Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupiłem bmw e46 2.0d koles powiedział że silnik dostał samo startu na 3 tłoku ponieważ wtrysk leje oddał go do serwisu tam mu go rozebrali z leksza i skasowali 1500 zł jak go przywiozłem poskładałem odpowietrzyłem po czym silnik zapalił objawy: bardzo mocno czaska, bardzo mocno kopci, i jest słaby jak sie rozgrzeje silnik przestaje czaskac ale kopci dalej, ale jest mocniejszy i w silniku znajduje sie woda ropa i olej jak go dostałem wylałem z miski olejowej 10 l ropy wody i oleju zeby stan był min ;dd mam już duzo podejrzen ale co wy o tym myslicie jutro jak dam rade zrobie filmik co i jak aa i jeszcze dodam, że turbinka elegancko gwizda od 1200 rpm. Sorki jak cos zle zrobiłem ale jestem nowy wiec wybaczcie ;dd
Opublikowano

Rumcajs witaj !

W takim przypadku możne być kilka usterek co sie na siebie nakładają, albo powiem inaczej ; co jedna usterka powodowała następne.

Jak tą sztukę przywiozłeś na lawecie i resztę części silnika w worku i to poskładałeś do kupy a następnie odpaliłeś to by znaczyło że my tu tylko możemy Ci asystować w dalszej reparacji ;-)

Nie należy banalizować

w silniku znajduje sie woda ropa i olej jak go dostałem wylałem z miski olejowej 10 l ropy wody i oleju zeby stan był min

A może ośka w pompie jest wyrobiona i przez to ON wali do oleju ?

Nie zapomnieć że już było sygnalizowane :

na 3 tłoku ponieważ wtrysk leje

Czyli ten cylinder nie pali i z tego telepie i nie może wejść na obroty i kopci.

 

A woda w oleju ? a pewnie mu poszła uszczelka pod głowicą i ubytki płynu uzupełniał wodą.

Robić etap za etapem i po drodze będzie wychodzić szydło z worka ;-)

 

Ps. Tu jeszcze się inni podłączą bo to wątek rozwojowy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Tak wiec dzis zauważyłem blasze na egr był zablokowany wiec wyciagłem i silnik minimalnie lepiej zaczoł chodzic po czym przestałstrasznie kopcic teraz to tylko min kopci przy dodaniu gazu lecz dalej trzaska jak jest zimny, woda znajduje sie w silniku a w zbiorniku wyrównawczym nie ma oleju zapomniałem dodać ze uszczelka pod głowica na bank do wymiany aa dadaje filmik który przedstawia prace silnika i wgl . Ps sorki za słabą jakość.http://www.youtube.com/watch?v=vo4c6DQslu0&feature=youtu.be
Opublikowano

To tam może być jak kolega napisał powyżej

wymienić cały silnik ...najtańsze i najpewniejsze rozwiązanie przy takich przypadkach ...

Zrobić jakiś transfer z Anglika ;-)

Tam mogą być panewki a jak panewki to wał i przy smarowaniu olejowo-wodno-ropnym to i cylindry.

a tą blaszką to na razie niema co sobie głowy zawracać bo są ważniejsze sprawy.

Ktoś już wcześniej walczył z kopceniem i wstawił tą zaślepkę

dzis zauważyłem blasze na egr był zablokowany

W twoim wypadku to jest multum usterek i trzeba by robić silnik od nowa z całym osprzętem, chyba że to potraktujesz jako hobby.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Witam no szczerzę mówiąc to jest moje hobby Motoryzacja ale jak wyciągłem tą blaszkę to silnik mniej kopci ;dd dzis zapaliłem pochodził zgasiłem spr stan oleju, co najlepsze jak go kupiłem stan oleju był 10l ponad stan i wylałem do min (2 tyg temu..) dzis zaglądam a tu min ciekawe ;dd wyciagłem dzis rure od dolotu i trzaski były bardzo głosnie a w dodatku co chwile zamiast powietrze wciągnąc, to je wypycha (tak jakby zawór dolotowy był otwarty) a gdy przytkałem na 90% dolot silnik tak jakby zaczoł lepiej chodzi i mniej stuka ;dd i jest bardziej stabilny ;dd aa i dodam, że poprzedni własciciel wyciągnoł srodek z katalizatora
Opublikowano
TC jutro sprawdze ;dd a co do jeżdzenia to nie jeżdze tylko zapalam i spr i bez przerwy jest stan min
Opublikowano
Musisz zdać sobię też sprawę że to coś co masz w misce nie ma jakichkolwiek właściwości smarnych. Ja bym nawet wlał jakiś przepracowany olej jak ci szkoda kasy od kogoś i sprawdził jak się zachowa. Tam jest więcej oleju napędowego niż oleju silnikowego prawdopodobnie.
Opublikowano
Rumcajs ja myślałem że ty już zalałeś ten silnik olejem, bo ta mieszanka olejowo-ropna-wodna co była w silniku to Ci przechodzi przez pierścienie i idzie w rurę , nie dość że nie masz smarowania to jeszcze z ruty Ci wszystko leci.Na oleju to się trochę uszczelni ale jak Ci sie dostaje płyn chłodniczy do oleju to i tak nawet najlepszy olej schlag trafi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiecie co koledzy, oglądałem filmik Rumcajsa kilka razy i ani ten silnik nie kopci, ani tak tragicznie nie chodzi. Słychać jakiś dźwięk odbiegający od normy, ale...

Rumcajs po pierwsze przyczyną tego brzydkiego dźwięku może być walnięta uszczelka pod głowicą, a pisałeś, że jest na 100% do wymiany.

Wymień uszczelkę, będziesz miał okazję zobaczyć, co sugerował też TC, w jakim stanie są zawory, tłoki i pierścienie (czy nie będą porysowane cylindry), później zalej silnik NOWYM olejem, przynajmniej półsyntetykiem 10W40, najtańszy jest chyba GM, wymień też lejący wtrysk, nawet na jakiś używany, ale z gwarancją.

Piszesz, że masz o tym pojęcie, więc poradzisz sobie sam, a wydasz raptem może 300PLN.. Jak to nie pomoże, to już tylko nowy motor Cię ratuje..

Nie katuj silnika skoro w misce zamiast oleju masz gnój.

 

To że jak zdejmiesz rurę z dolotu (czyt. rura od intercoolera) i silnik będzie głośniej chodził, to norma, a że dmucha zamiast wciągać... do zaworu EGR wdmuchiwane są spaliny (ta metalowa rurka z lewej strony), część spalin pójdzie w kolektor, a duża część zostanie wydmuchana na zewnątrz, Pamiętaj, że jak zatykasz ręką, to silnik pracuje na samych spalinach bez dopływu czystego powietrza.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

heh dopiero obejrzałem filmik .... według mnie to nie lejący wtrysk tylko turbo puszcza olej ... ten olej się zbiera w IC i jak turbo dmuchnie więcej to rzuca olej na tłoki i idzie do zapętlenia ... wcześniej silnik się zapętlił dostał obrotów i połamało dźwigienki zaworowe ...

 

najprostszy sposób to ściągnij po pierwsze rurę od IC a najlepiej cały wyciągnij i sprawdź czy jest w nim olej ....

dwa ściągnij pokrywę zaworową i sprawdź stan dźwigienek , to najprostszy sposób bez rozbierania silnika całkowicie ....

 

jeśli będzie olej w IC nawet się nie zastanawiaj tylko wymień turbo , ponieważ puszcza uszczelnienie i to się powtórzy ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Dzieki wam wszystkim za pomoc i podpowiedzi wiec doszłem do tego że do wymiany jest wtrysk,zawór i uszczelka tak jak podejrzewałem ;dd Tylko bede miał wiecej czasu to zabiorę sie do pracy,jak myslicie w jakich kosztach sie zmiejsze (wtrysk używany,uszczelka pod głowice konkret,2 zawory i szlif głowicy i oleje itp....) ;ddd
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Rumcajsie , jak tam idzie kapitalny remont !

jak myslicie w jakich kosztach sie zmiejsze (wtrysk używany,uszczelka pod głowice konkret,2 zawory i szlif głowicy i oleje itp....) ;ddd

Regeneracja wtrysku ? Koszt regeneracji wraz z częściami (nowa końcówka, zestaw sprężynek, kuleczka itp) to ok 500 szt. Samo sprawdzenie wychodzi ok 50 zl.

Sama uszczelka to 100-200zl

szlif czyli planowanie głowicy ,sprawdzenie szczelności, docieranie gniazd itp cały komplet, koszt to około 300 zł

A zawory to masz na pewno pogięte ?

Z tymi cenami to nie jest na 100% to tak aby innych sprowokować pisania ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
objawy jak by był problem z zaworami jak masz uszczelkę do wymiany to przy okazji oddaj głowicę do sprawdzenia i przyjrzyj się popychaczą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.