1,8 można trochę podciągnąć moc, ale trzeba to zrobić porządnie. Co do chipowania to najlepszą opinię mają chipy od kolegi Bagor , nie pakuj byle gówna z allegro bo może być problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.