Skocz do zawartości

E36 Swap m50b20>m50b25 szczegóły + gaz


hubertxd7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, naczytałem sie tematów apropo swapu z 2.0 na 2.5. i czekam tylko na potwierdzenie i podsumowanie faktów i ewent. poprawienie mojego spisu.

Mam silnik na boshu. - 2.0 m50b20 bez vanosa

Kupuję silnik na boshu (podobna dobrze z dostępem lepiej niz z simensem) 2.5 bez vanosa

Podstawowy swap aby jeździł: wiązka zostaje kompletnie ta sama.

Słupek

Kolektory dolotowe

Wtryskiwacze

Komputer (sterownik silnika)

Przepływka i przepustnica.

 

Pyt. co z czujnikami wszystkimi, od 2.0 czy od 2.5? Czy wiązka pasuje z bosha do bosha peer to peer bez żadnych problemów?

Co z alternatorem? klimatyzacją? paskami silnika?

 

Swap kompletny:

wydech od 2.5

wał, skrzynia, sprzęgło, dyferencjał, półosie.

 

Mam gaz.

Komputer, butla i wiązka zostaje.

Wymieniam:

Wtryski do 200kucy

Parownik, reduktor nie wiem jak to sie zwie profesjonalnie. Do 200km

ewent. przewód gazowy z butli do reduktora z 6mm na 8mm.

Poźniej konfiguruję gaz i hulam.

 

 

Pozdrawiam i proszę nie pisać ze temat omawiany, bo wszystkie tematy to jest jedno wielkie pytanie i kłótnia jeden przez drugiego że gada głupoty. Konkretne odpowiedzi żeby taki użytkownik jak ja miał listę co musi, i co może jeszcze dokupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zwróć uwagę na kostkę przy przepływce. O ile się nie myle elektryka z BOSCHa na kostkę 6 pinową w wersii bez vanosa a z vanowsem ma 4 piny.

Najlepiej kolego kup sobie silnik M50B25 taki jak chcesz kompletny z wiązką i tylko powpinasz sobie w kostki wiązkę.

Ja zrobiłem kilka swapów min z M43B18>M52B25 M50B25bez vanosa>M50B25z vanosem M40B16>M52B28 M44B19>M50B25 M50B25>M52B28 więc pomogę ci jak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Odgrzany kotlet ale nie dawno zrobiłem swap.

Kupiłem słupek z kolektorem, wtryskami i listwą - 1100zł

Oczywiście masa uszczelek i uszczelniaczy póki wszystko jest na wierzchu.

Przepływomierz, gumę przepływki i komputer.

Na tym zakupy się skończyły o prócz rzeczy eksploatacyjnych tzn łożyska, sprzęgła itp.

Z 2.0 została cała reszta włącznie z czujnikami, wiązkami,świecami, cewkami itp. Wszystko wchodzi i pasuje idealnie bez żadnej rzeźby.

 

Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy to nie zastanawiaj się tylko PISZ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Koledzy! Mam ogólnie dość problematyczny silnik m50b20 być może nie ze względu na model silnika a to w jaki sposób trafił do mojej zamiast m52b20. Generalnie silnik faluje na obrotach, niepracuje zbyt równo i łapie błąd sondy lambda. Czy w obrębie 250 km od Szczecina jest ktoś z Was gotów podjąć się reanimacji tego przypadku? Ewentualnie jeśli dozbieram funduszy to przełożyć silnik z serii m52 (323, 328) i zrobić to tak jak należy? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.