Skocz do zawartości

535xi GT ATC350 regeneracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,

ostatnio zregenerowalem skrzyneczke ATC350 w ladnej 535xi GT. Niestety nie mam dobrych wiadomosci.

Jak pewnie niektorzy wiecie te skrzynki nie posiadaja lancucha. Dzialaja na podobnej zasadzie jak przekladnie - wystepuja kola zebate + tarczki + silniczek.

 

Kilka uwag po naprawie i dla posiadaczy:

Zywotnosc takiej skrzyni to okolo 200k km (z takim przebiegiem dotarla do mnie wspomniana 5 GT)

- wymieniajcie olej (w skrzynce jest okolo 0.5l oleju, kazdy ubytek to smierc dla lozysk)

- w tym przypadku bylo podobnie, olej niewymieniany, drobny wyciek i siadlo lozysko na walku glownym

- lozyska sa srednio dostepne (nawet w specjalistycznych firmach) poza 2ma igielkowymi - nie ma ich w katalogach.

- tarczki sie nie zuzywaja na tyle aby wymagana byla ich wymiana

- uszkodzeniu w tym przypadku ulegl walek glowny na ktorym siadlo lozysko igielkowe i lozysko glowne (obracalo sie wokol mocowania) co powodowalo znaczny luz kosza z tarczkami i w efekcie nierownomierne przenoszenie mocy skutkujace szarpaniem.

Finalnie mialem na stanie pol (dluga historia) takiej skrzynki i wymiana walka + komplet lozysk rozwiazala problem podszarpywania (jak przy ATC400).

Gdyby wtyczki do silniczkow/elektryki pasowaly w X3 to bym sie nie zastanawial i przelozyl do siebie ATC350 :(

Opublikowano
Olej był ok.

 

Ok tzn? Był? Koloru? Do atc350 wchodzi niespełna 0.5l...

Takich szczegółów nie znam - Naprawa w ASO na gwarancji. Swoją drogą trwająca stanowczo zbyt długo.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.