Skocz do zawartości

[E81] Po bardzo długim postoju....


krynek_2004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dość pilne pytanie do Was. Nie zdążę przestudiować wszystkich tematów i ewentualnie znaleźć odpowiedzi, dlatego chcę zapytać i prosić o ew. odpowiedzi. A jest okazja...choć może to byc i mina...

A mianowicie chodzi o bmw e81 z 2007 roku 120d. Autko stało ok 2-2,5 roku pod chmurką. Jej właściciel nie jeździł bo auto było w kredycie a jego firma ogłosiła upadłość..

I ja przymierzam się do kupna. Jednak jest pewien kłopot. Na desce pojawił się symbol czerwonej kłódki. Tylne koła są całkiem zblokowane. Nie wiem czy to jakieś elektroniczne blokowanie, czy po prostu zapieczone hamulce. Jak ciągnęli ją na lawetę to polewali ludwikiem,żeby szło lżej. Nie wiem czy podpięcie komputera ujawni jakieś szczegóły, mimo tej kłódki? Czy przed ewentualnym uruchomieniem silnika po takim czasie zrobić coś wcześniej, np wymienic olej? Czy jest może ktoś z Krakowa kto pomógłby (nie zadarmo) w zdiagnozowaniu tego auta? Sprawa dość pilna. Z góry dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem auto nie odpala i kierownica też się nie rusza. Ten symbol to blokada kierownicy, albo zwykłe podłączenie pod komp lub ok. 600zł w plecy.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeśli auto stało 2,5 roku pod chmurką bez odpalania (chociaż raz w miesiącu) to może być szrot... ze względu na korozję która mogła znaleźć się na gładziach cylindrowych (a wtedy po odpaleniu pierścienie powiedzą papa), turbinie, oraz na wszystkich innych powierzchniach pracujących jak tarcze, zaciski, łożyska itd... Należałoby endoskopem zajrzeć do cylindrów (jeśli jest tam korozja to raczej szrot) i przyjąć, że cały układ hamulcowy jest do wymiany (min klocki, tarcze, zaciski, węże należy obejrzeć, sprawdzić działanie pompy hamulcowej). Uważam, że lepsze auto codziennie eksploatowane i dobrze serwisowane nawet z przebiegiem 200-300tyś niż auto z przebiegiem 10tyś ale stojące przez tak długi czas. Na 99% to które stało będzie sprawiać o wiele więcej problemów. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokdalnie jak piszesz nawet jak ma 500 tys a jest jezdzone systematycznie!!

A co do blokady totrzeba wyczysci ryfiel silniczek zakodowac i moze bedzie ok,przy okazji wymineilbym casa,no i owy aku to podstawa wiec na dzien dobry 2 tys

lepiej wez go na czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo zalezy gdzie auto stalo (chmurka czy cieplutki garaz).

Pamietam jak kolega kiedys kupil dawno nie uzywanego fiata 125p :) Doladowal AKU i smigalismy az milo :) dopuki drzewo nie stanelo na drodze :)

 

Wiadomo silniki epokowo rozne i osobiscie tez bym odpuscil tą cykajaca bombe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zlicytowane za 15 tyś. więc jest się nad czym zastanawiać. To pełny Mpakiet, wygląda ślicznie. Ale wiadomo - jak będzie złom to nie warto się pchać i nie wart nerwów i kasy jakielkojwiek. No może za jakieś drobne na części... Jutro mamy diagnozować, zobaczymy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ja moge wziac mpaka zewnatrz i wewnatrz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto zlicytowane za 15 tyś. więc jest się nad czym zastanawiać. To pełny Mpakiet, wygląda ślicznie. Ale wiadomo - jak będzie złom to nie warto się pchać i nie wart nerwów i kasy jakielkojwiek. No może za jakieś drobne na części... Jutro mamy diagnozować, zobaczymy...

Może warto na części :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, no więc sprawa wygląda tak: nowy aku wsadzony, stary jest wyładowany od dawna i był podpięty pod klemy. Auto się zamyka i otwiera. Niestety po włożeniu kluczyka nie włącza się zapłon więc nie ma możliwości zdiagnozowania kompem. Zapala się radio, podświetlenie włącznika świateł no i ten symbol kierownicy z kłódką.

Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 15 koła bym kupił. Wraz z wymian silnika i układu hamulcowego i tak się opłaca.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Spokojnie coś ogarniemy z tym autkiem , jestem w kontakcie z właścicielem może nie będzie tak źle i trafi na fajny okaz który po dołożeniu nie dużych pieniążków będzie warto trzymać :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.