Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Trochę się naczytałem o tym zaworze no i też postanowiłem go wywalić:) Dla niewtajemniczonych zawór CDV to tak naprawdę element wpięty w przewody hydrauliczne sprzęgła w formie przewężenia mający na celu przydławienie przepływu płynu hydraulicznego w momencie puszczenia sprzęgła. Jak ktoś ma kanał albo podnośnik to 10 min roboty - no i zawsze można ten zawór założyć spowrotem. Do tej pory nie mogłem precyzyjnie "wyczuć" sprzęgła ponieważ w zależności od szybkości opuszczania pedału sprzęgło brało w różnym miejscu. Przy zmianie biegów miałem takie akcje jak szarpnięcia tzw. kangurki. Po wywaleniu tego zaworu naprawdę się poprawiło. Do tej pory wyglądało to tak jakbym się uczył dopiero jeździć. Polecam poczytanie tematu: viewtopic.php?f=72&t=86682 i viewtopic.php?f=70&t=157252.

Mam nadzieję, że się ktoś skusi na taką przeróbkę i opisze wrażenia z jazdy:) zawór CDV to element nr 13 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UF51&mospid=48926&btnr=21_0199&hg=21&fg=10&lang=pl

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano

Dzisiaj się spiąłem w sobie i wywaliłem ten zawór. Nie mam podnośnika ani kanału ale zrobiłem sobie z drewnianych belek takie podjazdy i to mi wystarcza żeby się wślizgnąć pod spód. Sprzęgło lżej chodzi, podczas zmiany biegów nie ma kangurka - na razie jestem zadowolony. Jutro zrobię dłuższą trasę to jeszcze przetestuję ale podczas jazdy próbnej różnica rzeczywiście jest na +.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Opublikowano
Dzisiaj się spiąłem w sobie i wywaliłem ten zawór. Nie mam podnośnika ani kanału ale zrobiłem sobie z drewnianych belek takie podjazdy i to mi wystarcza żeby się wślizgnąć pod spód. Sprzęgło lżej chodzi, podczas zmiany biegów nie ma kangurka - na razie jestem zadowolony. Jutro zrobię dłuższą trasę to jeszcze przetestuję ale podczas jazdy próbnej różnica rzeczywiście jest na +.

Pozdrawiam!

Fakt czasem przy zmianie biegów robi kangurka, ale też zastanawiam się nad taką kwestią: skoro ten zawór jest tam montowany fabrycznie to chyba spełnia jakąś rolę i jak sie go ot tak wywali, to może miec to jakis negatywny wpływ, co nie? Ja tam nie narzekam, jak sie płynnie puszcza sprzegło to raczej nie czuć szarpania, przynajmniej u mnie.

Opublikowano

Hey!

Teraz o wiele lepiej mi się rusza - mogę startować z niższych obrotów i nie szarpie. Też się zastanawiałem co właściwie producent miał na myśli ale szperając po forum okazuje się że niektórzy go mają niektórzy nie... wydaje mi się, że zawór ten łagodzi "strzał" ze sprzęgła, ale jak ktoś jeździ w miarę spokojnie - powoli puszcza sprzęgło to zawór ten nie ma praktycznie żadnego wpływu.

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.