Skocz do zawartości

E36 - ubywa płynu chłodniczego + wyciek oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zauważyłem, że ubywa mi trochę płynu chłodniczego, na jakieś 100 km trzeba dolać około 0,100 ml.

Zauważyłem także, że są plamy pod moim samochodem, jasno brązowe - czysty olej bo był wymieniany niedawno.

W przeciągu dwóch miesięcy wymieniłem, sprzęgło viskotyczne, olej silnikowy + filtry, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, pompę wody + paliwa..

Co może być przyczyną takiego zjawiska ?, najgorsza opcja to chyba uszczelka pod głowicą.

Czy jeśli układ chłodniczy jest nieszczelny to pojawi się także wyciek oleju ?

Pompa wody jest nowa, więc raczej tą opcję bym odrzucił..

Czytałem, także że może cieknąć spod obudowy filtra oleju, ale jak to się ma to płynu chłodniczego ?

 

Proszę o jakieś rady, bo nie uśmiecha mi się około tysiaka wpakować w wymianę uszczelki..

Opublikowano
Z tego co widzę na profilu masz 318 jeżeli masz silnik M43b18 to polecam sprawdzić uszczelkę kwadratową (jeżeli stoisz przed samochodem) to po lewej stronie silnika zaraz za kolektorem na łączeniu osłon łańcucha rozrządu możesz mieć wyplutą uszczelkę, odsyłam do tematu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50099, polecam też sprawdzić podstawkę filtra oleju, z tamtąd też lubi cieknąć.
Opublikowano

Kolor spalin normalny, nie zauważyłem nic nadzwyczajnego,

Może z rana bardziej biały jest, a tak to ok.

Jutro z rana podjadę na kanał i sprawdzę plus, minus gdzie cieknie.

Opublikowano

Cześć,

Byłem dziś umyć/przeczyścić silnik - środkiem K2-Akra oraz wodą + szmaty (jakoś boję się umyć silnika myjką ciśnieniową).

Wklejam zdjęcie podglądowe + opis z moich spostrzeżeń.

 

http://images64.fotosik.pl/429/8dd395fb9b7d373bmed.jpg

1. Centalnie pod tą kopułką/osłoną idzie gumowy wężyk, z którego widać, że kapie coś ? ale to nie jest olej tylko jakaś zielona maź[?], wężyk jest w złym stanie i ewidentnie trzeba go wymienić, co to za przewód ?

2. Za paskami znajdują się przewody coś przypominające miedziane, tam oleju/syfu było bardzo dużo, bardzo ciężkie dojście ręką aby wyczyścić...

 

Po za tym miska była cała spocona - została wyczyszczona, oraz bezpośrednio przylegająca do miski duża część, to chyba skrzynia biegów ? też bardzo spocona.. Czy jest tam jakaś uszczelka, między miską a skrzynią biegów ?

 

Po za tym od dłuższego czasu skaczą mi obroty, od 600 do 1000 na luzie, czy to ma jakiś związek z wyciekiem oleju ?

Domyślam się, że jakieś lewe powietrze jest przyczyną falowania obrotów, ale to raczej jakiś wąż gumowy by był odpowiedzialny za to ?

Opublikowano

Nr 1 jest to Filtr węglowy, spod niego leci rurka która wydala węgiel aktywny http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=16_0315&hg=16&fg=10, Co do 2, często jest tak że w tamych miejscach zbiera się dużo syfu, u siebie też miałem i powodem był nie szczelny króciec wody (ten króciec do którego przykręcony opaską jest górny wąż chłodnicy). Co do rzeczy przylegającej do misy olejowej, nie jest dokładnie pewien o czym mówisz.

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/b/4.png

 

Jeżeli poci ci się miska to w pierwszej kolejności sprawdź uszczelkę. jeżeli nie jest to wina uszczelki to tak jak pisałem wcześniej (sam miałem ten problem) w tych silnikach bardzo lubi pocić się z podstawki filtra oleju, tez polecam sprawdzić. Z drugiej strony Skrzynia biegów przylega bezpośrednio do bloku silnika a nie do misy olejowej, i pomiędzy blokiem a skrzynią masz cały układ sprzęgłowy, nie ma tam żadnej uszczelki skrzynia jest przykręcona do bloku paroma śrubami. Jeżeli ci się z tamtąd poci polecam sprawdzić uszczelniacze skrzyni biegów bo mogły szlak trafić i własnie z tamtąd może ci cieknąć (nie ciekawy wydatek mi policzyli za wymiane 400zł po znajomości).

 

Co do obrotów, niekoniecznie musi być to wina lewego powietrza, często winą falujących obrotów w M43 jest silnik krokowy (zapomniał bym ludzie często nie mają pojęcia gdzie jest krokowiec, znajduje się on pomiędzy 2 częsciami kolektora ssącego. Wystarczy zdjąć górną część która przykręcona jest 2 śrubami i masz na wierzchu krokowca), polecam najpierw go wyjąć i zanurzyć w nitrze albo benzynie (zostawić na około 12-24h) i następnego dnia przesuszyć, i sprawdzić czy obroty wróciły. Jeżeli nie to sprawdz przepływke razem z lambą (też są odpowiedzialne za obroty).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.