Skocz do zawartości

Wymiana oleju z półsyntetyka na pełny syntetyk


ADMedia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam E46 przebieg 243 tys udokumentowany rok 99r wiem że od 165 tyś był jeźdzony na Mobil 10w40 do dziś.Niedługo szykuje mi się wymiana i chciałbym zmienić na pełny syntetyk ale mam delikatne obawy bo auto od wymiany do wymiany tj 10 tys bierze około 1L oleju nie wiem czy po zalaniu 5w40 nie będzie mi brało dużo więcej i nie rozszczelni silnika jak to czytałem na rożnych forach .

Jeżeli ktoś miał podobny przebieg i podobna wymianę za soba prosze o informację czy jest ok.

Proszę także napisac jakie korzyści odczuli z tej wymiany wiem że jest dużo tematów o tym ale chciałbym otrzymać odp dotyczącą mojego przypadku

Olej jaki chce zalać to Motul 8100 X-clean 5W-40.

A jeżeli odradzicie mi zmianę na 5w40 to zaleje MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 aktualnie lany był mobil 10W40 ale wyczytałem że mobil castrol itp to słabe oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy twoje auto ace-e34 np długo jeżdzilo na tym mineralnym ?

Bo moje przynajmniej 78 tys od kiedy je gość kupił z Niemiec od której ja odkupiłem jeździło tyle na 10w40.

I nie wiem czy przypadkiem nie za długo

niestety nie mam pojęcia, żadnej książki poprzedni właściciel nie prowadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam E46 przebieg 243 tys udokumentowany rok 99r wiem że od 165 tyś był jeźdzony na Mobil 10w40 do dziś.Niedługo szykuje mi się wymiana i chciałbym zmienić na pełny syntetyk ale mam delikatne obawy bo auto od wymiany do wymiany tj 10 tys bierze około 1L oleju nie wiem czy po zalaniu 5w40 nie będzie mi brało dużo więcej i nie rozszczelni silnika jak to czytałem na rożnych forach .

Jeżeli ktoś miał podobny przebieg i podobna wymianę za soba prosze o informację czy jest ok.

Proszę także napisac jakie korzyści odczuli z tej wymiany wiem że jest dużo tematów o tym ale chciałbym otrzymać odp dotyczącą mojego przypadku

Olej jaki chce zalać to Motul 8100 X-clean 5W-40.

A jeżeli odradzicie mi zmianę na 5w40 to zaleje MOTUL 6100 SYNERGIE + 10W40 aktualnie lany był mobil 10W40 ale wyczytałem że mobil castrol itp to słabe oleje.

 

wymieniej i sie nie zastanawiaj u mnie też był zalany 10w30 jak kupiłem i zaraz po zakupie zmieniłem na 5w30 i nic sie nie dzieje ani nie ma żadnych wycieków a mam już najechane 280 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniony na razie 30 km i jest OK.tylko jest drugi problem przy dokręcaniu korka w misie wydaję się jakby gwint w misie się zerwał i słabo trzyma na chwilę obecną nakręciłem teflon na nowy korek ale nie wiem jak to długo wytrzyma.Czy ktoś przerabiał ten problem w E46 ? Jeżeli tak to jak to rozwiązał?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ostatniej zmianie oleju też miałem taki pomysł, aby zmienić na pełny syntetyk. Od momentu zakupu był wlany 10w40 liqui moly, a także miałem denerwujący często występujący problem ze stukaniem po odpaleniu na zimnym silniku.

Jednak nie odważyłem się na zmianę na pełny syntetyk, ponieważ posłuchałem różnych opinii, chociaż z tego co widzę raczej niesłusznych.

Jedynie przed zmianą zrobiłem płukankę Liqui Moly i zalałem 10w40 Valvoline Maxlife. O dziwo problem stukania znikł o.O

Następnym razem spróbuję zmienić na 5w40 i zobaczymy jaki będzie efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 km już zrobiłem od wymiany i jak na razie zero wycieków wszystko ładnie pracuję więc polecam zmianę z 10w40 na 5w40 . Jak komuś mówie że zmieniłem z 10w40 na 5w40 to każdy mówi Ty głupi albo chyba na 15w40. Nie wiem czy miało to wpływ na spalanie bo aktualnie mam źle ustawiony gaz bo akurat byłem u takiego gazownika partacza że szkoda gadać .Ale jak ustawię gaz tak jak powinien być to dam znać czy mniej pali bo prowadzę książkę eksploatacyjną pojazdu więc mam spalanie każde więc będę wiedział czy sa różnice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 km już zrobiłem od wymiany i jak na razie zero wycieków wszystko ładnie pracuję więc polecam zmianę z 10w40 na 5w40 . Jak komuś mówie że zmieniłem z 10w40 na 5w40 to każdy mówi Ty głupi albo chyba na 15w40. Nie wiem czy miało to wpływ na spalanie bo aktualnie mam źle ustawiony gaz bo akurat byłem u takiego gazownika partacza że szkoda gadać .Ale jak ustawię gaz tak jak powinien być to dam znać czy mniej pali bo prowadzę książkę eksploatacyjną pojazdu więc mam spalanie każde więc będę wiedział czy sa różnice

 

A tak się zapytam jaką masz instalację i ile Ci pali, bo widzę że chyba masz też silniczek M43TU? Ja mam STAG300 na wtryskiwaczach Hana i pali w trasie ok 7,5l a w mieście ok 10-11l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam taki sam silnik.Na chwilę obecną po ustawieniach tego magika partacza pali mi 14 litrów LPG dojeżdzając do pracy codziennie 6 km w tym około 2 km na PB to wychodzi 14 litrów na 100 km czyli żeby nie PB to pewnie wychodzi około 18 jak nie więcej.Nie mam czasu podjechać do gościa w Bstoku który ma pojęcie o ustawieniu LPG wtedy myślę że będzie palić mniej. Ja mam wtryski Valtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

 

To nie są brednie. Jeśli uważasz inaczej to czas zweryfikować swoją wiedzę motoryzacyjną....albo z lekcji fizyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam taki sam silnik.Na chwilę obecną po ustawieniach tego magika partacza pali mi 14 litrów LPG dojeżdzając do pracy codziennie 6 km w tym około 2 km na PB to wychodzi 14 litrów na 100 km czyli żeby nie PB to pewnie wychodzi około 18 jak nie więcej.Nie mam czasu podjechać do gościa w Bstoku który ma pojęcie o ustawieniu LPG wtedy myślę że będzie palić mniej. Ja mam wtryski Valtek

 

Weź wywal te Valteki bo to jest straszne dziadostwo, można je w kółko ustawiać a i tak nierówno pracują, nie masz super krótkich czasów wtrysku więc jakoś to jeździ.

 

 

W mojej e46 jakis drab wlał mineralny olej(poprzedni własciciel),

przepłukałem castrol edge 0w30 robiąc w trasie ok 2 tys km, zleciała smoła,

obecnie mam nastukane 212 Kkm nic nie cieknie nic nie spala oleju,

także warto było. Natomiast auto wydaje sie znacznie zwawsze

Większych bredni nie czytałem auto jest żwawsze po zmianie oleju :duh: :mrgreen:

 

To nie są brednie. Jeśli uważasz inaczej to czas zweryfikować swoją wiedzę motoryzacyjną....albo z lekcji fizyki.

 

Może przy okazji wymiany oleju wymienił filtr powietrza stąd te odczucia bo miałem takie same :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zakupie wymienilem olej na pelen syntetyk jako, ze nie wiedzialem co bylo wczesniej. 160k mil czyli jakies 260k km. Problemow zadnych, poza klepaniem po nocy, ale bylo tak samo przed wymiana wiec to nie wina zmiany oleju.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie po zakupie wymienilem olej na pelen syntetyk jako, ze nie wiedzialem co bylo wczesniej. 160k mil czyli jakies 260k km. Problemow zadnych, poza klepaniem po nocy, ale bylo tak samo przed wymiana wiec to nie wina zmiany oleju.

 

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

A robiłeś wcześniej płukankę? Ja nie zmieniałem na pełen syntetyk jeszcze, ale przy ostatniej zmianie zrobiłem płukankę Liqui Moly i nie klepie wcale, a wcześniej na zimnym stukało nawet kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plukanke zrobilem, olej wymienilem juz 2 razy, wiec swoje tez wyplukal. Klepanie zniknelo po wymianie obudowy filtra oleju, nie trzymal cisnienia. Teraz bardzo delikatnie, prawie nieslyszalnie klepia szklanki ale mysle, ze z nastepna wymiana oleju na jakis porzadny i to zniknie:)

 

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.