Skocz do zawartości

Problem z licznikiem, wskazówka obrotomierza nie działa


kifer90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z licznikiem, a dokładnie ze wskazówkami, dzisiaj po zatankowaniu paliwa zauważyłem, ze nie działa mi wskazówka obrotomierza, ekonomizera, oraz wskaznika paliwa, poprostu one lezą.

kombinowałem co moze być z nimi nie tak, wyłączałem auto odpalałem i nic, w koncu wpadłem na pomysł zrobienia ki test w ukrytym menu, wskazniki wszystkie sie bujneły. potem odpaliłem auto i one też zadziałały mineło 10 sec i znów opadły. dodam ze jak jade to wskazówka predkosciomierza działa.

podłączyłem inpe i zczytałem błędy z kombi. o to one. :

9317

931E.

Ma ktoś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie w inpie nie wiedziałem jak sprawdzić ten opis bo nie wiedziałem jak zdiagnozować moduł kombi, wiec wszedłem w functional jobs czy jak to sie tam nazywa i zczytałem błędy ze wszystkich modułów.

szukałem info na necie ale nie moglem znaleść nic.

do tego dochodzi jeszcze jeden błąd w module silnika. błąð 4992

- 4992 Sygnał CAN z zestawu wskazników

BŁĄD W PRZESYŁANIU DANYCH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kodowałeś coś ostatnio w aucie?

 

9317 - EEPROM: Error coding data BMW

(http://www.northamericanmotoring.com/forums/electrical/234176-borked-my-kombi-module-can-i-reload-software-fresh-how.html, http://www.northamericanmotoring.com/forums/electrical/205938-ncsexpert-diy-do-it-yourself-8.html)

 

931E - manufacturer, coding-data fault - implausible signal or value

(viewtopic.php?f=33&t=120174)

 

Jak nie to wygląda mi albo na problemy z napięciem, albo awarię modułu.

Edytowane przez ra1406
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kombinowałem i chyba udało mi sie naprawić..

na początku zajrzałem za licznik zobaczyłem czy wszystkie kable są ok, okazało się ze jest tam tylko jeden kabel oraz wtyczka ze spinką jest tak skonstruowana ze nie moze ona być zle wpięta, oraz się rozpiąc.

wiec skreciłem wszystko i co sie okazało, licznik ogłupił pokazywał w milach przebieg 99999 wg wszystko co moglo być powłączane było włączone a wskazówki wg nie działały.

szukałem wiec sposobu na reset ustawien i wyczytałem ze mozna to zakodować pustym plikiem przez ncs i ustawienia wrócą, niestety ncs nie chciał sie komunikować z modułem kombi natomiast np z frm nie było problemu.

szukałem wiec innej metody na reset i znalazłem.

W Disie po zczytaniu auta wybrałem drugą opcje, potem display costam, i na koncu była opcja instrument cluster reset.

wybrałem ją, ustawił mi się przebieg, wszystko caly. recznie ustawiłem km zamiast mil, godzine z trybu 12/24 itp.

zaraz będę jechał sprawdzić czy wszystko działa.. ale jestem dobrej myśli. wieczorem napisze czy problem został wyeliminowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie problem jednak nie został rozwiązany, wczoraj tankowałem ponownie i ponownie wystąpił ten problem..

przejechałem 100 km wyłączyłem silnik i włączyłem i po drugim razie licznik się bujnoł .

ma ktoś pomysł co to moze być.

dodam ze prawdopodobnie będę musiał jakoś zakodować/zaadaprować licznik ponieważ jak wchodzę w ukryte menu i tam gdzie był np frnr czy coś takiego to wyskakują znaki zapytania zamiast numerów.

wiec pewnie trzeba będzie wpisać w licznik vin itp. wie ktoś jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałeś tam błędy związane z kodowaniem. Spróbuj zakodować kombi ncs'em do serii profilem expert. Albo coś zdycha albo stracił to kodowanie -chociaż mało to możliwe aby stało się samo z siebie. Może wcześniej coś kodowane było i poszło nie tak.

Można też odczytać modół expertem i wrzucić do ncsdummy (porównać pliki czy nie ma jakichś niezgodności).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, dzisiaj wszystko wrociło do normy..

ukryte menu działa, ncs komunikuje się z modułem kombi.

narazie jest ok wiec nic nie ruszam. jak w przeciągu tygodnia wyskoczy coś to zakoduje pustym plikiem .man

odnośnie regulatora napięcia to napięcie gdy silnik jest zgaszony wynosi 12,4 i skacze na 12,3.

natomiast podczas pracy silnika ładowania przy włączonych xenonach wynosi 13,7 i skacze non stop 13,7/13,8/13,7/13,6 max przy skakaniu jest 13,9 raz na 10 min wskoczy 14,0 i znów wroci do 13,8 i skacze.

nie wiem czy tak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, problem został nie rozwiązany.

próbowałem zakodować kombi pustym plikiem .Man, ale niestety jest problem.

przy zczytaniu danych z kombi do pliku trc nie ma problemu, natomiast gdy chce zakodować pustym man-em wyskakuje błąd.

 

 

http://files.tinypic.pl/i/00442/tomxf1b0iaft.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00442/tomxf1b0iaft.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam probowałem dzisiaj zrobić tak jak :

 

1. Open NCSEXPERT

2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK

3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)

4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK

5. Press F6 (Back)

6. Press F3 (Process ECU) > KOMBI

7. SG Codiren -Execute job.

 

i jest nadal to samo. ten sam błąd

 

na tej stronie co mi podesłałeś linka jest taki sposób :

 

1. Open NCSEXPERT

2. File > Load profile > Select Expertmode > Click OK

3. Press F1 (VIN/ZCS/FA)

4. Press F3 (CS/FA f. EC) > Select E89 > Click OK > Select CAS > Click OK

5. Press F6 (Back)

6.Change job to SG_Codiren

7.Execute job

 

 

Ale tutaj sie nie wybiera konkretnego modułu.. to nie będzie tak ze mi sie rozkoduje całe auto? czyli jak fabrycznie mam powłączane np kierunkowskazy przy zamykaniu otwieraniu, albo komfortowe domykanie szyb to to wszystko mi sie nie pousuwa, już nie mówie o module cas w ktorym nie chciał bym grzebac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o pierwszy sposób -zakodować tylko jeden modół. Jeśli to nie idzie to coś jest nie tak. Albo problem z ncs (daten lub coś nie tak z plikami ecu w ediabas) albo fizyczny problem z tym modułem lub zegarami.

Drugi opis -jest to kodowanie do serii całego auta w dodatku nie do końca prawidłowe i masz rację wywali ci całe auto do serii (stracisz te ustawienia co sobie porobiłeś) a w dodatku jeśli jest problem z zegarami to dojdzie kodowanie do tego ecu i wywali błąd (nie tknie go wcale). W ogóle nie polecam tego w żadnym wypadku. -nie rób tego.

Szukaj błędów w aktualizacji "daten" a jak nie to poproś jakiegoś kodera o pomoc. Ja mam podobny problem z modułem 2JBBF i do tej pory go nie rozwiązałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym spróbować wgrać aktualzacje do modułu kombi przez winkfp, niestety mało info jest na naszym forum jak to zrobic, gdyż są odwołania do filmików na YT ktorych już nie ma,

pogrzebałem troche w internecie, po roznych forach i zlepiłem sobie taką ala instrukcje ale nie wiem czy ona jest prawidłowa. mogłby ktoś ją zweryfikować- nie chciał bym uwalić auta.

 

wkładamy kluczyk włączamy zapłon, podpinamy kabel i wyjmujemy kluczyk(wyłączamy zaplon)

nastepnie

Winkfp>comfort mode>updateZUSB>ECU family wybieram KOMBL2(innego nie ma kombi)> DONE> Prog. ZB_update.

i czekam aż dwa paski przelecą zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.