Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam E46 przebieg 243 tys udokumentowany rok 99r wiem że od 165 tyś był jeźdzony na Mobil 10w40 do dziś.Niedługo szykuje mi się wymiana i chciałbym zmienić na pełny syntetyk ale mam delikatne obawy bo auto od wymiany do wymiany tj 10 tys bierze około 1L oleju nie wiem czy po zalaniu 5w40 nie będzie mi brało dużo więcej i nie rozszczelni silnika jak to czytałem na rożnych forach .

Jeżeli ktoś miał podobny przebieg i podobna wymianę za soba prosze o informację czy jest ok.

Proszę także napisac jakie korzyści odczuli z tej wymiany wiem że jest dużo tematów o tym ale chciałbym otrzymać odp dotyczącą mojego przypadku

Olej jaki chce zalać to Motul 8100 X-clean 5W-40.

A jeżeli odradzicie mi zmianę na 5w40 to zaleje MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 aktualnie lany był mobil 10W40 ale wyczytałem że mobil castrol itp to słabe oleje.

Opublikowano
Wiele ludzi po przejściu na syntetyk zauważyło nawet zmniejszenie spalanie oleju z racji tego że olej lepiej znosi wysokie temp. Wybór dobry dla żywotności silnika tylko musisz obserwować co się będzie działo
Opublikowano

w moim przypadku nic niepokojącego się nie działo,

zmieniłem z jakiegoś mobila czy castrola na Valvolina vr1 5w50 i lata bez problemu. żadnych wycieków, nadmiernego spalania oleju itp itd nie zauważyłem (jestem już po 3 wymianach)

motor m43.

Opublikowano

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Opublikowano

Ale czy twoje auto ace-e34 np długo jeżdzilo na tym mineralnym ?

Bo moje przynajmniej 78 tys od kiedy je gość kupił z Niemiec od której ja odkupiłem jeździło tyle na 10w40.

I nie wiem czy przypadkiem nie za długo

Opublikowano
Ale czy twoje auto ace-e34 np długo jeżdzilo na tym mineralnym ?

Bo moje przynajmniej 78 tys od kiedy je gość kupił z Niemiec od której ja odkupiłem jeździło tyle na 10w40.

I nie wiem czy przypadkiem nie za długo

niestety nie mam pojęcia, żadnej książki poprzedni właściciel nie prowadził.

Opublikowano
W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

Opublikowano
Witam

Posiadam E46 przebieg 243 tys udokumentowany rok 99r wiem że od 165 tyś był jeźdzony na Mobil 10w40 do dziś.Niedługo szykuje mi się wymiana i chciałbym zmienić na pełny syntetyk ale mam delikatne obawy bo auto od wymiany do wymiany tj 10 tys bierze około 1L oleju nie wiem czy po zalaniu 5w40 nie będzie mi brało dużo więcej i nie rozszczelni silnika jak to czytałem na rożnych forach .

Jeżeli ktoś miał podobny przebieg i podobna wymianę za soba prosze o informację czy jest ok.

Proszę także napisac jakie korzyści odczuli z tej wymiany wiem że jest dużo tematów o tym ale chciałbym otrzymać odp dotyczącą mojego przypadku

Olej jaki chce zalać to Motul 8100 X-clean 5W-40.

A jeżeli odradzicie mi zmianę na 5w40 to zaleje MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 aktualnie lany był mobil 10W40 ale wyczytałem że mobil castrol itp to słabe oleje.

 

wymieniej i sie nie zastanawiaj u mnie też był zalany 10w30 jak kupiłem i zaraz po zakupie zmieniłem na 5w30 i nic sie nie dzieje ani nie ma żadnych wycieków a mam już najechane 280 tyś

Opublikowano
Olej zmieniony na razie 30 km i jest OK.tylko jest drugi problem przy dokręcaniu korka w misie wydaję się jakby gwint w misie się zerwał i słabo trzyma na chwilę obecną nakręciłem teflon na nowy korek ale nie wiem jak to długo wytrzyma.Czy ktoś przerabiał ten problem w E46 ? Jeżeli tak to jak to rozwiązał?
Opublikowano
Na razie olej nie ucieka więc nie robiłem gwintowania.Jedyną rzecz jaką zauważyłem po wymianie oleju z 10w40 na 5w40 to że teraz obroty jak by niżej spadają np zamiast do 800 to do 700 i tak jakby auto chciało zgasnąć czy to normalne ?
Opublikowano

Przy ostatniej zmianie oleju też miałem taki pomysł, aby zmienić na pełny syntetyk. Od momentu zakupu był wlany 10w40 liqui moly, a także miałem denerwujący często występujący problem ze stukaniem po odpaleniu na zimnym silniku.

Jednak nie odważyłem się na zmianę na pełny syntetyk, ponieważ posłuchałem różnych opinii, chociaż z tego co widzę raczej niesłusznych.

Jedynie przed zmianą zrobiłem płukankę Liqui Moly i zalałem 10w40 Valvoline Maxlife. O dziwo problem stukania znikł o.O

Następnym razem spróbuję zmienić na 5w40 i zobaczymy jaki będzie efekt.

Opublikowano
Wymieniaj na fullsyntetyk bez zadnych obaw, w moim aucie wlasciciel zalal mineral przy 130 000km przebiegu , zrobilem plukanke , wlalem fullsyntetyk i nie mam zadnych problemow. Mity o olejajach skonczyly sie na maluchach. Szerokosci
Opublikowano
1000 km już zrobiłem od wymiany i jak na razie zero wycieków wszystko ładnie pracuję więc polecam zmianę z 10w40 na 5w40 . Jak komuś mówie że zmieniłem z 10w40 na 5w40 to każdy mówi Ty głupi albo chyba na 15w40. Nie wiem czy miało to wpływ na spalanie bo aktualnie mam źle ustawiony gaz bo akurat byłem u takiego gazownika partacza że szkoda gadać .Ale jak ustawię gaz tak jak powinien być to dam znać czy mniej pali bo prowadzę książkę eksploatacyjną pojazdu więc mam spalanie każde więc będę wiedział czy sa różnice
Opublikowano
1000 km już zrobiłem od wymiany i jak na razie zero wycieków wszystko ładnie pracuję więc polecam zmianę z 10w40 na 5w40 . Jak komuś mówie że zmieniłem z 10w40 na 5w40 to każdy mówi Ty głupi albo chyba na 15w40. Nie wiem czy miało to wpływ na spalanie bo aktualnie mam źle ustawiony gaz bo akurat byłem u takiego gazownika partacza że szkoda gadać .Ale jak ustawię gaz tak jak powinien być to dam znać czy mniej pali bo prowadzę książkę eksploatacyjną pojazdu więc mam spalanie każde więc będę wiedział czy sa różnice

 

A tak się zapytam jaką masz instalację i ile Ci pali, bo widzę że chyba masz też silniczek M43TU? Ja mam STAG300 na wtryskiwaczach Hana i pali w trasie ok 7,5l a w mieście ok 10-11l.

Opublikowano
Tak mam taki sam silnik.Na chwilę obecną po ustawieniach tego magika partacza pali mi 14 litrów LPG dojeżdzając do pracy codziennie 6 km w tym około 2 km na PB to wychodzi 14 litrów na 100 km czyli żeby nie PB to pewnie wychodzi około 18 jak nie więcej.Nie mam czasu podjechać do gościa w Bstoku który ma pojęcie o ustawieniu LPG wtedy myślę że będzie palić mniej. Ja mam wtryski Valtek
Opublikowano
W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

 

To nie są brednie. Jeśli uważasz inaczej to czas zweryfikować swoją wiedzę motoryzacyjną....albo z lekcji fizyki.

Opublikowano
Tak mam taki sam silnik.Na chwilę obecną po ustawieniach tego magika partacza pali mi 14 litrów LPG dojeżdzając do pracy codziennie 6 km w tym około 2 km na PB to wychodzi 14 litrów na 100 km czyli żeby nie PB to pewnie wychodzi około 18 jak nie więcej.Nie mam czasu podjechać do gościa w Bstoku który ma pojęcie o ustawieniu LPG wtedy myślę że będzie palić mniej. Ja mam wtryski Valtek

 

Weź wywal te Valteki bo to jest straszne dziadostwo, można je w kółko ustawiać a i tak nierówno pracują, nie masz super krótkich czasów wtrysku więc jakoś to jeździ.

 

 

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

 

To nie są brednie. Jeśli uważasz inaczej to czas zweryfikować swoją wiedzę motoryzacyjną....albo z lekcji fizyki.

 

Może przy okazji wymiany oleju wymienił filtr powietrza stąd te odczucia bo miałem takie same :)

Opublikowano

U mnie po zakupie wymienilem olej na pelen syntetyk jako, ze nie wiedzialem co bylo wczesniej. 160k mil czyli jakies 260k km. Problemow zadnych, poza klepaniem po nocy, ale bylo tak samo przed wymiana wiec to nie wina zmiany oleju.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie po zakupie wymienilem olej na pelen syntetyk jako, ze nie wiedzialem co bylo wczesniej. 160k mil czyli jakies 260k km. Problemow zadnych, poza klepaniem po nocy, ale bylo tak samo przed wymiana wiec to nie wina zmiany oleju.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

A robiłeś wcześniej płukankę? Ja nie zmieniałem na pełen syntetyk jeszcze, ale przy ostatniej zmianie zrobiłem płukankę Liqui Moly i nie klepie wcale, a wcześniej na zimnym stukało nawet kilka minut.

Opublikowano

Plukanke zrobilem, olej wymienilem juz 2 razy, wiec swoje tez wyplukal. Klepanie zniknelo po wymianie obudowy filtra oleju, nie trzymal cisnienia. Teraz bardzo delikatnie, prawie nieslyszalnie klepia szklanki ale mysle, ze z nastepna wymiana oleju na jakis porzadny i to zniknie:)

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.