Skocz do zawartości

Problem z wtryskiwaczami e46 320d m47n


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z wtryskami, mianowicie korekta wtrysków na inpie wyglądała tak:

cyl. 1: -3

cyl 2: +0,1

cyl 3: +6

cyl 4: -0,1

 

po wymianie trzeciego wtrysku (myślałem że leje i to jest powodem) korekta wygląda jak na załączonych obrazkach:

 

 

na biegu jałowym:

http://zapodaj.net/0a473d0cf3964.bmp.html

 

delikatne obciążenie (4 bieg ekonomizer na 14)

http://zapodaj.net/2af663d73ca46.bmp.html

 

maksymalne obciążenie:

http://zapodaj.net/fc9c3350b4ed9.bmp.html

 

Co mam z tym teraz zrobić? wymienić 4 wtrysk?

 

Mój samochód to e46 2002r 2.0d 150km automat

Opublikowano
Mam dodatkowe pytanie. Z tego co się orientuję to wtryski są korektowane parami. Jeden z mechaników twierdzi że pierwszy z trzecim i drugi z czwartym a inny że pierwszy z czwartym i drugi z trzecim. Jak wygląda to na prawdę? Dodam że nowy wtrysk jest dopisany.
Opublikowano

Zmierz kompresje na cylindrach. Jeżeli 3 wtrysk wymieniłeś na sprawny i został zakodowany, to możesz mieć wyjechany 3 cylinder dlatego, takie korekcje.

Ale bez pomiaru można tylko wróżyć.

Opublikowano
Zgadza sie, z tym że trzeci przed wymianą był mocno na + a po wymianie jest na -. Czy jeżeli wymienię 4 wtrysk będzie lepiej czy jak ten który teraz jest na -?
Opublikowano

Z tego co zaobserwowałem u mnie w m47n to 4 wtrysk wyrównuje pierwsze trzy.

Suma ma być zero.

 

U Ciebie ładnie to widać:

na jałowym

1 -1.67

2 1.79

3 -1.37

4 1.26

 

delikatnie

1 -0.24

2 2.12

3 -3.99 po za zakresem

4 2.15

 

max

1 0.82

2 0.82

3 -5.99 po za zakresem

4 4.37

 

 

Coś jest nie tak na trzecim garze.

Opublikowano
a na rozgrzanym silniku sprawdzałeś czy na zimnym?korekcje sprawdza się na rozgrzanym,nieobciążonym silniku i tylko na wolnych obrotach.Wtedy odczyt jest miarodajny.
Opublikowano
Silnik byl cieply. Jezeli na jalowym to byli by w normie... z tym ze mrchanicy twierdza ze maja byc w normie w pelnym zakresie obrotow i obciazeniu. Podkladka nowa. Trzeci wtrysk sprawdzany w boschu. Jezeli korekta jest ujemna to wtrysk leje czy daje za mala dawke?
Opublikowano

A ja mam takie wskazania :

cyl 1: -11,9

cyl 2: -12,2

cyl 3: -8.9

cyl 4: -11,7

 

i co wy na to?

bo ja już z tego nic nie rozumiem :/

wtryski po regeneracji (ok 12 miesiecy temu)

pomiar robiony na silniku rozgrzanym na biegu jałowym

 

nie narzekam na brak mocy, tylko mnie te wskazania martwią :(

auto po wirusie na 181hp

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zakupiłem komplet używanych wtrysków, zawiozłem do sprawdzenia na maszynę. Po sprawdzeniu magik wybrał 4 najlepsze wtryski (2 moje i 2 nowe). Po założeniu do samochodu igiełka, nie kopci, równo pracuje. Korekta na poziomie 1 (+/-) i nie ważne czy zimny czy ciepły, obciążony czy nie... Problem jednak pojawił się przy dopisaniu wtrysków do sterownika, ponieważ 2 wtryski są nowsze, a dwa starsze... Mogę więc dopisać tylko 2 starsze bo kody nowszych nie wchodzą...

Czy jest to na tyle istotne żeby zawracać sobie tym głowę?

Jeżeli jest to do zrobienia to w jaki sposób?

Opublikowano
A ja mam takie wskazania :

cyl 1: -11,9

cyl 2: -12,2

cyl 3: -8.9

cyl 4: -11,7

 

i co wy na to?

bo ja już z tego nic nie rozumiem :/

wtryski po regeneracji (ok 12 miesiecy temu)

pomiar robiony na silniku rozgrzanym na biegu jałowym

 

nie narzekam na brak mocy, tylko mnie te wskazania martwią :(

auto po wirusie na 181hp

 

Leją jak Janusz po 6 piwach, moim zdaniem do regeneracji, bo istnieje ryzyko wypalenia tłoka :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.