Skocz do zawartości

E46 rozszczelniony kolektor ssacy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam posiadam e46 330d 184km i mam problem z tym ze mam rozszczelniony kolektor ssacy. stalo to sie tydzien temu. przez ten tydzien odpalalem auto codziennie w garazu zeby pochodzilo. dzisiaj gdy odpalilem to silnik chodzil tak jak by nie na wszystkie gary i przy dodaniu gazu kopcil na bialo a przy mocniejszym wcisnieciu na czarno. czy jest to wina tego kolektora czy od tego ze go odpalalem rozwalilo sie cos innego?? dodam ze raz odpalam chodzi normalnie i a po chwili tak jak by nie na wszystkie gary. wydaje mi sie ze chyba sie kolektor bardziej rozszczelnil i lapie lewe powietrze. co wy o tym myslicie. pozdrawiam
Opublikowano
wiem ale teraz nie mam możliwości podpiąć pod kompa. dopiero jak wymienię ten kolektor to pojadę na kompa. teraz na razie nie chce się ruszać nigdzie tym autem. mam nadzieje ze wymiana kolektora na nowy załatwi sprawę. gorzej jak wymienię kolektor a dalej będzie tak samo :(
Opublikowano
Nie może być. Możesz całkowicie zdjąć kolektor dolotowy, i auto na biegu jałowym będzie pracować normalnie, o ile nie ma innych usterek. Jedyne co się zmienia, to dźwięk, bo kolektor dolotowy pełni też rolę tłumika szmerów. Co innego jak będziesz próbował jeździć bez kolektora / z pękniętym / nieszczelnym kolektorem. Wówczas auto może nie osiągać mocy, wpadać w tryb awaryjny, kopcić ale na czarno - nie będzie bowiem w stanie wytworzyć sobie zadanego ciśnienia doładowania. Ale kopcenie na biało nie ma z tym nic wspólnego. Może po prostu woda odparowuje Ci z wydechu po odpaleniu?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
nie wiem już sam co mam myśleć. bo raz jak odpalę to jest dobrze a raz jest źle. a niekiedy jest tak ze jak odpalę to chodzi przez jakiś czas normalnie a potem kuleje. nim kolektor się nie rozszczelnił to było wszystko ok.
Opublikowano
To inaczej - co się dokładnie stało temu kolektorowi? Jak się rozszczelnił? Po czym wnioskujesz tak, a nie inaczej?

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
bo jechałem dodałem gazu i nagle coś strzeliło pod maska, totalny spadek mocy, czarny dym za autem. zatrzymałem się maska do góry a tam od strony bagnetu zarypane wszystko olejem. patrze na kolektor a tam na łączeniu się szpara zrobiła i przy dodawaniu gazu tylko świst słychać i powietrze leci. ale do domu dojechałem i było ok. a teraz te dziwne kulanie silnika. myślałem ze to może być przyczyna.
Opublikowano
Kolego miałem to samo w 3.0d nie jeździj na pękniętym kolektorze bo wtedy więcej sadzy z eg-eru idzie do kloektora ss ,po kolei padną ci końcówki wtrysków ,albo już któraś pada i dlatego tak go telepie ,moja tak samo zaczęła telepać, też będzie to z racji pękniętego kolektora ,wymień kolektor i sprawdź korekty wtrysków na kompie.
Opublikowano
kolektor już zamówiony mam. z tego co wiem to z tymi wtryskami to nie jest taki tani interes. a u Ciebie po wymianie kolektora wszystko wróciło do normy czy wtryski siadły??
Opublikowano

niestety siadły po kolei 1i 2 wtrysk od strony eg-eru i też miałem dylemat, pierwszy nieraz zaczynał stukać że szlak jakby silnik miął się rozsypać

po wymianie kolektora zaślepieniu pierdzielonych klapek i eg-eru , dałem wszystkie wtryski do regeneracji znajomemu co też tylko bejce robi ale ma maszynę boscha specjalnie do pompo wtrysków kupioną , zrobił i śmigają do dziś,koszt ok 150zł /sztuka.

Opublikowano
wiec wydaje mi się ze u mnie będzie to samo. wymienię najpierw ten kolektor i zobaczę co będzie się działo. a przy telepaniu silnika tez ci kopcił??
Opublikowano
u mnie tez na czarno wali ale przy dodaniu gazu. a gdy zaczyna autem telepać wtedy gdy ruszam to jeszcze większy spadek mocy i kopci na siwo. nie wiem o co w tym chodzi bo raz chodzi normalnie a raz chodzi źle.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam. kolektor już jest zamontowany w aucie na nowy. i niby wszystko jest już ok. tylko martwi mnie kopcenie na czarno z rury wydechowej przy dodawaniu gazu. myślę ze trzeba po prostu auto przepalić i będzie ok. jakie jest wasze zdanie?? i jaki polecacie środek do czyszczenia wtrysków ?? pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
zapomniałem napisać ze kolektor wymieniony na nowy i wszystko jest ok. nie polecam spawania plastikiem bo tak zrobiłem i po 200km coś strzeliło i pękł znowu. wiec jeśli ktoś będzie miał taka sytuacje to tylko wymiana kolektora załatwi sprawę. pozdrawiam
Opublikowano
sorki że nie miałem czasu prędzej odpisać ale gdybyś zapytał czy opłaca się spawać kolektor od razu bym ci odradził 1 raz tylko coś takiego na próbę zrobiliśmy ale 3.0 D i nie wytrzymał nawet 200km :) .
strata kasy. chyba ze ktoś chciałby się bawić i przed spawaniem go poskręcać :) nie praktykowałem ale pewnie by lepiej trzymał wtedy spaw :) pozdrawiam
Opublikowano
sorki że nie miałem czasu prędzej odpisać ale gdybyś zapytał czy opłaca się spawać kolektor od razu bym ci odradził 1 raz tylko coś takiego na próbę zrobiliśmy ale 3.0 D i nie wytrzymał nawet 200km :) .
strata kasy. chyba ze ktoś chciałby się bawić i przed spawaniem go poskręcać :) nie praktykowałem ale pewnie by lepiej trzymał wtedy spaw :) pozdrawiam

 

 

też kiedyś próbowaliśmy skręcać i pękał tam gdzie śrubek nie było :)

w 3.0d turbina bije wyższe ciśnienie niż 2,5 tds i z reguły zawsze rozsadza kolektor z tzw stopek wewnętrznych ,po 2000roku montowali już mocniejsze kolektory inaczej lepiej spawane :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.