Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich i serdecznie proszę o pomoc. Dzisiaj podczas krótkiej trasy moja "bunia" 325td z 93r. się przegrzała (wskazówka od temperatury "weszła" momentalnie na czerwone pole i silnik stracił moc na trzecim biegu). Stanąłem na poboczu i nie wyłączając silnika otwarłem maskę i próbowałem powoli odkręcać korek żeby się silnik schłodził, ale zauważyłem że całą średnicą wężyka od nadmiaru leciał płyn więc poczekałem aż wskazówka od temperatury "zejdzie do pionu i wtedy zgasiłem silnik. po zgaszeniu silnika znów spróbowałem odkręcić korek i analogiczna sytuacja-płyn mocno leciał z wężyka od nadmiaru. Jak wreszcie udało mi się odkręcić korek to w zbiorniczku wogóle nie było płynu. Co to mkkoże być? co się mogło stać? Proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To że płyn sadził Ci przelewem na zagotowanym to normalne bo zwyczajnie płyn się nie mieścił.

Są dwie możliwości- termostat się zaciął, lub pompa wody powiedziała papa.

Obstawiam urwany wirnik na pompie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jeśli to co piszesz z pompą to byłoby to słychać? bo ja żadnego nieporządanego dźwięku nie słyszałem. Jak to sprawdzić?
Opublikowano

Nic nie będzie słychać. Jedyna możliwość diagnozy to odczekać aż silnik wystygnie, zalać płynem, odpalić, uzupełnić płyn zassany do układu i wtedy na wolnych obrotach patrzeć, czy strumyczek przelewu jest, czy go nie ma. Jak nie ma, to pompa umarła całkiem, jak jest, ale przerywany - pewnie wirnik kręci się sobie, a oś pompy sobie. Żeby sprawdzić dokładnie, trzeba zdemontować pompę. Prosta i elegancka robota, o ile spuścisz całość płynu z bloku.

 

najgorsza możliwa opcja to głowica - niestety, czasami się w M51 zdarza :mrgreen:

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oj tam.Na 99,9% to będzie pompa.Wirnik jest plastikowy i po tylu latach ciężkiej pracy w gorącu się mu po prostu sprzykrzy.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Albo wyciek i układ się zapowietrzył. Albo miał za mało cieczy i dlatego się przegrzał.

 

Jak zbijałeś na postoju temp to się daje ogrzewanie na max i wentylator tak samo. Jeśli wtedy nie ma ogrzewania to albo zapowietrzony układ albo pompa umiarła. Przy temp grubo powyżej 100st powinno lecieć bardzo gorące powietrze z kratek

Opublikowano
Problem rozwiązany. Była to na szczęście tylko pompa. Kupiłem pompę firmy Ruville z metalowym wirnikiem, przepłukałem układ z ewentualnych kawałków plastiku (tak jak pisał kolega CICHY525 wirnik się rozpadł), i zalałem płynem petrygo. Dziękuję wszystkim za pomoc:P
Opublikowano
Nie ma za co, dobrze, że M51 dalej kręci kilometry ;)

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.