Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, czy ktoś mógłby udzielić wskazówek najchętniej ze zdjęciami, jak wymienić płyn chłodniczy w silniku N47? Czy jest jakiś punkt, śruba,zawór aby wypuścić płyn chłodzący?
Opublikowano
Z tego co wiem nie ma zaworu (moja Bunia 2005 320d ) u mnie koleszka co wymieniał odłączył ten przewód po lewej co dochodzi do pompy wody ( pompę też wymieniałem bo padła), cały płyn nie wyleciał oczywiście więc wlał litr czystego koncentratu a później już zgodnie z instrukcją pól na pół
Opublikowano
nie wiem dokladnie jak jest w N47, napisze jak to wygląda w M47N2. Płyn spuszcza sie korkiem na dole chłodnicy, żeby się do niego dostać, trzeba poluzować i opuścić lekko intercooler. Oczywiscie cały płyn nie zejdzie bo reszta zostaje w bloku. NIe odkręcałem śruby w bloku bo był trudny dostęp.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

@Natek - mozesz dopisac ile relatywnie plynu zostaje w bloku ? Czy jest to mniej niz litr?

Z tego co sie orientuje w walosci wchodzi chyba ok 7,2 l :roll: ( nie jestem pewien).

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
w bloku zostaje myśle z 2-3 litry. przy wymianie zużyłem nie więcej niż 4-5 litrów, ale u mnie jest M47N2 i chyba cała pojemność w układzie to ok 9-10 litrów

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Tak myslalem, zostaje relatywnie duzo jak dla mnie :shock:

Czy w takim razie ta wymiana ma sens ,zostawiajac 30% starego plynu w systemie :shock: :?:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez spuszczania z bloku silnika zostaje co najmniej 1/3 całości.

Tak jak napisał Kolarz: zalać litr koncentratu (jeśli ktoś nie ma przekonania co do temp zamarzania, to można zalać trochę więcej lub sprawdzić temperaturę zamarzania miernikiem) no i reszta koncentratu pół na pół z wodą destylowana (lub przegotowaną aby wytracić kamień).

Czysty koncentrat ma wysoką temperaturę zamarzania, wiec koniecznie mieszanina z wodą lub zalanie gotowym płynem (np Prestone).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uwaga na korek spustowy w chłodnicy - u mnie w N47 jest plastikowy i przy odkręcaniu łatwo go uszkodzić.

Długo szukałem śruby w bloku, z TISem w ręku, niestety nie udało mi się jej na 100% zidentyfikować, a ta którą znalazłem była i tak niedostępna normalnym kluczem.

Płyn oczywiście warto raz na kilka lat wymienić nawet bez ruszania bloku. U mnie weszło 6l.

Przy okazji można przeczyścić intercooler ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.