Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Miesiąc temu zakupiłem wspomniane w tytule BMW 2006 rok. Wszystko było pięknie do dzisiaj kiedy to zauważyłem spadek mocy. Od początku na pierwszych 3 biegach auto wyrywało do przodu przy tym wciskało w fotel aż nagle to uczucie zniknęło tak jakby auto straciło z 30 koni. Zajrzałem pod maskę i pierwsze co rzuciło mi się w oczy to guma powietrza do kolektora ssącego która nie do końca była założona. Poprawiłem ale dalej to samo. Minęło z 15 - 20 minut od poprawienia gumy i przy wciśnięciu gazu mnie ponownie zaczęło wciskać w fotel... Co może być przyczyną "chwilowej' utraty mocy? Mam myśleć o odłożeniu pieniędzy na nową turbinę czy to może coś ze sterowaniem powietrzem? A może filtr paliwa? Dodam, że auto kupiłem z pewnej ręki od pierwszego właściciela z przebiegiem 182 tys km. Od tego czasu sam zrobiłem 6 tys km i nie było żadnych problemów do dziś. Auto po wymianie oleju i filtrów. Automatyczna skrzynia biegów.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Opublikowano
Panowie dodam jeszcze że przy spadku mocy zauwazyłem że rura do kolektora ssącego nie była dokładnie nałożona. Po poprawieniu jednak nie było zmiany dopiero po jakimś czasie. Czy to znaczy że komputer potrzebował chwili na przeliczenie odpowiedniej dawki powietrza ?
Opublikowano
Napisales, ze wciska w fotel na pierwszych trzech biegach, tzn. ze na 4 biegu i dalej juz nie wciska ?

 

Dziwiłbym się gdyby 163KM wciskały w fotel na 4tym biegu :twisted: - bez złośliwości, po prostu sam mam ten silnik i wiem jak się zachowywał przed chipem. Do autora wątku - podłącz samochód pod komputer, sprawdź czy masz prawidłowe ciśnienie na wtryskach, sprawny DPF itp itd, trudno w tych samochodach o wyrokowanie bez wstępnej diagnostyki na komputerze.

Opublikowano

Potwierdzam to co napisał ra1406. Na pierwszych trzech biegach czuć zdecydowanie tą moc. Później auto dalej płynnie się rozpędza ale już nie ma tego efektu wciśnięcia w fotel. Dzięki za poradę. Pojade ponownie na sprawdzenie bo nie ukrywam że 2 tygodnie temu robiłem pełną diagnostyke i nie było żadnych błędów i usterek. Zrobie jeszcze raz i się odezwę.

 

Pozdrawiam,

PK

Opublikowano

Stawiam, na geometrie turbiny, u mnie było podobnie, zacznij jednak od podstawienia przepływomierza, odpięcia EGRU i od kompa.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie dziękuje za wszystkie odpowiedzi. W moim przypadku wadą był tunel powietrza z kolektora ssącego do silnika. "Guma" była pęknięta i auto dostawało złe powietrze a co za tym idzie komputer wariował. Po wymianie wszystko działa jak należy i oby tak zostało.

 

Dziękuje jeszcze raz,

Piotr

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.