Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W dniu dzisiejszym byłem ustawić zbieżność i pojawił się problem z kątami tylnej osi. Powinny być ustawione na -1.5 stopnia a u mnie jest prawie -2.5 nie można tego zmienić ponieważ brakuje już regulacji. Nawet optycznie widać że na tylnej osi jest zrobiony negatyw, opony pościnane od wewnętrznej strony widać wszystko na fotkach.

Mam zawieszenie standardowe i założone sprężyny Eibach Pro Kit. Macie jakieś pomysły dlaczego tak jest i jak to wyeliminować?

 

Wartości które powinny byś ustawione:

http://imageshack.us/a/img594/7308/5p6u.jpg

 

Wartości które udało się uzyskać u mnie:

http://imageshack.us/a/img405/9963/xu4.JPG

 

Śruba do regulacji kątów:

http://imageshack.us/a/img4/2005/qcbv.jpg

 

http://imageshack.us/a/img841/8649/n65n.jpg

 

http://imageshack.us/a/img31/2107/bve8.JPG

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg
Opublikowano

Tylne zawieszenie im bardziej się ugina, tym tworzy większy negatyw. Ty masz niżej posadzony samochód niż standard z uwagi na inne sprężyny, a porównałeś do kątów na nieobciążonej serii ze standardowym zawieszeniem.

 

Sprawdzałeś na pomiarze, jakie masz odchyły jeżeli porównasz do sportowego/m-pakietowego zawiasu? Moim zdaniem do takiej konfiguracji powinieneś teraz ustawiać zbieżność.

Opublikowano

M-pakiet ma mieć kąty -1.5

Standardowe zawieszenie ma mieć -1.30 czyli jeszcze mniej.

U mnie jest prawie -2.5 i mniej już nie ustawi.

 

Zbieżność robiona z pełnym bakiem paliwa i obciążeniem na miejscu kierowcy i pasażera, tak im dyktowała maszyna.

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg
Opublikowano

No dobra, ale czy Eibach Pro Kit nie siedzi jeszcze niżej niż M-pakiet? Tak jak napisałem, negatyw zwiększa się wraz z ugięciem zawieszenia co poprawia trakcję w łukach kiedy nadwozie zaczyna się lekko wychylać. Gdyby zawieszenie pracowało w idealnej płaszczyźnie góra-dół, to w zakrętach całość obciążenia przejmowałaby zewnętrzna część opony.

 

Nie masz zamontowanych jeszcze dystansów? Nie wiem czy to ma znaczenie dla oprogramowania które bada zbieżność, może jednak. Najbardziej zastanawiające jest to, że u Ciebie negat jest symetryczny tak więc mało prawdopodobne aby wynikał z uszkodzenia któregoś z elementów zawieszenia.

Opublikowano

Nie mam dystansów.

Dobra, Panowie ja wszystko rozumie. Tylko jak się pozbyć negatywu skoro niema już więcej regulacji? Ludzie na forum mają Eibachy i jakoś negatywów ani problemów ze ścinaniem opon nie ma.

http://img850.imageshack.us/img850/7875/mtiu.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.