Skocz do zawartości

318i Dzwonienie w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam taki problem w moim BMW 3 E46 ROK 1999 POJ. 1895, od pewnego czasu przy obrotach 2500 - 3500 słychać lekkie dzwonienie /jakieś chałasy?/, podobno to panewki, czy są jakieś środki na uszczelnienie panewek, czy tylko wymiana. Olej zalany Castrol 5W40. Po kupnie tego auta 3 lata temu, przed zmianą wlałem płukankę /Niemiecką, nie chiny, nie pamiętam nazwy ale ta firma ma oleje i różną chemię do samochodów/, przy następnej wymianie oleju, zrobiłem to samo i powoli zaczęło się to klekotanie-dzwonienie, widocznie wypłukałem nagary, wycieków oleju nie ma, podobno radzą przejść na olej 10W40 i dolać "military coś tam, nowy polski wojskowy produkt /50 zł/do uszczelnień wałów. Czy ktoś o tym słyszał. może zastosował?

czy lepiej wymienić panewki?, przebieg auta ????? 170 000 km. jaki jest koszt wymiany panewek, czy trzeba robić szlif wału?

pozdrawiam i proszę o pomoc.

Edytowane przez janek555
Opublikowano

Nie kombinuj z uszczelniaczami tylko na kanał i zdejmuj miskę i sprawdzać panewki, a jak panewki mają luz to nie czekaj jak je obruci. Bez szlifu się nie z obejdzie

Nagraj te odgłosy to tu fachmani sie wypowiedzą .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ciśnienie masz dobre ? bo przy panewkach to ciśnienie spada.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Zapomniałem zapytać czy ciśnienie masz dobre ? bo przy panewkach to ciśnienie spada.

nie było sprawdzane, mechanik powiedział, że ciśnienie nie ma nic wspólnego z panewkami i ma rację, bo spadek ciśnienia wiąże się z nieszczelnością a luz panewki nie daje nieszczelności a ciśnienie oleju jest dobre tak, że smarowanie jest O.K.

Opublikowano
W tym silniku są wałki balansu pracujące na panewkach ,które się potrafią wywalić i terkocze w silniku.Trzeba zdjąć miskę i wszystko będzie jasne.
Opublikowano
W tym silniku są wałki balansu pracujące na panewkach ,które się potrafią wywalić i terkocze w silniku.Trzeba zdjąć miskę i wszystko będzie jasne.

O.K. Bingo, dzięki za wiadomość.

Opublikowano
Dzwonienia przyczyn moze byc mnóstwo. Sprawdz moze też łańcuszek rozrzadu- jego napięcie, moze napinacz do wymiany. A jezeli to panewki to proponowałbym zmierzyć cisnienie bo spada, to raz. Dwa, zdejmij miske- co nie jest wcale proste, bez unoszenia silnika i opuszczenia zawiechy sie nie obejdzie :) jak juz zdejmiesz to odkrec łape korbowodu i bedziesz widzial stan panewek i wału. Tudzież zaznaczam, ze pompe oleju tez jest dobrze wyjać zeby sie dostac do reszty garów gdyż chyba tylko 4 mozna odkrecic bez jej demontarzu- moge sie mylic, juz nie pamietam :norty: jeżeli wał masz ryśniety to lepiej wyciągnąc silnik na stół bo ciezko go wyciągnąć spod auta, no i szlif bezwarunkowo- panewki powinienes dostac przy szlifie (zalezy od firmy).
Opublikowano

:twisted: Witam, dziękuje za wyczerpującą odpowiedz, po niedzieli podjadę do mechanika i spytam się o koszty, szlif dowiadywałem się 180 zł + panewki, dają,

pozdrawiam. :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.