Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem z przepompowaniem paliwa do komory.

chodzi o to że w e36 są dwie komory paliwa w prawej jest pompka wraz z pływakiem a w lewej komorze sam pływak problem polega na tym iż pompka pracuje ok lecz nie przepompowuje paliwa do komory lewej za kierowcą. Tzn przepompowuje ale nie zostawia nic w baku tylko od razu wraca do komory prawej za pasażerem tam gdzie pompka nawet gdy wleję do komory lewej 5 litrów benzyny to i tak przepompuje je do komory prawej i w lewej komoże nie ma paliwa i wskaźnik na desce pokazuje że nie mam paliwa.

 

Prosił bym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu gdyż nie wiem o co chodzi po prostu nie mam paliwa w lewej komorze za pasażerem ale jest ono przepompowane do tej komory tylko że od razu wciąga ją do komory prawej.

tak to wygląda jak na tym rysunku http://realoem.com/bmw/diagrams/i/d/2.png po lewej jest pompka paliwa która jest w komorze prawej a po lewej pływak z dwiema rurkami połączonymi ze sobą do przepompowania paliwa do komory lewej.

 

Pozdrawiam i liczę na pomoc :P

Opublikowano (edytowane)

wyjmij ten pływak z lewej komory i przedmuchaj te rurki

dmuchnij też w węże,które są do niego podłączone

sprawdż czy drożny jest powrót paliwa

Edytowane przez emir55
Opublikowano
Jeśli przepompowuje Ci paliwo do komory z pompką to jest wszystko OK, gorzej jak jest odwrotnie to wtedy pompka siada tak jest u mnie i jak mam poniżej 1/4 zbiornika to nie zaciąga mi paliwa i nie zapala. W prawej komorze jest paliwo dopiero jak masz większą ilość, że będzie przelewało się górą. A skoro pokazuje Ci że nie masz paliwa to uszkodzony jest pływak przy pompce. Sprawdź przewody przy wtyczce czy się nie urwał i w obudowie pompki. U mnie w obudowie pompki przewód trzymał się tylko na izolacji wiec dobrze szarpnij przewodami żeby sprawdzić.
Opublikowano

bak w e36 to zawiłe urządzenie a więc tak :

W prawej komorze baku (od strony pasażera ) znajduje się elektryczna pompa paliwa plus pływak ,paliwo jest tłoczone do listwy wtryskowej ,po wyregulowaniu ciśnienia ,nadmiar paliwa tz.powrót idzie do lewej komory gdzie umieszczona jest pompa strumieniowa i 2 pływak

 

Na wejściu pompy strumieniowej dostarczane jest paliwo z powrotu z jeszcze dość dużym ciśnieniem i przepływem ,pompa strumieniowa zasysa więc paliwo z tej komory ,kosztem tego nadmiarowego ciśnienia i przepływu (zależnego od wydajności pompy paliwowej) a więc wyjście pompy strumieniowej grubszym przewodem jest podłączone do komory prawej , Jak wszystko działa to paliwo zawsze jest po prawej stronie chyba że jest więcej niż pół baku ,wtedy zawsze prawa strona jest pełniejsza :)

 

Rzadko ale potrafi zasyfić się pompa strumieniowa bądź przewód łączący pompę strumieniową z prawa komorą ,trzeba wykręcić zabrać do łazienki ,i wsiąść z nią prysznic ;) ,ew potraktować myjką

 

podłączając jakiś strumień wody np,ze szlaufa ogrodowego i delikatnie puszczając wodę ,a smok mącząc w misce z wodą można sprawdzić działanie pompy strumieniowej ,wodę z miski powinno wyssać do 0 a do tego nie powinno też cieknąć smokiem

 

jeżeli to wszystko jest sprawne ,to możliwa jest też słaba wydajność pompy paliwa ,ale to powinno się objawiać przerywaniem przy przyśpieszaniu pod koniec obrotów ,gdy silnik jest mocno obciążony i ssie dużo paliwa :)

Opublikowano

świetnie to Kolega opisał,powinno to być gdzieś przypięte,bo sporo osób ma z tym problem

od siebie dodam,że pompa strumieniowa działa jak tzw. zwężka Venturiego,powoduje ona dodatkowe zwiększenie ciśnienia paliwa

tłoczonego do prawej komory

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.