Skocz do zawartości

Falowanie, gaśnięcie po odpaleniu. BMW e36 316i 1998 compact


kamcis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje auto jak w tytule+ istalacja LPG sekwencja stag 300. Otóż mój problem wygląda następująco: na zimnym jak odpalam auto to obroty podskoczą maks do 1500 i nagle spadają do około 200 po czym nagle wzrastają do poprzedniego stanu, zdarza się że auto nawet zgaśnie. Gdy silnik złapie temperaturę tzn 30 stopni to jest już w miarę dobrze ale nadal czuć delikatne wahnięcia obrotów zarówno na benzynie jak i na gazie. Jak przełączy się na gaz to po wciśnięciu pedału gazu trochę zamula silnik i dopiero po wyjściu temper. poza niebieskie pole to jest ok. Na benzynie jak chcę go przeciągnąć to maks 4 tys obrotów. Można by powiedzieć że filtr lub pompka paliwa ale czemu delikatnie czuć wahnięcia obrotów też na gazie...? Niekiedy na gazie widać jak delikatnie wskazówka się podnosi i opada. Ostatnio też niekiedy ma wyższe obroty na biegu jałowym około 1200. Na kompie wyskoczył błąd C9 oxygen sensor, mechanik powiedział że sonda to wymieniłem i jest tak samo... Co to może być przepływka, regulator biegu jałowego a może filtr i pompka? a może to i to..... Jeszcze wiosną miałem wymienianą głowicę po poprzednia była pęknięta i to od tego momentu zaczęły się problemy, i słychać też powoli popychacze czy to też może mieć z tym związek? Przepraszam że taka litania ale chciałem to dokładniej opisać.

A dodam, że nieszczelnośći to raczej żadnych nie ma bo już kilka razy sprawdzałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odmianą będzie problem bo w okolicy nie mam znajomego z takim silniczkiem a właściwie regulatorem bo w moim silniku nie ma silniczka tylko jest regulator biegu jałowego... Ale to raczej nie to bo jak jade na gazie to przez pare min dopóki nie złapie temp po przełączeniu się na gaz to się dławi strasznie szarpie nim. Ktoś mi napisał że może to być coś z zaworem odmy, co o tym sądzicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też falowała :) Komputer pokazywał sondę... Ale zajrzeliśmy głębiej i okazało się, że 2 wtryski podają za dużo paliwa i stąd to wszystko :) Dlatego pokazywało błąd na sondzie ponieważ była zła emisja spalin :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te wtryski da się samemu sprawdzić czy trzeba jechać do mechanika? jakie panowie macie silniki? jak 1.6 m43 to czy dało by radę sprawdzić co będzie się działo u was jak odkręcicie korek od oleju gdy auto chodzi i jest już rozgrzane? bo jak zrobię to u siebie to mi obroty wzrastają i nić się nie dusi nawet lepiej chodzi. A i trochę czuć, że powietrze do środka zasysa...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje falowanie się wyjaśniło i w końcu mam je z głowy :))) ! Przyczyną były dwa wtryski :) Kupiłem na Allegro całą listwę wtryskową za 100 zł, przełożyliśmy z niej wszystkie 4 wtryski i teraz chodzi jak zegareczek :) Na tamtych wtryskach podawało za dużo paliwa na jednym 4,3 mg na jednym 1,8 mg a teraz podaje na każdym 0,6 mg czyli tak jak być powinno :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem, po odpaleniu zafluje tak, że prawie gaśnie i normuje się dopiero jak się nagrzeje. Wygląda to jakby padł czujnik temperatury w poprzednim aucie tak miałem ale to był Golf 3. Nie mam na razie możliwości zmiany tego czujnika ale jak mi się uda to dam znać czy coś się poprawiło :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.