Skocz do zawartości

Dziwny problem z silnikiem... uszczelka pod głowicą?


Arturov

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim :)

 

3 tygodnie temu stałem się posiadaczem e36 sedan z silnikiem m50b20 bez vanosa, 1992 rok. Już od początku zastanawiała mnie zbyt duża ilość pary wodnej wydobywającej się z rury wydechowej... żeby nie owijać w bawełnę napiszę może od razu o co chodzi, pierwsze podejrzenie padło na uszczelkę pod głowicą ale po przeanalizowaniu to sam już nie wiem... Mankamenty:

 

1. Wspomniana para wodna - idzie w ogromnych ilościach z rury wydechowej, ale co ciekawe - nie od razu po odpaleniu, a dopiero jak już się silnik troche nagrzeje. I potem przez większość czasu również wylatuje sobie, np dziś odpaliłem i nic, przejechałem z 1km i już na światłach w lusterku widziałem pare wodną (dziś nie padało, pogoda ok. 13-14 stopni). Przejechałem kolejne 8km i parkowałem i przy parkowaniu dalej cały czas widoczna para w dość sporych (nienaturalnych) ilościach. To na 100% para wodna, nic innego a tymbardziej nie niebieski dymek - przytknąłem rękę do wydechu i ręka była zwyczajnie tylko mokra.

2. Falowanie obrotów silnika - występują ale również dopiero po nagrzaniu, nie od razu. Czasami zafaluje sobie dość wyraźnie - wskazówka od obrotów waha się tak mniej więcej na 1-2mm, a czasami nie ruszy się w ogóle ale słychać lekko nierówną prace silnika. Czy to normalne w tych silnikach? Pare beemek oglądałem przed kupnem i nie wiem czy to zbieg okoliczności ale w każdej to występowało.

3. Ubytek płynu chłodniczego - po zakupie zrobiłem taki ogólny przegląd i dolałem płynu chłodniczego, po przejechaniu około 130km ubyło 1 litr... możliwe że był zapowietrzony i teraz uzupełnia, no ale...

4. Brak bąbelków w zbiorniku wyrówawczym - tu przy walniętej uszczelce pod głowicą raczej by się owe pojawiły, no ale nie ma.

5. Węże od chłodnicy są normalne, nie są jakieś super elastyczne ale nie są też napompowane jak to raczej powinno być w przypadku w/w usterki.

6. Pod autem sucho (sprawdzane jak pochodził troche czasu)

7. Raz (dokładnie wczoraj) nie odpalił na wszystkich garach... było to ewidetnie słychać, po chwili już było ok. I właśnie wczoraj po tym zdarzeniu byłem pewien że jak auto postoi ok. 20 godzin to dziś też nie odpali na wszystkie i od razu będzie kopcił z rurki, a tu figa - zakręcił od razu na wszystkie i 0 kopcenia na początku, dopiero jak się potem chwilę rozgrzał, o czym pisałem w pkt 1.

 

I teraz tak - instalacja sekwencyjna została wrzucona tydzień temu, jednak para jak i falowanie było zanim pojawił się gaz. I tutaj kolejne 2 "ciekawe" sprawy - gazownik to mój dobry znajomy i też przeglądnał mi autko, jak przyjechałem po odbiór to powiedział że podłączył mi sonde lambda bo wcześniej nie była podłączona... Kolejna to ta, że nie wiem czy to moja psychika czy rzeczywiście tak jest, ale czuję jakby od paru dni auto nieco gorzej się zbierało na niższych obrotach (tak do 2,5k).

 

Bardzo proszę o jakiekolwiek propozycje co to może być

 

Będę wdzięczny za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Słabe zbieranie do 2,5 rpm - sprawdź czujnik położenia wałka lub wału, ewentualnie przepływomierz.

2. Dym - sprawdź przewody podciśnieniowe odmy i ważne... wężyk regulatora ciśnienia wychodzący z listwy wtrysków. Lubi się przerwać na wysokości przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zą wodą do może być wiekszy problem niż sie moze zdawać. Pęknieta głowica tak sie zachowuje. Już tłumacze. Kopcenie zaczyna sie wtedy kiedy auto sie nagrzeje i wszystko rozszerza.Aluminium bardzo dobrze sie rozszerza i jesli głowice szalg trafił to takie objawy beda. Na zimnym nie kopci na cieplym kopci. Nie odpalił na wszystkich cylindrach. Moze auto tak stało ze akurat woda zebrała sie na tłoku. (Owszem moze byc tez to wina uszczelki) ale jesli sa takie objawy to tak czy siak głowice trzeba zrywać i sprawdzać na szczelnosc oraz planować (najtanszym kosztem). Mozesz sprawdzic jeszcze u mechanika próbe chemiczna czy spaliny ida do wody.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem właśnie wczoraj dodać - masła nigdzie nie ma, na żadnych korkach, oleju nie przybywa. Również zapomnialem dodać info o katach - nie ma katów. Filtry z tego co wiem były wymieniane wszystkie w kwietniu. Troche mnie zmartwiłeś z tą głowicą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie musi oleju przybywac, moglo wywalic tak ze woda idzie na gary tylko w takich ilosciach ze odparuje zanim zdarzy isc do oleju. A jak glowica tak jak mowi kolega wyzej tez moze byc w takim miejscu ze do oleju nie pojdzie, ojciec kiedys tak mial jak mu wydmuchlo tylko w peugeocie , oleju nie przybywalo, zadnych osadow nie bylo, wody ubywalo a wycieku na zewnatrz nie bylo
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ... Redukcja but i odcięcie ^^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.