Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć Wszystkim!

 

Jestem Mario i chciałbym zaprezentować Wam moją e30stke.

Wasz klub, forum polecił lieder_r, więc postanowiłem dołączyć do Waszego grona. :D

Czas przejść do e30stki. Jest to 318i, wersja z katalizatorem z 1987 roku, dokładniej z grudnia,wypust szerokiej lampy. Lakier Bronzit-Beige, pełna seria, bez żadnych przeróbek, tak jak wyjechała z fabryki, tak już zostanie. Poza wspomaganiem, workiem na narty i rezygnacją z oznaczenia modelu na klapie bagażnika jest to najbardziej uboga wersja, fabrycznie nawet radia, głośników oraz wiązki nie posiada. Felgi to klasyczne BBS "14. Silnik jaki napędza e30stke, to M40B18. Nie na silniku mi najbardziej zależało, ale przede wszystkim na stanie karoserii jak i pełnej zgodności z VIN. E30stkę kupiłem 3 lata temu przez pośrednika w Polsce, została sprowadzona od pierwszego i jedynego właściciela w Niemczech. Obecnie jestem drugim i ostatnim właścicielem. Z chwilą kupna przebieg wynosił 62 000km, co jest potwierdzone pełną książką serwisową, wpisami w komputerze, jak i licznymi fakturami, dokumentacją z przeglądów. Aktualnie przebieg wynosi 76 000km. Serwisowana w ASO do dzisiaj. Auto nie jest bezwypadkowe, w 1990 roku została przeprowadzona naprawa lakierniczo blacharska, wymieniono i polakierowano błotniki przednie. Była to raczej obcierka ponieważ konstrukcja, karoseria jest prosta, bez korozji, nawet nalotu rdzy. Swoje BMW traktuję bardziej weekendowo, na okres letni.

 

Z rzeczy mechanicznych jakie musiałem zrobić to:

-wymiana termostatu i wiskozy ( pojawił się problem z wysoką temperaturą cieczy ), po wymianie okazało się, że problem dalej nie zniknął, więc przyszedł czas na rozbiórkę głowicy silnika, została sprawdzona pod względem szczelności, splanowana i poskładana na nowo na częściach z ASO. Niestety problem dalej istniał i okazało się, że było to wadliwe, nieprawidłowe działanie nowej wiskozy i termostatu. Aktualnie zamontowana wiskoza od M30B35 ponieważ zbieram fundusze na nową wiskozę...

-wymiana czujnika ciśnienia oleju,

-wymiana zbiornika paliwa, jakiś nieporządny człowiek wywiercił mi w centrum handlowym na parkingu otwór o średnicy 1mm,

-wymiana oleju wraz filtrem powietrza, oleju, paliwa w ASO i to chyba tyle...

 

Z rzeczy kosmetycznych, blacharskich które przeprowadziłem:

-regeneracja BBS "14 oraz nałożenie nowych opon Pirelli P1 175/65/R14,

-zabezpieczyłem podwozie przed korozją.

-zakupiłem latarkę do schowka w ASO,

-jakieś inne detale o których zapomniałem...

 

Za niebawem zima, więc auto będzie spoczywać w garażu.

Przez okres zimowy planuję:

-wymienić wygłuszenie maski, stare wygłuszenie powoli odpada

-oddać błotniki przednie do lakierowania ( liczne odpryski od kamieni, co psuje efekt wizualny )

-wymienić podporę wału z łożyskiem

-wymienić uszczelkę miski olejowej ( zaczyna się pocić stara uszczelka ),

-wymienić uszczelniacz wału ( delikatnie się poci ),

-wymienić przewody zapłonowe, świece

-wymienić łożyska w kołach, jedno delikatnie hałasuje po cichu,

-wymienić siedzisko tylnej kanapy, co dziwne z tyłu posiada przetarcie bardzo mocne, lecz gąbka jest sztywna.

-zabezpieczyć profile zamknięte,

-skompletować zestaw kluczy ( brakuje dwóch kluczy płaskich )

-dorwać gaśnicę OE

 

Aktualnie jestem studentem, więc nie jestem w stanie robić mega postępów w doprowadzania stanu e30stki do perfekcji, a części jedynie staram się kupować w ASO, ze względu na niemiłe doświadczenia z zamiennikami oraz tym, że auto posiada części OE i nie chciałbym tego zmieniać. Poniżej zamieszczam kilka fot. Z ciekawych rzeczy, to pod kanapą znalazłem wydruk z fabryki BMW, o której godzinie opuściła jakie stanowisko i jeszcze jakiś kod.

 

http://farm6.staticflickr.com/5545/10992800566_85e913e721_o.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2875/10992800776_f968dabb48_o.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3722/10992801056_d1d4607763_o.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5486/10992920663_7ce8e58a2e_o.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5524/10992866684_8710df5b44_o.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3697/10992703035_35e4b96f61_o.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5503/10992801416_8e271edc72_o.jpg

http://farm3.staticflickr.com/2825/10992814946_8e020fd942_o.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3712/10992813736_bf1e6f4bbe_o.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5547/10992670165_5a59205c64_o.jpg

http://farm6.staticflickr.com/5506/10992673145_ce420b7689_o.jpg

Edytowane przez MariusMario92
Opublikowano

No WITAMY, witamy na forum. To jedna z najładniejszych e30, nie spaczona jakimkolwiek tuningiem :)

 

Koniecznie wrzuć więcej zdjęć...

 

 

Wyposażenie

 

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

Wartość

Numer podwozia WBAAF51080*******

Kod typu AF51

Typ 318I (EUR)

Typoszereg E E30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M40

Pojemność skokowa 1.80

Moc 83

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor BRONZITBEIGE METALLIC (139)

Tapicerka (0277)

Data prod. 1987-12-28

 

Składanie Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

 

S215A SERVOLENKUNG, DREHZAHLABHAENGIG Wspom. ukł. kier., zależ. od pręd. obr.

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S464A SKISACK Worek na narty

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piękna. Szacun za zostawienie w oryginalnej specyfikacj. Ale opony 175/65r14. hmmm ojcu kiedyś takie koła nowe kupiłem i strasznie to jeździ...ale egzemplarz pierwsza klasa. Piękna jak wąska mojego brata.

 

PZDR>

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

To auto jest po prostu piękne, pomimo że biedne wyposażenie, to za to w takim stanie, że nie dziwię Ci się że jedziesz tylko na oryginałach, moim zdaniem to dobry pomysł.

Jedna z nielicznych e30 która nie została skażona "tuningiem", niestety będzie ich coraz mniej.

A tak z ciekawości, trzymasz pod chmurką, czy w garażu?

 

 

Felgi robią robote tutaj! :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To auto jest po prostu piękne, pomimo że biedne wyposażenie, to za to w takim stanie, że nie dziwię Ci się że jedziesz tylko na oryginałach, moim zdaniem to dobry pomysł.

Jedna z nielicznych e30 która nie została skażona "tuningiem", niestety będzie ich coraz mniej.

A tak z ciekawości, trzymasz pod chmurką, czy w garażu?

 

 

Felgi robią robote tutaj! :cool2:

Dzieki! :D E30stka non stop garażowana, odpalana i jeżdżona tylko w celu kruzingowym :P, więcej czasu w swojej historii stała w garażu niż jeździła i spędziła na powietrzu. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.