Skocz do zawartości

MariusMario92

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MariusMario92

  • Urodziny 06.03.1992

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 318i 1987
  • Lokalizacja
    Poland/Norway

Osiągnięcia MariusMario92

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dzieki! :D E30stka non stop garażowana, odpalana i jeżdżona tylko w celu kruzingowym :P, więcej czasu w swojej historii stała w garażu niż jeździła i spędziła na powietrzu. :wink:
  2. E30stka nigdy nie miała ocynku w wersji przedliftowej, tzw. wąskiej lampie, co do poliftowej nie wiem, ale raczej E30stki nie wychodziły w ocynku...
  3. Cześć Wszystkim! Jestem Mario i chciałbym zaprezentować Wam moją e30stke. Wasz klub, forum polecił lieder_r, więc postanowiłem dołączyć do Waszego grona. :D Czas przejść do e30stki. Jest to 318i, wersja z katalizatorem z 1987 roku, dokładniej z grudnia,wypust szerokiej lampy. Lakier Bronzit-Beige, pełna seria, bez żadnych przeróbek, tak jak wyjechała z fabryki, tak już zostanie. Poza wspomaganiem, workiem na narty i rezygnacją z oznaczenia modelu na klapie bagażnika jest to najbardziej uboga wersja, fabrycznie nawet radia, głośników oraz wiązki nie posiada. Felgi to klasyczne BBS "14. Silnik jaki napędza e30stke, to M40B18. Nie na silniku mi najbardziej zależało, ale przede wszystkim na stanie karoserii jak i pełnej zgodności z VIN. E30stkę kupiłem 3 lata temu przez pośrednika w Polsce, została sprowadzona od pierwszego i jedynego właściciela w Niemczech. Obecnie jestem drugim i ostatnim właścicielem. Z chwilą kupna przebieg wynosił 62 000km, co jest potwierdzone pełną książką serwisową, wpisami w komputerze, jak i licznymi fakturami, dokumentacją z przeglądów. Aktualnie przebieg wynosi 76 000km. Serwisowana w ASO do dzisiaj. Auto nie jest bezwypadkowe, w 1990 roku została przeprowadzona naprawa lakierniczo blacharska, wymieniono i polakierowano błotniki przednie. Była to raczej obcierka ponieważ konstrukcja, karoseria jest prosta, bez korozji, nawet nalotu rdzy. Swoje BMW traktuję bardziej weekendowo, na okres letni. Z rzeczy mechanicznych jakie musiałem zrobić to: -wymiana termostatu i wiskozy ( pojawił się problem z wysoką temperaturą cieczy ), po wymianie okazało się, że problem dalej nie zniknął, więc przyszedł czas na rozbiórkę głowicy silnika, została sprawdzona pod względem szczelności, splanowana i poskładana na nowo na częściach z ASO. Niestety problem dalej istniał i okazało się, że było to wadliwe, nieprawidłowe działanie nowej wiskozy i termostatu. Aktualnie zamontowana wiskoza od M30B35 ponieważ zbieram fundusze na nową wiskozę... -wymiana czujnika ciśnienia oleju, -wymiana zbiornika paliwa, jakiś nieporządny człowiek wywiercił mi w centrum handlowym na parkingu otwór o średnicy 1mm, -wymiana oleju wraz filtrem powietrza, oleju, paliwa w ASO i to chyba tyle... Z rzeczy kosmetycznych, blacharskich które przeprowadziłem: -regeneracja BBS "14 oraz nałożenie nowych opon Pirelli P1 175/65/R14, -zabezpieczyłem podwozie przed korozją. -zakupiłem latarkę do schowka w ASO, -jakieś inne detale o których zapomniałem... Za niebawem zima, więc auto będzie spoczywać w garażu. Przez okres zimowy planuję: -wymienić wygłuszenie maski, stare wygłuszenie powoli odpada -oddać błotniki przednie do lakierowania ( liczne odpryski od kamieni, co psuje efekt wizualny ) -wymienić podporę wału z łożyskiem -wymienić uszczelkę miski olejowej ( zaczyna się pocić stara uszczelka ), -wymienić uszczelniacz wału ( delikatnie się poci ), -wymienić przewody zapłonowe, świece -wymienić łożyska w kołach, jedno delikatnie hałasuje po cichu, -wymienić siedzisko tylnej kanapy, co dziwne z tyłu posiada przetarcie bardzo mocne, lecz gąbka jest sztywna. -zabezpieczyć profile zamknięte, -skompletować zestaw kluczy ( brakuje dwóch kluczy płaskich ) -dorwać gaśnicę OE Aktualnie jestem studentem, więc nie jestem w stanie robić mega postępów w doprowadzania stanu e30stki do perfekcji, a części jedynie staram się kupować w ASO, ze względu na niemiłe doświadczenia z zamiennikami oraz tym, że auto posiada części OE i nie chciałbym tego zmieniać. Poniżej zamieszczam kilka fot. Z ciekawych rzeczy, to pod kanapą znalazłem wydruk z fabryki BMW, o której godzinie opuściła jakie stanowisko i jeszcze jakiś kod. http://farm6.staticflickr.com/5545/10992800566_85e913e721_o.jpg http://farm3.staticflickr.com/2875/10992800776_f968dabb48_o.jpg http://farm4.staticflickr.com/3722/10992801056_d1d4607763_o.jpg http://farm6.staticflickr.com/5486/10992920663_7ce8e58a2e_o.jpg http://farm6.staticflickr.com/5524/10992866684_8710df5b44_o.jpg http://farm4.staticflickr.com/3697/10992703035_35e4b96f61_o.jpg http://farm6.staticflickr.com/5503/10992801416_8e271edc72_o.jpg http://farm3.staticflickr.com/2825/10992814946_8e020fd942_o.jpg http://farm4.staticflickr.com/3712/10992813736_bf1e6f4bbe_o.jpg http://farm6.staticflickr.com/5547/10992670165_5a59205c64_o.jpg http://farm6.staticflickr.com/5506/10992673145_ce420b7689_o.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.