Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam mały problem dzisiaj podczas uruchamiania silnika usłyszałem dziwny zgrzyt jak by coś wpadło do wentylatora albo coś podobnego i po chwili wyświetliło się na komputerze błąd "Chargign fault" i podczas pracy silnika słychać delikatny stukot jak by coś uderzało o plastik metal. Co to może być?? Domyślam się że coś z alternatorem. Macie może jakieś pomysły?? Dzisiaj już mi się nie chce ale jutro będę musiał rozebrać pokrywę i zajrzeć co się tam wydarzyło ale może ktoś miał podobny problem. Silnik odpala normalnie i pracuje też w porządku. Mój samochodzik to jak w temacie 320d E90 2005r.

Opublikowano

No i się wyjaśniło odpadł jeden z napinaczy paska od alternatora. Po zdjęciu osłon leżał sobie grzecznie na spodzie na osłonie silnika.

 

http://w469.wrzuta.pl/obraz/0wiOUC8oeMH/20130917_083801

http://w469.wrzuta.pl/obraz/2uJXEM2nxPZ/20130917_085329

http://w469.wrzuta.pl/obraz/9pV5VjPTZSz/20130917_083705

 

PS: Mam prośbę czy mógłby ktoś wstawić fotkę lub dokładnie wyjaśnić jak potem założyć ten pasek bo już widzę że będzie sporo kręcenia żeby przeszedł przez wszystkie te koła i napinacze. Linki powyżej pokazują to co mam obecnie pod maską czyli bałagan :(

 

Jeszcze jedno pytanie jak to się fachowo nazywa to co się urwało bo napinacz jest obok i jest w porządku a to jest wkręcane w obudowę alternatora z tego co widze??

Opublikowano (edytowane)

Śruba mocowania alternatora, w ASO wiedzą o co chodzi bo kiedyś była akcja serwisowa na te śruby i wymieniali za darmo.

 

 

http://imageshack.us/a/img600/9748/aomg.png

Edytowane przez viman
Opublikowano
Ale na końcu tej śruby jest ta rolka jak na zdjęciu a jak w allegro wpisałem śruba mocowania alternatora to mi wyskoczyła zwykła śruba z łebkiem.
Opublikowano
Dobra dzięki już widzę rozebrałem to do reszty. Zmyliło mnie to że rolka odpadła a reszta śruby została myślałem że to jest całość
Opublikowano

Zaczyna się, poczytaj mój wątek, miałem tak dwa razy pod rząd :mrgreen: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=224320

 

Śruba większa przy alternatorze z gwintem podwójnym:

12318574809

 

Oraz mniejsza śruba, wkręcana do tej większej trzymająca rolkę:

07119905409

 

Jak również sama rolka:

11287790448

 

Potrzebujesz najlepiej obie. Większa 35zł, mniejsza 5zł w ASO.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za szczegółową pomoc już jestem po rozmowie z ASO bo niestety bez nich się nie dało tego załatwić śruba ta dłuższa 32zł 24gr do odbioru od ręki :D
Opublikowano
Dzięki za szczegółową pomoc już jestem po rozmowie z ASO bo niestety bez nich się nie dało tego załatwić śruba ta dłuższa 32zł 24gr do odbioru od ręki :D

Trzy lata temu ta śruba kosztowała 15 zł. :duh:

Opublikowano
Najlepsze jest to, że jak się pyta o tą śrubę, to wszyscy serwisanci wiedza o którą chodzi. Później pada pytanie "ile sztuk Pan potrzebuje". Jest z nią coś na rzeczy, dlatego kupiłem jeszcze drugą na zapas i trzymam w bagażniku. Aż wstyd, ale nadszedł czas, że zaczynam wozić ze sobą części zapasowe :mrgreen:
Opublikowano
No ja niestety/stety zakupiłem jedną bo nie doczytałem się wcześniej waszych uwag ale już wszystko wymienione naprawione więc mam nadzieje że pochodzi :D Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.