Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zmieniłem opony na zimowe, letnie dosc ciezkie 225/45/17 teraz 205/60/15 i dziwne bo raczej powinno byc odwrtonie, iz na zimwych powinno jezdzic sie lepiej z racji weższej i wyższej opony a zauwazylem ze auto troche szuka drogi, jadac wczoraj np 110-120km po lekkich koleinach trzymajac prosto kierownice auto troche jakby pływało, dziwne bo na alufelgach tak nie bylo.

 

mam do wymiany tuleje pływajace bo juz skrzypialy ale to raczej przod odpowiada za to. czy do wymiany rowniez koncowki drązka?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=32_1178&hg=32&fg=10&lang=pl

 

patrzac na realoem nie widze aby byly wykrecane. tylko czmeu na niskiej twardej szerokiej oponie auto nie plywalo?

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam do wymiany tuleje pływajace

Wtedy auto lata jak okręt po morzu. Coś wiem na ten temat :wink:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja miałem łączniki stabilizatora do wymiany i auto dziwnie podobnie się zachowywało na poprzecznych nierównościach. Kilka miesięcy po łącznikach robiłem całe drążki i teraz auto prowadzi się bardzo pewnie. Łączniki i drążki brałem lemfordera. TRW jak patrzyłem było nawet droższe chyba w przypadku drążka.
Opublikowano
A ja miałem sprawne zawieszenie i miałem zimówki 225/45/17 i na zimówkach lepiej auto się prowadziło w koleinach niż na letnich, które były 225/50/17 i na których trzeba było uważać w koleinach. Czemu tak było? Nie wiem...
Opublikowano
205/60/15 to poprawny rozmiar dla e39 ?? Ją mam 205/65/15 i myślałem że taki jest prawidłowy
Opublikowano
205/60/15 to poprawny rozmiar dla e39 ?? Ją mam 205/65/15 i myślałem że taki jest prawidłowy

 

Wszystkie poprawne rozmiary dla E39 masz na naklejce na słupku obok kierowcy, jak otworzysz drzwi.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

już nawet nie pamietam czy mam 205/60 czy 65 bo to wiele mi nie zmienia,

 

generalnie myslalem ze gdzieś luzy na przodzie bo skoro samochod szuka drogi trzymaja prosto kiere, to koncówki drążka, pamietam jeszcze za czasow kadeta czy golfa zawsze je wymienialem w takich sytuacjach i bylo okej. ale zaczne od tych tuleii wahliwych.

 

jeżdzac po miescie prowadzi sie dobrze, ale na trasie, na naszych drogach i przy silnym bocznym wietrze jadac prosto auto samo potrafilo troszke sobie falowac. jeszcze w zasadzie sprawdze cisnienie w kolach bo nawet po lecie tego nie zrobilem, a wysoka guma moze sie podwija, bo na alusach kleil sie jak szalony drogi.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
Opublikowano

Mogą być też wybite sworznie w wahaczu dolnym z przodu. Jak się jeszcze nie rozpadają, to nie będą stukać i na szarpakach nic nie wyjdzie, a auto będzie pływać. Podnieś sobie na lewarku auto, chwyć szeroko za oponę i poruszaj, poszarp na boki. jak wyczujesz chociaż minimalny luz, to do wymiany. Czasem ciężko wyczuć i jeśli się nie ma doświadczenia w tym, to najlepiej każde koło zbadać i porównać, które trzyma się lepiej, a w którym pojawia się luz.

Przerabiałem to ostatnio, bo po roku i przejechaniu 15000km padł mi właśnie ten wahacz (wcześniej go nie podejrzewałem, bo był nowy). Miałem Febi i drugi raz tej firmy nie kupię - podobno wiele osób się skarży na ich trwałość. Na szczęście bez żadnych problemów wymieniono mi na gwarancji.

Opublikowano

pogoglowalem troche i widze ze pare osob tez tak mialo po przejsciu na opony zimowe o wyzszym profilu, cytaty

 

tez tak mam , tylko ze po przesiadce z 17 na 15 ,i czasem jak mam komplet i tyl dociazony jest , na przegladzie nic nie wyszlo luzy tez sprawdzalem z tylu .

 

MarcinZ, Skoro masz tak na zimowych to norma. Tez tak mam. ;)zwłaszcza , że masz pewnie opony 195/65/15 to będzie bujać :p opona zimowa jest dużo miększa niż letnia...

 

dzis sprawdze cicisnienie doladuje je ze 2,8 bara wszystkie, jak nie pomoze to w weekend tuleje wahliwe i bedziemy szuakc dalej.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie 2,8 :shock:

Ja zawsze pompowałem po 2,2 i dobrze było.Nadmiar wiatru w kołach jest szkodliwy tak samo jak i zbyt małe ciśnienie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
dokładnie, 2.2 bar wystarczy, chyba że chcesz żeby przez zimę ci zeżarło środek bieżnika :wink: No i bez przesady z tym bujaniem na zimówkach. Też na lato mam 17" a teraz 205/65/15 i jest trochę bardziej miękko ale nie żeby latał po drodze :shock:
Opublikowano

Ja pompuje tyle ile jest napisane na tabliczce po otwarciu drzwi.

Jeżdżę na 15" 205/65 i jeździ się bardzo dobrze. To niedopuszczalne by auto się zachowywało tak jak opisujesz. Masz zużyte elementy zawieszenia albo coś nie tak z geometrią. Auto ma utrzymywać swój tor jazdy niezależnie czy założysz 15 czy 19". Tylko na szerokich gumach może ściągać co czuć na kierownicy i można to kontrolować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niezależnie czy założysz 15 czy 19". Tylko na szerokich gumach może ściągać co czuć na kierownicy i można to kontrolować.

Nieprawda.Zawsze na niższym profilu i szerszej gumie auto jest bardziej przewidywalne i lepiej trzyma się drogi, a bujanie w koleinach to już inna sprawa.

Po zmianie z 245/40 na 225/55 różnica w zakrętach była kolosalna(takie zestawy miałem).

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Tak lepiej się trzyma drogi nie powiedziałem, że nie :) tylko mówiłem o koleinach że auto nosi, ale nie jest to nieprzewidywalne pływanie jak kolega wyżej opisuje.
Opublikowano

Wczoraj wieczorem podjechalem na stacje dopomowac i mialem w trzech kolach po 1,9bar a w tylnym prawym 1,1bara ;/ mialem 2 osoby z tylu to moze dlatego tak plywal,

 

dopompowalem wszedzie po 2,5bar, po wawie bylo okej ale sprawdze dzis na trasie ok 200km.

 

tylko znow po dopompowywaniu jakby na lewo uciekal.

zmienie tuleje to i geometrie bo 9miesiecy mam i nigdy nie bylem na niej a poprzedni wlasciciel to pieron wie.

-->> masz problem z bmką, potrzebujesz diagnostyki, podpięcia pod kompa? napisz a pomogę[/b

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.