Skocz do zawartości

Doladowanie (cisnienie) przed i po chipie M47 i M57


damianz

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Interesuje mnie jakie sa max. wartosci doladowania w 2.0d i 3.0d, przed i po chipie.

Np:

M47 320D

turbo Mitshubishi

przed 2.1bar (z atm.)

po 2.5bar (z atm.)

 

Szukam tez danych ile pozwala producent dmuchnac na turbinie Mitshubishi, bo nie moge znalezc zadnej specyfikacji. Jaka jest bezpieczna granica ?

 

Brak PL liter

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie przejażdżkę. Na trójce w piku 1,54 bara.

 

Ile kucy po programie?

U kogo robiles program?

Ile CI to kosztowalo?

O ile wzroslo spalanie?

 

Dzieki :D

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja muszę się wybrać na "ride" i sprawdźić u siebie. Kiedyś gdzieś pisało, że Mitshubishi dmuchnie max. do 2bar-ów, tylko wolę nie ryzykować i się upewnić "przed". Bo "po" może być za późno :twisted: . Poszukam i dam wszystkim znać, ale nic nie widzę. Znalazłem jeszcze że te Mits. jest jeszcze w 2.2Cdti (Honda). Poszukam na forum Hondy.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie przejażdżkę. Na trójce w piku 1,54 bara.

 

Ile kucy po programie?

U kogo robiles program?

Ile CI to kosztowalo?

O ile wzroslo spalanie?

 

Dzieki :D

 

Po programie z wykresu 146KM i 366NM. W temacie z wykresami jest też mój -powinieneś znaleźć. Mogę dodać że było robione w ponad 40° upale i intercooler nie wyrabiał w miejscu mimo nawiewu i podlewania wodą -możliwe że jest ciut więcej.

Program robiony u Grześka GCS. Koszt -klocek.

Spalanie ...... nie wzrosło. Jak się poszaleje to i owszem ale przy spokojnej jeździe nawet mniej spala. Dla przykładu w drodze do polski średnio 5, 6 a z powrotem 5, 2 - 5, 1. Na trasie spadło definitywnie o jakieś 0, 3 a wmieście nie widzę różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra juz wszystko wiem na temat turbin Mitshubishi w BMW.

Montowane seryjnie one byly w:

- 90ps Transit

- 2.0T Impreza

- Lancer evo 3 (350hp)

- L200 2.5TD

- Pajero 3.2DID

- Santa Fe 2.2Crdi

- H1 Hyundai

- i inne, takie jak: Ford, Volvo, Chrysler, Detroit, Navistar, Saab, Mercedes, Volvo, Volkswagen, Peugeot, Fiat, Nissan

 

Jest to stara technologia, ktora juz byla 1995r (moze i wczesniej). Turbo normalnie jedzie 1BAR, max to 1.3BAR, ale tez da rade 1.5BAR w bardzo krotkim czasie, ale jest to bardzo niestabilnie. Cisnienie podczas wiekszych obrotow znacznie spada w dol. Turbo ma dosc duza turbo dziure. Ile dmucha w BMW to nie wiem. U nas dodatkowo posiadamy zmienna geometrie (VGT). Turbina generalnie jest slaba i awaryjna. Problemem jest lozysko, ktore moze peknac. Problemem jeszcze jest elektryczny actuator. Jak zostanie uszkodzony to awaria turbo jest znacznie zwiekszona.

 

Wirnik:

Wlot: 42.5mm

Wylot: 35mm

 

Oczywiscie mozna zmodyfikowac. Wirnik chlodzony olejem. Byly modele chlodzone dodatkowo woda. BMW 20d posiada Mit. lub garrett turbo.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

300hp nie jest problemem dla tej turbiny. Ciśnienie na jakie ona pozwala to ponad 2BAR-y. Na ciśnieniu 2BAR-y turbina jeździ bez żadnych problemów, więc spokojnie można 2BAR-y cisnąć. Powyżej też da radę, ale już z lekkim problemem. Do 2.3BAR powinna jechać. Generalnie powinna standardowo latać na 1.5BAR-a. Jest możliwość zrobienie z niej hybrydy, gdyż model GT2260 występował z różnymi wymiarami łopatek i łożyskami. Ta turbina to bardzo częsty swap do 1.9TDI i 2.5TDI, gdyż pasuje Plug&Play. Turbina ma fajną charakterystykę gdyż ciągnie z dołu aż po samą górę bez wielkich strat.

 

Wymiary:

Kompressor: 44.6mm/60.1mm, 5 łopatek

Wylot: 50mm, 9 łopatek

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

300hp nie jest problemem dla tej turbiny. Ciśnienie na jakie ona pozwala to ponad 2BAR-y. Na ciśnieniu 2BAR-y turbina jeździ bez żadnych problemów, więc spokojnie można 2BAR-y cisnąć. Powyżej też da radę, ale już z lekkim problemem. Do 2.3BAR powinna jechać. Generalnie powinna standardowo latać na 1.5BAR-a. Jest możliwość zrobienie z niej hybrydy, gdyż model GT2260 występował z różnymi wymiarami łopatek i łożyskami. Ta turbina to bardzo częsty swap do 1.9TDI i 2.5TDI, gdyż pasuje Plug&Play. Turbina ma fajną charakterystykę gdyż ciągnie z dołu aż po samą górę bez wielkich strat.

 

Wymiary:

Kompressor: 44.6mm/60.1mm, 5 łopatek

Wylot: 50mm, 9 łopatek

Ty serio piszesz o tych wartosciach doladowania ? :shock: o

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mniej więcej powinno być. Napisz czym mierzyłeś bo to ważne.

Wszelkie torque dashcomandy itp. pokażą co innego niż inpa.

 

INPA

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane jakie znalazlem na stronie Garret-a i innych forach lub stron ktore sie tym zajmuja.

Na razie to przeczytales cos I przepisujesz dalej I nawet nie wiesz ze piszesz najwieksza bzdure jaka widzialem ...

Nie napisze dlaczego zeby nie bylo zbyt latwo ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane z ciśnieniem atmosferycznym.

e46 m47tu 150ps , turbina GT1749V dmucha seryjnie 2,4 bara , po programie w zależności od wyobraźni i fantazji "ułana"... max to 2,7 bara.

 

e60 m47tu2 163ps ,turbina GT1752V lub GTB dmucha seryjnie 2,6 bara po pogranie daje radę nawet na 2,85bara

 

e90 m47tu2 163ps ,turbina " mitsu" dmucha seryjnie 2,6 bara widziałem programy na 2,8 i dmuchała stabilnie. Jest szybka ale słaba wytrzymałościowo , najczęściej po programie pracuje przy 2,7 bara.

Osobiście wyciągałem kilka tych turbin z ukręconą osią , pracowały przy seryjnym doładowaniu.

Było widać przegrzanie i zmęczenie materiału w miejscu styku łożyska ślizgowego z osią , po stronie gorącej. Wnioski na szybko, wrażliwa na kiepski olej. Garett przy mitsu wypada zdecydowanie ciekawiej.

 

x3 m47tu2 są odmiany pracujące na gt1749 i gt1752 pracują seryjnie przy 2,5 bara

 

Uprzedzam pytanie.. czy gtb1752 można włożyć do e90 m47tu2 ?

 

Teoretycznie szukając dobrej turbiny do pojemności 2l, bez zamiaru przekraczania 200ps, GTB1752V jest jedną z ciekawszych opcji , szybka , wytrzymała , tania w naprawie ,średni koszt "korasa" to 600zł (oczywiście nie oryginalnego).

Można ją praktycznie przełożyć do e90 m47tu, na kolektor idzie p&p , wylot na IC idzie p&p , wylot spalin do przeróbki , trzeba też przełożyć przewody olejowe, zasilający ma inne mocowanie w bloku silnika. W tym momencie dochodzimy do najtrudniejszej opcji sterownie zmienną geometrią poprawnie będzie się odbywać po przełożeniu siłownika "mitsu" i dopasowaniu go do Garetta .

Spore kłopoty z zamocowaniem ( trzeba stworzyć swoje rozwiązanie), spore kłopoty z zestrojeniem.

Osobiście nie polecam.

 

Jeszcze małe sprostowanie co do ciśnień !!

Podawane ciśnienia max są chwilowe ,to nie jest tak jak sobie wyobraża to wielu ,że turbina przy 2tyś obrotów silnika uzyskuje 2, 8 bra i dmucha tyle przez pozostały zakres obrotów aż do czerwonego pola.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. To fajny opis.

Czyli jak mi padnie suszarka to tyko szukać takiej samej nowej (mitsu) tj w 122km wersji.

Z tym maxem rzeczywiście tak jest. W 122km podaje się że turbo dmucha 1.2bara. Z tego co ja zmierzyłem u siebie w piku było 1,31bara a kolega tuner mi podał że ma być ~1,33-1,35bar. Teraz po modzie jak napisałem w piku jest 1,54bara i rzeczywiście jest przez tylko chwilkę. Ważne jest też to że te wartości które podaję są zmierzone aplikacją Torque. W inpie są one niższe o jakieś 10% i podawane z atmosferą.

Mam filmik z "logami dynamicznymi" z przed moda i teraz muszę zrobić jeszcze po -dla porównania ciśnień i przepływu.

 

Roger - dzięki za przybliżenie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.