Skocz do zawartości

Kierownica M-Pakiet


Minio_78

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przerobienie tej kierownicy potraktowałem trochę jak mały eksperyment i jestem nawet zadowolony.

 

Trochę uwag na spokojnie, po krótkiej jeździe:

 

plusy

- kształt bardzo fajny, trochę się bałem jak to będzie ze spłaszczonym dołem, ale jest naprawdę dobrze (cały czas czuć w jakim położeniu jest kierownica)

- bardzo fajnie się trzyma kierownicę za pogrubienia na 4 i 8 godzinie, mając łokcie na podłokietniku/oparciu w drzwiach

- fajnie wygląda :)

 

minusy

- łączenia skóry na zgrubieniach to zły pomysł (trochę nierówno, może brak doświadczenia tapicera?)

- kierownica cienka i twarda jak fabryczna, a mieli pogrubić poprzez dołożenie gąbki

- trochę za ciemna nić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy, odgrzeje trochę.. Może ktoś próbował założenie kierownicy m-pak z polifta do przedlifta? Zakochalem się wtej polifotwej, jest mega mięsista i super leży w dłoni :)

Chodzi mi o ten model: https://www.olx.pl/oferta/bmw-f10-f11-f01-kierownica-airbag-m-pakiet-nowa-CID5-IDpyJo9.html#90a2d2e99a

Zastnawia mnie czy poduszka odpali, czy kostki się zgadzają, czy radio i tempomat będą działały..

ktoś z tym walczył? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Mam podobny dylemat co Leeo, czyli czy kierownica z okrągłą poduchą z BMW 1, 3, 4 itd będzie pasowała do x3 F25. Układ i nazwa przycisków jest taka sama u mnie tylko chodzi o wieloklin czy w każdej BMW jest taki sam. http://allegro.pl/kierownica-airbag-bmw-f30-f32-f20-f34-lci-m-pakiet-i6784042068.html#thumb/1

 

Prosze o info osób które robiły taką przeróbkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy ktoś ma w swojej F25 podgrzewanie kierownicy? Jeśli tak, czy może wrzucić zdjęcie dolnej obudowy kierownicy z przyciskiem grzania? Ciekawi mnie czy tam jest tylko obudowa z otworem pod przycisk i sam przycisk.

 

I jeszcze jedno, jak bezpiecznie zdemontować kierownice i poduszkę (muszę ją przełożyć do niej kierownicy) by nie dostać poduszką. Nie chciałbym zwrócić kosztów przez nieuwagę lub głupotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem napisać dla potomnych, iż zaryzykowałem i kupiłem kierownicę od F30 i bez problemu podeszła do F25. Jedyny mankament to nie działa przycisk od sterowania głosowego( na zdjęciu w czerwonym kółku). Podejrzewam, że trzeba jakieś piny we wtyczce przepiąć. Jakby ktoś wiedział jakie i gdzie przepiąć to byłbym wdzięczny.

 

http://i65.tinypic.com/24xm1yu.jpg

 

Jakby ktoś szukał to mam do sprzedania podgrzewaną m-pakietową z airbagiem i łopatkami do sprzedania za 1000zł :)

 

http://i67.tinypic.com/k1au6d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zmieniałem kierownice i co za tym idzie odpinałem starą poduchę i przypinałem nową. Obie operację wykonywałem na wyłączonym zapłonie (nie odłączałem aku) i po wszystkim u mnie nie pojawił się żaden błąd i wszystko działa jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta nie święta, a zmiany być muszą :)

Dzisiaj ogarnąłem przekładkę zwykłej kierownicy na kierownicę z M-Pakietu z podgrzewaniem. Na razie jeszcze czekam na przycisk z kabelkiem oraz muszę zamówić dolną część obudowy kierownicy. Po montażu wszystko działa jak dotychczas, brak jakichkolwiek komunikatów o błędzie.

Dla potomnych.

By zdemontować poduszkę potrzebujemy płaskiego wkrętaka lub pręt około 3-5 mm. Wkładamy w miękkie miejsca za ramionami kierownicy i poduszka schodzi. Potem wystarczy delikatnie śrubokrętem podważyć wtyczkę poduszki

By odkręcić samą kierownicę potrzebujemy nasadkę 16" na przedłużeniu. Bez przedłużenia nie da się odkręcić.

By zdemontować przyciski kierownicy potrzebujemy dwa torxy. Do bocznych śrub T20, do dolnej T15.

 

 

Ważna informacja - nie musimy zaznaczać położenia kierownicy względem trzpienia kolumny kierowniczej. Na kierownicy w dolnej części znajduje się przetłoczenie a na trzpieniu kolumny linia/znak. Jeśli nie było nic kombinowane z geometrią, to przy prawidłowym ułożeniu znaki muszą do siebie pasować. To oznacza, że kierownica jest dobrze nałożona. Mam nadzieję, że będzie widać na zdjęciu.

 

https://photos.app.goo.gl/5LvBzXOte5s83KKG2

 

Niezależnie mam pytanie do znawców.

Do czego są kable z wiązki w nowej kierownicy (w mojej starej była tylko jedna).

Fioletowa wtyczka to zapewne od grzania kierowcy (oznaczona seledynowym kółkiem). Ale od czego są pozostałe dwie (czerwona i biała oznaczone czerwonymi kółkami). Wtyczka do przełączników jest już podłączona.

 

https://photos.app.goo.gl/oMranvHmJCXxKenH3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem napisać dla potomnych, iż zaryzykowałem i kupiłem kierownicę od F30 i bez problemu podeszła do F25. Jedyny mankament to nie działa przycisk od sterowania głosowego( na zdjęciu w czerwonym kółku). Podejrzewam, że trzeba jakieś piny we wtyczce przepiąć. Jakby ktoś wiedział jakie i gdzie przepiąć to byłbym wdzięczny.

 

http://i65.tinypic.com/24xm1yu.jpg

 

Jakby ktoś szukał to mam do sprzedania podgrzewaną m-pakietową z airbagiem i łopatkami do sprzedania za 1000zł :)

 

http://i67.tinypic.com/k1au6d.jpg

 

Czy kierownice różnią się średnicą (średnica między zewnętrznymi krawędziami):

 

328i_msport_wheel.jpg

 

?

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, mam dodatkowe pytanie co do mojej kierownicy.

W swojej F25 miałem zwykłą kierę (skóra, sportowa). Ponieważ w poprzedniej E83 miałem podgrzewaną kierownicę, moja piękniejsza połowa zażądała zmiany.

No to zacząłem szukać:

zakupiłem podgrzewaną kierownicę (z wiązkami przewodów), a że dodatkowo z M-Pak to tym lepiej. Do tego przycisk ogrzewania oraz dolną obudowę kolumny kierownicy. Zacząłem wszystko składać no i jak już wszystko miałem zrobione to ...zonk

Czy należy zmienić również przełączniki? Bo z tego co znalazłem w etk https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/F25/SAV/BMW+X3+20dX+N47N/ECE/61_2981#05 wersja bez podgrzewania ma numer 61 31 9 351 153 a z podgrzewaniem 61 31 9 351 154. Różnica jest w doprowadzonych pinach do trzeciej kostki w którą wpina się kabelek od grzania kierownicy (na rysunku oznaczona nr 5).

Znalazłem już takie ale to kolejne kilka stów do wydania. Z niewiadomych dla mnie przyczyn, przełączniki mają od tyły kostkę do wpięcia kabelka od włącznika grzania. Ale po wpięciu nie zapala się kontrolka grzania.

Czy możliwe, że z tyłu jest też tylko ślepe gniazdko? A może zapali się dopiero po wpięciu kostki w kierownicy i wczytaniu kiery do sammochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Kierownice z F10 nie pasują do F20/25/30 otwór centralny do mocowania na wieloklinie ma inną średnicę. Między F20/25/30 można dowolnie podmieniać kierownice. Przerabiałem ten temat bo chciałem założyć do siebie M-Pakiet po lifcie z okrągłą poduszką (taka samą jak jest w F30) i okazało się iż na oko kierownice takie same to przez wieloklin nie da się do F10 założyć i trzeba kupić specjalna dedykowana do F10.


97a5df2a4957bea102905046d0d2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.