Skocz do zawartości

[e46] 330d 184km Mam pare problemów;/


Krychu330

Rekomendowane odpowiedzi

To tak ,jeżdżę bmw e46 330d 184km z 2001r ... moje problemy wyglądają następująco:

 

a. Wjechałem na kanał żeby zobaczyć co jest pod silnikiem bo słysze dziwne buczenie w środku kabiny na wolnych obrotach od strony pasażera podejrzewałem że jakaś obudowa gdzieś nie dokręcona a po wejściu pod spód auta ukazują się chyba większe problemy;/ pare elementów jest mokre w oleju albo jakiejś innej cieczy aż się błyszczy oto zdjęcia:

 

http://www.zapodaj.net/45cf3c3aa7401.jpg.html

 

http://www.zapodaj.net/8d38b214ddd16.jpg.html

 

b. drugi problem jest taki że z wylotów powietrza w kabinie słychać stukanie jakby wydobywało się z komory silnika

 

c. Kierownica ostatnio zaczęła mi jakoś lżej chodzić aż czasem na zakrętach samochód pływa po drodze ale jeszcze dokładnie nie skumałem w których momentach ,słychać pod maską od strony pompy wspomagania syczenie jakby ciśnienie/powietrze gdzieś uciekało

 

d.kierunkowskazy czasem mi szybko cykają ,zdarza się to sporadycznie w czasie włączania kierunkowskazu obojętne prawo albo lewo. Cyka z początku szybko a po chwili się stabilizuje i jest jak powinno być ... sprawdzałem żarówki wszystkie są sprawne i też nie wiem w czym problem

 

tutaj dodaje jeszcze filmik nagrany z kanału gdzie lepiej widać błyszczące się elementy (i z góry przepraszam za komentarze kolegi :D )

 

 

U wizyty mechanika pewnie i tak się nie obędzie ,chciałbym po prostu mieć pojęcie co jest grane żeby nie kazał mi na darmo pół auta wymienić aby wziąć tylko kasę . Na dniach postaram się załatwić kamerę cyfrową to nagram film spod maski odnośnie tego syczenia i cykania w środku kabiny bo niestety na telefonie tego nie słychać zbyt wyraźnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

któraś wtyczka kierunkowskazu ci nie styka, zobacz który kierunek przestaje świecić na to się dzieje i tam szukaj problemu. szybkie cykanie oznacza że któraś żarówka nie świeci.

 

no zarzygane masz olejem wszystko. Raczej za ciebie wycieku nie zlokalizujemy. Skoro byłeś na kanale to dlaczego nie szukałeś wycieku ?

 

co do kierownicy to sprawdź poziom płynu wspomagania, uzupełnij, poszukaj wycieków itp.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podstaw. Dużo czystych szmatek i benzynka ekstarakcyjna, nurkujesz w kanale i wszystko dokładnie powycieraj. Najlepiej porozkręcać trochę, rzeczy aby było łatwiej bo dostęp nie jest wszędzie prosty (mam to samo auto :D ). Zajmie to trochę czasu, ważne żeby dokładnie powycierać. Jak już doprowadzisz do porządku to przejedź się trochę i znowu nurkujesz w kanale i szukasz. Po przewodach lecisz do miejsca gdzie robi się sucho, zazwyczaj wyciek jest gdzieś wyżej a to co widzisz z spod spodu to olej który ścieka. A tak strzelajac, ta uwalona grucha od turbo to może być: turbo cieknie albo uszczelka przewodu olejowego, zawalona odma, być może uszczelka pokrywy zaworów - u mnie była zawalona odma, wymieniłem komplet obudowa wraz filtrem i jest sucho. Jeśli to odma to będziesz musiał jeszcze wyczyścić dolot (wszystko od turbo do kolektora ssącego, egr no i dobrze by było również kolektor ssący - jakbyś zrzucał kolektor ssący to odrazu wymień uszczelki pod kolektorem - 6 okrągłych i 6 prostokątnych). Co do układu kierowniczego to chyba niestety kolega brudi700 ma chyba rację. Co do kierunkowskazów napisałeś, że raz jest ok a raz nie. Nie jest czasem tak, że jak trzymasz pedał hamulca to kierunek wtedy źle działa, być może bezpiecznik masz jakiś przepalony (są w schowku od strony pasażera w "suficie").

Powodzenia i daj znać co znalazłeś.

Wszystko należy sprowadzać do najprostszej postaci ale... nie bardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem chwile czasu w sam raz by zobaczyć te kierunkowskazy. To tak: jechałem zatankować i sprawdzałem teorie hamulec i kierunkowskaz niestety się ona nie sprawdziła ... nie jest to raczej zależne od naciśnięcia hamulca ponieważ bez niego jak i z nim się to zdarza. Odkręciłem wszystkie żarówki dookoła od kierunkowskazów żeby zobaczyć stan wtyczek i samych żarówek czy są zamontowane te co powinny być i wszystko jest okey(sprawdzając żarówki sugerowałem się wykazem żarówek z książki "sam naprawiam bmw 46). A więc wziąłem się za sprawdzanie bezpieczników ,wyciągnąłem każdy z osobna ,sprawdzając czy blaszka nie jest przepalona i wszystkie co do jednego były sprawne. Z tego co wiem jest w instalacji kierunkowskazów coś takiego jak "przerywacz" czy jakoś tak ... czy może być on uszkodzony a jak coś takiego istnieje to gdzie on jest i jak sprawdzić.Następnie sprawdziłem płyn do wspomagania kierownicy i jest norma taka jak przy zakupie ,nic nie dolewane. Co do reszty rzeczy które napisałem dam znać w bliskiej przyszłości ponieważ pracuje dość długo i nie mam zbyt czasu żeby poświęcić cały dzień mojej Buni. Jeszcze pytanie odnośnie mycia silnika ,czy są jakieś szybsze sposoby na jego umycie ? Jakieś myjki ciśnieniowe wchodzą w ogóle w grę ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ze swojego doświadczenia powiem że też mi jakiś czas temu świrował kierunkowskaz, okazało się że przedni. Jest tam oprawka żarówki, która bokami dotyka żarówki jak również od spodu jest taka podłużna blaszka która dotyka spodu żarówki. Podgiąłem mocniej tą dolną blaszkę żeby mocniej dociskała zarówkę od spodu i problem ustał. Tylko uwaząj żeby nie zetknąć blaszek bo wywalisz bezpiecznik :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie masz czasem webasto w tym aucie, że dogrzewa ci silnik?

co ma webasto do tego?? pytam z ciekawosci

napisał, że coś mu cyka i syczy spod maski. U mnie jak zapalam auto teraz w zimę to mi się odpala dogrzewanie silnika i słyszę jak na początku coś cyka, potem przez jakiś czas tylko syczy - jak zgasisz auto po niedalekim dystansie to jest dźwięk spod maski prawie jakby samolot startował. Przynajmniej u mnie tak jest i to chyba raczej normalne, a kolega może (?) nie wie o tym. Oczywiście nie wiadomo czy chodzi o takie cykanie i czy w ogóle ma webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Webasto zapewne było kiedyś w moim samochodzie bo jakaś tam instalacja jest podciągnięta i taki zegarek obok kierownicy mam przyklejony/przykręcony z takim guziczkiem jak płomyk od zapalniczki ... ale w miejscu pod maską od strony pasażera gdzie powinno owe webasto się znajdować jest pusta przestrzeń wiec pewnie kiedyś ktoś go wykręcił z tamtąd :) Ale spróbuje jutro oczyścić styki od kierunkowskazów i jak doczytałem to najlepiej jeszcze od świateł pozycyjnych. A czy instalacja ringów może dawać jakieś w.w. znaki kierunkom ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie te same auto z tego samego roku, więc mogę trochę podpowiedzieć.

 

Szybkie cykanie kierunkami miałem także. Zawsze po odpaleniu i włączeniu prawego kierunku cykał szybko kilka razy i później było normalnie. Każde kolejne włączenie było normalne, aż co wyłączenia zapłonu i kolejnego włączenia. U mnie problemem była tylna lampa, a dokładniej kostka nie łączyła i nie było masy. W lewej było to samo ale poprzedni właściciel dał bezpośrednio przewód masowy do lampy z wiązki.

 

Co do wspomagania to bym powiązał z nim ten wyciek ( nie licząc mokrej "gruchy" od turbo ). W mojej miałem cały dół aż po skrzynie mokry w oleju. Powód? - pęknięty wąż powrotny między chłodnicą a zbiorniczkiem na olej wspomagania przy pompie. Koszt w aso ok 270zł za 30cm węża z jedną szybkozłączką :mad2: Kupiłem zwykły wąż olejowy i skręciłem na dwie opaski. Trzeba rozebrać i dobrze dobrać średnice bo przy pompie jest większa, natomiast przy chłodnicy jest mniejsza. Dobrać po środku i dobrze ścisnąć opaskami.

 

Z tym cykaniem to może chodzi pompka przy podgrzewaczu płynu?

 

Miałem podobne objawy i wyżej masz ich rozwiązanie co nie znaczy, że u Ciebie będzie tak samo :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś poświęciłem chwile wolnego czasu na ostatnią operacje w sprawie kierunkowskazów i po przejechaniu kilkunastu kilometrów miłe zaskoczenie że ani razu nie było usterki z szybkim cykaniem kierunków. Ogólnie kupiłem preparat do czyszczenia styków,przełączników, gniazdek, wtyczek itp. użyłem go na każdą żarówkę ,wtyczkę i złączkę ... tam gdzie dałem radę poprzecierałem papierem ściernym i igłą (żarówki przy okazji też delikatnie potraktowałem papierem ściernym) i efekt jak narazie zadowalający ... i mam nadzieje że tak już pozostanie :) postaram się jeszcze nagrać film kamerą cyfrową odnośnie reszty dziwnym odgłosów i usterek opisanych w pierwszym poście, ale zbliżają się święta a więc brak czasu i wydatki :D Tym czasem dziękuję wszystkim za pomoc oraz przydatne rady. Życzę zdrowych i wesołych świąt wszystkim posiadaczom marki Bmw :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.