Skocz do zawartości

Problem z wtryskiwaczami e46 320d m47n


vipdominik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z wtryskami, mianowicie korekta wtrysków na inpie wyglądała tak:

cyl. 1: -3

cyl 2: +0,1

cyl 3: +6

cyl 4: -0,1

 

po wymianie trzeciego wtrysku (myślałem że leje i to jest powodem) korekta wygląda jak na załączonych obrazkach:

 

 

na biegu jałowym:

http://zapodaj.net/0a473d0cf3964.bmp.html

 

delikatne obciążenie (4 bieg ekonomizer na 14)

http://zapodaj.net/2af663d73ca46.bmp.html

 

maksymalne obciążenie:

http://zapodaj.net/fc9c3350b4ed9.bmp.html

 

Co mam z tym teraz zrobić? wymienić 4 wtrysk?

 

Mój samochód to e46 2002r 2.0d 150km automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowe pytanie. Z tego co się orientuję to wtryski są korektowane parami. Jeden z mechaników twierdzi że pierwszy z trzecim i drugi z czwartym a inny że pierwszy z czwartym i drugi z trzecim. Jak wygląda to na prawdę? Dodam że nowy wtrysk jest dopisany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zaobserwowałem u mnie w m47n to 4 wtrysk wyrównuje pierwsze trzy.

Suma ma być zero.

 

U Ciebie ładnie to widać:

na jałowym

1 -1.67

2 1.79

3 -1.37

4 1.26

 

delikatnie

1 -0.24

2 2.12

3 -3.99 po za zakresem

4 2.15

 

max

1 0.82

2 0.82

3 -5.99 po za zakresem

4 4.37

 

 

Coś jest nie tak na trzecim garze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik byl cieply. Jezeli na jalowym to byli by w normie... z tym ze mrchanicy twierdza ze maja byc w normie w pelnym zakresie obrotow i obciazeniu. Podkladka nowa. Trzeci wtrysk sprawdzany w boschu. Jezeli korekta jest ujemna to wtrysk leje czy daje za mala dawke?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie wskazania :

cyl 1: -11,9

cyl 2: -12,2

cyl 3: -8.9

cyl 4: -11,7

 

i co wy na to?

bo ja już z tego nic nie rozumiem :/

wtryski po regeneracji (ok 12 miesiecy temu)

pomiar robiony na silniku rozgrzanym na biegu jałowym

 

nie narzekam na brak mocy, tylko mnie te wskazania martwią :(

auto po wirusie na 181hp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zakupiłem komplet używanych wtrysków, zawiozłem do sprawdzenia na maszynę. Po sprawdzeniu magik wybrał 4 najlepsze wtryski (2 moje i 2 nowe). Po założeniu do samochodu igiełka, nie kopci, równo pracuje. Korekta na poziomie 1 (+/-) i nie ważne czy zimny czy ciepły, obciążony czy nie... Problem jednak pojawił się przy dopisaniu wtrysków do sterownika, ponieważ 2 wtryski są nowsze, a dwa starsze... Mogę więc dopisać tylko 2 starsze bo kody nowszych nie wchodzą...

Czy jest to na tyle istotne żeby zawracać sobie tym głowę?

Jeżeli jest to do zrobienia to w jaki sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie wskazania :

cyl 1: -11,9

cyl 2: -12,2

cyl 3: -8.9

cyl 4: -11,7

 

i co wy na to?

bo ja już z tego nic nie rozumiem :/

wtryski po regeneracji (ok 12 miesiecy temu)

pomiar robiony na silniku rozgrzanym na biegu jałowym

 

nie narzekam na brak mocy, tylko mnie te wskazania martwią :(

auto po wirusie na 181hp

 

Leją jak Janusz po 6 piwach, moim zdaniem do regeneracji, bo istnieje ryzyko wypalenia tłoka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.