Skocz do zawartości

Przyszłość BMW (temat spekulacyjno - filozoficzny)


elomike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od razu powiem, że nie będę udawał że jestem obiektywny. Dopiero jak napisałem tekst to zauważyłem że to już trochę filozofia. :lol:

 

Chciałem spytać forumowiczów, co sądzą o przyszłości BMW. Za parę lat stuknie sto lat istnienia marki. W tym czasie zdobyła sobie uznanie na całym świecie przez właściwości jezdne, silniki i ich dźwięk, tylny napęd, indywidualność względem innych marek, charakter, uwielbienie wśród czarnych charakterów w filmach i życiu. Innymi słowy samochód nie dla każdego. Charakterystyczne nerki, dźwięk, pomarańczowe podświetlenie, charakterystyczne zegary i tak dalej. Nie da się temu zaprzeczyć. Ciężko znaleźć markę, która nadal istnieje i zachowała tyle wspólnych cech w swoich wszystkich modelach. (Może oprócz niszowych marek, często Brytyjskich lub super-luksusowych) Przesiadając się z trójki do piątki, do x trójki, x piątki, czy szóstki nadal czuć że to BMW. (chociaż tą ostatnią nie miałem przyjemności jeździć).

 

Jakiś czas temu zapowiedziano BMW i3. Rozumiem, innowacje i tak dalej. Okazało się prawdą i pierwsze takie wozidełko ze znaczkiem BMW zjechało z taśm produkcyjnych.

 

http://www.youtube.com/embed/AXsdzGXG1Ro

 

Wygląda jak wygląda, można uznać że to taki niewinny eksperyment inżynierii BMW. Kosztuje furę pieniędzy, nie driftuje, nie burczy jak M5, nawet jak 318i. W ogóle nie burczy. No ale nazywa się BMW.

 

A jeżeli już o M5: Pamiętam jak dziś jak byłem dużo młodszy i nie wiedziałem jeszcze za dużo o motoryzacji - gdzieś w TV pokazywali M5 E39. I ten dźwięk. Co pokazuje nowe M5 F10?

 

http://www.youtube.com/embed/2lcT97deXRY

 

No ale do rzeczy. Dzisiaj kupiłem "Auto Świat" w którym piszą o 16 nowych modelach zaplanowanych na najbliższe lata. Oprócz nowej piątki, ambitnych planów reaktywacji serii 8, czy pewnych przecieków na temat nowej serii 7 pojawia się temat "innowacji". Kilka nowych modeli crossoverów, MPV, BMW Z2 - wszystko na nowej, przednionapędowej platformie UKL. Tak napisano.

 

http://www.youtube.com/embed/5TYXYCAi-lE

 

Chodzi o to, że może to i dobry samochód. Może i ma duży bagażnik, może i fajnie się będzie prowadzić jak na... minivana? Wygląda atrakcyjnie, porównawszy do Opla Merivy, przód trochę jak Kia Ceed. Tylko czy tego oczekuje się od BMW? żeby było porównywane z Oplem Merivą, Suzuki SX4 (zapowiedziane BMW X0) czy z... no właśnie, do czego porównać BMW Z2?

 

Nie jestem jakimś zapalonym fanatykiem, co twierdzi, że samochody powinno nadal móc naprawić drutem, powinno się używać gaźników i tak dalej. Nie o to chodzi. Chodzi o zamiłowanie do downsizingu, turbosprężarek, ekogadżetów. Te samochody po prostu przestają być szczere. Kupując nowe M6 dostajemy generator sztucznego dźwięku silnika. Kupując taki samochód jesteśmy traktowani jak idioci. Swoją drogą np. Mazda czy Toyota dają radę bez downsizingu, sterty elektroniki, elektrycznych hamulców ręcznych i mają się całkiem dobrze.

 

Moja teza jest taka: Obawiam się, że chęć dominacji na rynku działa źle na wizerunek tej marki. Co o tym sądzicie? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią każda potwora znajdzie swojego amatora:)

Może dzięki tym "innym" projektom BMW będzie miało wystarczająco kasy na budowę super aut, coś jak SLS AMG.

Bardziej mnie martwi odcinanie kuponów od opinii, którą BMW wyrobiło sobie przed laty, a teraz już nie dba, aż tak o wykonanie swoich aut.

Ciągły pośpiech na deskach kreślarskich inżynierów zwiększa liczbę wpadek, które podkopują reputację marki, nie wspominając o często niefachowym podejściu do klienta w ASO.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

3 cylindrowy silnik już jest - http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/318659,Silnik-BMW-15-TwinPower-Turbo--opis-i-budowa.html

 

Ostatnio w Motorze był obszerny artykuł o przyszłości BMW, generalnie nowa przednionapędowa platforma na pewno będzie wykorzystywana w małych modelach - w Mini, w przyszłym BMW 1, oraz X0 i X1 i w mniejszych roadsterach. Silniki 4 cylindrowe będą od pojemności 2.0 l. Cięcie kosztów po prostu, tylny napęd i dużo cylindrów to kosztowne fanaberie których produkcja przestaje być opłacalna.

 

Też odnoszę wrażenie że BMW zmierza tam gdzie Mercedes który pod koniec lat 90-tych stwierdził że obniży jakość i nic się nie stanie. Tylko że dla MB okazało się to bardzo krótkowzroczną strategią bo statystyki sprzedaży pokazują że teraz marka ta jest daleko za BMW i Audi (!). Z drugiej strony konsumenci się zmieniają i coraz mniej młodych ludzi na zachodzie jest zainteresowanych posiadaniem auta, a nawet jeżeli są to bardziej ich obchodzi czy mogą zsynchronizować swój iPhone z komputerem w desce rozdzielczej niż tym które kola są napędzane. A w Chinach klientów bardziej obchodzi to ile jest miejsca na tylnej kanapie (wiadomo, rosły naród).

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.