Skocz do zawartości

Stukanie i wybracje na tyle 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

SIemanko musze sie poradzić być może ktoś mi pomoże.

Po zakupie mojej bawarki 3 miechy temu chciałem sprawdzić co potrafi i na asfalcie troche kapcia przysmalić otóż nie udało sie bo wszystko mi tam przeskoczyło szczególnie bylo słuchac walnięcie przy lewym kole tylnym i po przejechaniu 100m przeniosło sie na środek także wał wymieniłem potem bo był przekręcony na "przegubie" przy moscie (juz poprzedni wlasciciel cos robil przy nim bo widac ze źle był złożony spawany itp) no ale wymienilem i ustało lecz teraz nadal slychac stukanie w okolicach tego tylnego lewego koła przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, jadąc 70km/h na 5 biegu i szarpiąc gazem szczegolnie mocno slychac lub też przy innych prędkościach są wibracje, tak jakby półośka, i tak głównie po lewej stronie lecz może też jakaś podpora dyfra.

Ale mi sie wydaje cały czas że to półoś bo dosyć mocno z tej lewej strony być może tak samo sie coś przekręciło na niej tak samo jak na tym wale i przeskakuje ciągle przy gazowaniu? Czy jest taka możliwość ? Bo nie znam budowy półosi i nie wiem co tam mogło sie stać. ;(

Edytowane przez matys1406
Opublikowano

Podnieś i zobacz, jak lewa strona to być może mocowanie od mostu/wózka, u mnie w tym leżał problem..

 

Czytałem trochę na forum i okazało się, że to wada fabryczna, która występowała w E46 do 2001 roku, podobno BMW organizowało akcje naprawczą - warunkiem był przebieg max 200k km i wiek 10 lat więc się spóźniliśmy :]

 

Podnies auto i poogladaj, z tego co czytałem problem w 90% przypadków wystepuje po lewej stronie bo jest dłuższe ramie, przez co lewe mocowanie bardziej dostaje po dupie niż prawe.. Czy łupie też przy gwałtownej/szybkiej zmianie biegu i dodawaniu/puszczaniu gazu, hamowaniu?

 

U mnie wyglądało to mniej więcej tak http://img380.imageshack.us/img380/4468/pa050342.jpg, fota nie moja

 

Pozdro :]

Opublikowano

o kurcze, faktycznie moglo to wyrwać z podlogi przy gwaltownym ruszeniu.

No bije przy zmianie biegów, przy szarpaniu gazem (czyli podobnie jak zmiana biegów) no i przy jazdzie ze stałą prędkoscia łapie takie glupie wibracje bicie łupanie, odczuwa sie to tak powyzej 40km/h jednak przy przyspieszaniu nic nie słychac wiec tak jakby ma wtedy stabilność...

Okej bedzie trzeba nim poszarpać od spodu

 

Dzięki za odpowiedź i tą fotke dużo mi pomoże ;)

Opublikowano

To raczej nie to. Wtedy słyszał byś to podczas naprężeń, czyli jedynka, zatrzymanie, wsteczny... i odwrotnie podczas ruszania.

Wał był rozkładany ? Jeśli nie zaznaczony przy rozkładaniu, potrzebne jest wyważenie, tak samo jak był spawany , itp...

Podpora wymieniona ? Łącznik elastyczny wału ze skrzynią dobry ?

Opublikowano

Nom te rzeczy dobre, wał nie byl rozkładany.

Faktycznie te naprężenia powinno byc rownież na jedynce i wstecznym, no chyba ze bardziej reaguje gdy jest tym gazem "szarpane".

Mi cały czas sie wydaje że to półoś ale no nie wiem..

Kurcze nie mam kiedy podjechac gdzies na podnośnik.

Opublikowano

Przy pomocy samego lewarka chyba znalazłem winowajcę.

Otóż mam zdjęcie na którym widać zerwaną tuleje przy dyfrze na tyle

http://i202.photobucket.com/albums/aa63/mefisto_2007/IMAG0088_zpsd6f974f7.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa63/mefisto_2007/IMAG0087_zps7909de71.jpg

 

Teraz pytanie która to będzie tuleja na realoem, czy to ta 9 ? "poduszka gumowa tylna"

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/w/r/181.png

 

I ile będzie przy tym roboty ? Odkręcenie tej jednej sruby na tej gumie chyba wystarczy i bedzie mozna ją wybić raczej prawda ?

Opublikowano
Tak to jest "9" od razu warto 2x "7" wymienić .............. sugeruję zdecydować się na Lemforder-a :).
Opublikowano

Nom zamierzam lemfordera,

No ale jesli coś jest dobre to po co wymieniać ? No ale okej i tak pewnie wymienie 7emki

 

Za wszystkie 3 z przesyłką na allegro 135zł. Chyba że macie gdzies taniej ?? ;)

 

Szymek masz możliwość takiej naprawy ? ;)

Opublikowano
Jak wygląda ta wymiana w galerii mam opisane ;) .
Opublikowano

Znalazłem ;)

I tak myślałem że łatwo nie będzie...

cóż ale trzeba niestety będzie bo te dudnienie jest nie do wytrzymania ;(

 

Ile godzin Ci ta naprawa zajęła ?

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam dość podobny problem , lecz u mnie wygląda to troszkę inaczej. W momencie cofania i puszczania sprzęgła słyszę dudnienie stali z tyłu i obroty mocno spadają na 0,5.

Motyw ten pojawia się również przy ruszaniu , ale w mniejszym stopniu.

Jutro jadę na kanał to sprawdzić ,ale proszę chociaż o jakieś wstępne domysły co może być tego powodem.

 

Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.