Skocz do zawartości

Do zamkniecia


Kris30cm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wbilem na inpe. Mialem 3 bledy. Każdy stary. Jeden z nich to byla padnieta 3 cewka. Rowniez stary bo 1 i 2 cewke zmieniali mi mechanicy i usuneli bledy. A gdy 3 padla sam zmienilem.3 i.4 beZ usuniecia bledu o 3. A Ci idioci 2 tyg temu podpieli pod kompa i wymienili 3 cewke ktora byla dobra!!!

Faktem jest ze auto tak dlugo.szarpalo az stracilem jeden z cylindrow na obwodnicy. Mysle sobie pewnie swiece. Po wymianie na nowe ngk za 160 zl.takjak wspominal kplega wyzej auto nadal szarpalo, ale odzyskalem moc w aucie. Krotko mowiac auto zachowuje sietakjak przed strata mocy na obwodnicy. Inpa jak narazie nie pokazala nowych bledow! Swiece sa 4 elektrodowe. Idealnie takie same byly przed zmiana na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

świece dobierz zgodnie z katalogiem producenta do danego silnika, w m52b25 coś mi się kojarzy że miałem dwuelektrodowe, ale nie jestem pewien czy dobrze pamiętam, a jeśli u Ciebie są 4 elektrodowe to może być za dużo, ale wtedy na Pb by chodziło ok i byłby problem z LPG, że z iskrą coś nie tak, a jeśli kuleje na Pb to nie ma siły, najpierw to trzeba zdiagnozować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro te same świece chodziły przez 30 k kilometrow idealnie, (ngk bkr6equp) i wsadzilem takie same to jak swiece moga miec wine?

 

Auto dobrze chodzi po rozgrzaniu a nawet przejechaniu 1km i po ponownym uruchomieniu silnika. Jednak efekt przy dodawaniu gazu (jak na filmie wyżej) jest zawsze taki sam (nie zalezy od temperatury). Auto chodzi (mam takie wraznie) jak by na 3 tłoki - gdy jest zimne. Czasami zdarza sie ze po rozgrzaniu nadal dziala na 3 cyl. ale po ponownym uruchomieniu smiga jak ta lala...

 

Może feler nie leży w zapłonie a np jakimś czujniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem troche kilometrow i wywalilo takie oto błedy. (Błąd nr 1 jest tak jakby u mnie na stałe. Po skasowaniu jest nadal)

 

http://images62.fotosik.pl/500/b7c38dd100a86811.jpg

http://images62.fotosik.pl/500/6ccf5bb039514a17.jpg

http://images64.fotosik.pl/500/e9ad592e08dda969.jpg

http://images65.fotosik.pl/500/de57bf41238d615b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz, chyba masz problem z czujnikiem tem.silnika. zwroc uwage na jego parametry. Sa poza normami. Tak jak wczesniej pisałem wypadanie zaplonow w tym silniku nie jest zawsze spowodowane zla swieca. System valvetronica ustawia ustawia wychylenie zaworów badajac temp. silnika. Ja sadze, ze tam jest problem bo raz jest +5 stopni a raz 143 stopni, raz - 9.75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Kolegów - to mój pierwszy post na forum.

Kilka dni temu padła mi cewka zapłonowa w E-46 Compact 316ti /N42B18/. Okazało się, że mam w aucie dwie cewki BREMI 1213-1 712 223 i dwie cewki BOSCH 0221 504 100. Z dokumentów ASO /Francja/ wynika, że cewki i świece były wymieniane we wrześniu 2012 r. z tym, że wymieniono tylko dwie cewki - uszkodzone były BREMI. Szybko doszedłem, który cylinder jest wyłączony - pierwszy, i zmiana świecy nic nie dala, Zamieniłem cewki miejscami - z pierwszego cylindra na drugi i po odłączeniu konektora w drugim cylindrze nic się nie zmieniło - to znaczy, motor nadal pracował na trzech cylindrach, ale po odłączeniu konektu tym razem na drugim cylindrze - pracował już tylko na dwóch. Wniosek z tego wynika taki, że świece są sprawne, moduł sterujący pierwszego cylindra jest również sprawny, a przyczyną jest uszkodzona cewka BREMI. Chciałem w tym miejscu wyjaśnić, że dysponując miernikiem uniwersalnym - cyfrowym, w zasadzie można sprawdzić - czy cewka jest uszkodzona. Ważne jest, żeby zakres pomiarowy miernika - ohmomierza, posiadał aż 20 Megaohmów i na tymże zakresie będzie można wykryć, czy jest gdzieś przerwa w obwodzie uzwojenia wtórnego. Wyjśnię, że należy mierzyć nie uzwojenie pierwotne /ok. 0,6 Ohm/, a wyłącznie uzwojenie wtórne cewki. Uzwojenie wtórne ma rezystancję ok. 10 k /Ohm/, jednakże nie można rzeczywistej rezystancji tego uzwojenia zmierzyć, bowiem w szereg z uzwojeniem wtórnym włączona jest dioda wysokonapięciowa - w rzeczywistości jest tam kilka diod połączonych szeregowo. Jest to dioda tłumiąco-usprawniająca - zapobiega przepięciom na uzwojeniu pierwotnym. Dioda ta znajduje się w trzpieniu będącym "fajką". Anoda diody stanowi zakończenie "fajki" czyli połączona jest ze świecą, zaś katoda doprowadzona jest uzwojenia wtórnego. Druga końcówka uzwojenia wtórnego połączona jest z "masą" - tj. trzecim pinem w złączu - trzeci pin opisany w trójkącie równoramiennym znajduje się na wierzchołku, zaś piny u podstawy trójkąta są wyprowadzeniem uzwojenia pierwotnego. "Przejście" obwodu sprawdzamy w następujący sposób: zakres miernika ustawiamy na 20 Megaohm. Dodatni biegun miernika łączymy z "fajką", zaś ujemny "com" łączymy z trzecim pinem. Jeśli nie ma przerwy w obwodzie - cewka sprawna - odczyt będzie wynosił 10~15 Megaohm. W przypadku braku wskazań miernika - możemy być pewni, że obwód ma przerwę - cewka uszkodzona. Zmieniając polaryzację nie będzie żadnego wskazania, bo prąd nie będzie komutowany w kierunku zaporowym prostownika. Wyjaśnię tutaj, że wskazania miernika nie są wartością rzeczywistą. Rezystancja takiego obwodu wynosi nie więcej, niż ok. 10~15 kOhm. Nieprawidłowość wskazania wynika przede wszystkim z tzw. napięcia progowego diody. W tego typu prostownikach stosuje się diody krzemowe, dla których typowe napięcie progowe wynosi ok. 0,7V. Połączenie w kaskadę kilka diod zwiększa napięcie progowe, zaś na zaciskach miernika występuje niższe napięcie /ok. 2,5V/. Z tego powodu tylko taką metodą możemy sprawdzić, czy w obwodzie badanym nie ma przerwy.

Mogą występować również inne uszkodzenia cewki. Tutaj wystąpiła przerwa o obwodzie. Zastanawiałem się jaka jest tego przyczyna i sadzę, że w tym przypadku - cewkę rozebrałem - mamy do czynienia z różnym współczynnikiem rozszerzalności cieplnej - przewód nawojowy uzwojenia wtórnego/ żywica - materiałem, w którym zalane zostały uzwojenia cewki. Prawdopodobnie uzwojenie wtórne nawinięte bardzo cienkim przewodem zostało "rozerwane". Pamiętać należy, że cewki w tym motorze pracuję w ekstremalnych warunkach. Nie mam a tej chwili pod ręką aparatu fotograficznego, ale w ciągu dwóch dni - jeśli będzie zainteresowanie przedmiotem - mogę dostarczyć materiał ikonograficzny. Ktoś się zastanawiał, jakie cewki stosować? Z mojej wieloletniej praktyki zawodowej zaleciłbym Bosch'a. Jest to wiodąca firma na świecie, o bardzo dużych tradycjach szczególnie w dziedzinie motoryzacji. Łączę serdeczne pozdrowienia w Nowym Roku z uszanowaniem Lenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziś zrobiłem mały test.

Skoro tłok 3 ma ' niewypały' to postanowilem zmienic Cewke + Świece z 2 tłoka na 3.

Myślałem, że wywali mi niewypał na 2 tłoku - wiec miałbym rozwiązanie (Świeca, albo cewka)

Jednak ku mojemu zdziwieniu 2 tłok działał prawidłowo - za to 3 nie. (Miał założony zestaw z 2 cyl.)

Wykręciłem wszystkie świece.

Oto zdjęcia: (Ułożone są kolejno 4,3,2,1 tłok od lewej strony)

 

http://www.fotoszok.pl/upload/278e45a0.jpg

http://s4.ifotos.pl/img/DSC0040jp_nqqnxhh.jpg

http://s4.ifotos.pl/img/DSC0041jp_nqqnxrp.jpg

 

Ewidentnie widać, że świeca nr 3 jest ciemniejsza i ma czarny środek.

 

Czym może być spowodowane takie działanie 3 tłoka? Świece i cewki wykluczamy.

 

 

Aha przy odpaleniu trzeszczało mi to coś :mad2: co jest pomiedzy 3 a 2 cewką (szare, grube, okrągłe :D). Jak nazywa się to urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cewki są bardzo czułe na zmianę napięcia, poza tym są sterowane niskim napięciem (około 3V), więc jeśli masz podłączoną instalację LPG pod którąś z cewek to może to powodować upływy prądu... I rozmaite problemy!!! Oprócz stanu instalacji LPG, ważna jest sama jakość podłączenia oraz przewody... Skoro można uniknąć komplikacji to chyba lepiej dmuchać na zimne... Np u mnie gdy LPG było podłączone pod cewkę, czasem zanikał sygnał i zasilanie samo przełączało się na PB, dopiero po podłączeniu LPG pod czujnik wału problem zniknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziwi mnie to że mam włączone PB a auto to robi.

Gazownik ma podłączone pod 3 cewkę zasilanie... (Tak sie domyslam, bo jak zapytałem czy ma podłączone pod 3 cewke to sie usmiechnal i nic nie odpowiedzial. Czyli zrozumialem ze ma)

Jestem w stanie sam zmienić podpięcie na czujnik wałka czy lepiej dać to do Gazownika?

 

Kable sprawdzałem i są w stanie nienaruszonym. Również wydmuchałem i odkurzyłem komory na świece (po ich odkreceniu) bo troche brudu tam było.

Jednak poprawy żadnej..

 

Mam u siebie kabel i INPE. Myślę, że DIS też bym dał rade ogarnąć gdyby to miało pomóc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cewki są bardzo czułe na zmianę napięcia, poza tym są sterowane niskim napięciem (około 3V), więc jeśli masz podłączoną instalację LPG pod którąś z cewek to może to powodować upływy prądu... I rozmaite problemy!!! Oprócz stanu instalacji LPG, ważna jest sama jakość podłączenia oraz przewody... Skoro można uniknąć komplikacji to chyba lepiej dmuchać na zimne... Np u mnie gdy LPG było podłączone pod cewkę, czasem zanikał sygnał i zasilanie samo przełączało się na PB, dopiero po podłączeniu LPG pod czujnik wału problem zniknął.

Ok. Rozumiem. Ma to sens. Warto to sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No właśnie dziwi mnie to że mam włączone PB a auto to robi.

Gazownik ma podłączone pod 3 cewkę zasilanie... (Tak sie domyslam, bo jak zapytałem czy ma podłączone pod 3 cewke to sie usmiechnal i nic nie odpowiedzial. Czyli zrozumialem ze ma)

Jestem w stanie sam zmienić podpięcie na czujnik wałka czy lepiej dać to do Gazownika?

 

Kable sprawdzałem i są w stanie nienaruszonym. Również wydmuchałem i odkurzyłem komory na świece (po ich odkreceniu) bo troche brudu tam było.

Jednak poprawy żadnej..

 

Mam u siebie kabel i INPE. Myślę, że DIS też bym dał rade ogarnąć gdyby to miało pomóc...

Ja spróbował bym przeprowadzic adaptacje valvetronica, niestety z tego co pamietam nie mozna w e46 zrobic tego z poziomu inpy, potrzebny dis. Zobacz te podlaczenie lpg, jak kolega wyzej podpowiada, jesli tam wszystko ok, dis i adaptacja. Tak to widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobieram właśnie DISa. Z tego co się naczytałem chyba pracuje na wirtualnej maszynie.

Mam nadzieje, że uda mi sie to poprawnie zainstalować. Bo mam Win8. A za każdym razem musze odpalac programy `w trybie zgodnosci z XP`. Idiotyczne to troche, ale co poradzisz.

 

Masz może jakąś instrukcje z tą adaptacją w DISie?

Myślisz, że to coś pomoże ?

 

Silnik po odpaleniu chodzi faktycznie jak Diesel przez kilka chwil.

Nawet gdy nie miał LPG i dopiero co go kupiłem rok temu, to przy odpalaniu przy koledze stwierdził że to diesel :mad2:

 

Za kilka dni dam auto do gazownika - niech mi zmieni zasilanie z cewek na wałek.

A jak nic nie wymyślimy i nic sie nie poprawi to będę zmuszony dać auto do gościa z okolicy, który zajmuje się samymi BMW...

Tylko, że zna się na rzeczy i też kasuje jak 3 innych mechaników razem...(Ojciec miał kiedyś E36 316i compacta i to czego nikt inny nie potrafił to ten kolo zrobił) Bo u mnie to byle mechanik to podłączy pod swoje komputerki i by wymieniali cewki albo swiece. Najlepiej by to zrobili ze 100 razy, skasowali i może ewentualnie potem coś poszperali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dis, chodzi na virtualnej. Ja instalacji tego programu nigdy nie kumalem, kolega mi to wgrywal. Tam w funkcjach serwisowych bedzie: cos takiego jak, learn valvetronic stop position. Jak przejdzie ta procedure to valvetronic ok. W tym silniku nawet slabe cisnienie oleju moze powodowac wypadanie zaplonow, wiele innych podzespolow moze to powodowac ale nie idzmy az tak daleko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do przepięcia LPG z cewki na czujnik wałka, zleciłbym to gazownikowi który montował LPG, szczególnie jeśli masz jeszcze instalację na gwarancji. Co dźwięku diesla, to silniki serii n42.n46 trochę brzmią jak diesel przy odpalaniu, to norma raczej. Ale na pewno nie ma mowy o wypadaniu zapłonów i pracy nie na wszystkich cylindrach, tego absolutnie nie może być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.