Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Jak w temacie co mógłbym jeszcze waszym zdaniem aktywować, zmienić NCS-em w moim aucie, światła dzienne już aktywowałem a o reszcie nie mam pojęcia bo nie znam niemieckiego, czekam na jakieś sugestie, od tych którzy sie znaja na tym, pozdrawiam

 

CODIERUNG_ERFOLGT

codierung_erfolgt

MOTOR_ART

diesel

BREMSFLUESSIGK_INV

aktiv

GURTWARNUNG_GONG

nicht_aktiv

WARNUNG_GESCHW_LIMIT

nicht_aktiv

FEHLER_3.BREMSLEUCHTE

nicht_melden

KALTUEBERWACHUNG

wert_01

KALTUEBERWACHUNG_NSW

aktiv

ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG

nicht_aktiv

RDKS

nicht_aktiv

LUFTFEDERUNG

aktiv

ABBLENDLICHT_PRUEF

melden

ANHAENGERLI_PRUEF

melden

BREMSBELAG_PRUEF

melden

BREMSFLUESS_PRUEF

melden

BREMSLICHT_PRUEF

melden

EINSPRITZANLAGE

melden

FERNLICHT_PRUEF

melden

FEUERLOESCH_PRUEF

melden

FUNKSCHL_BATTERIE

melden

GETRIEBE_NOTPROGR

melden

GURT_ANLEGEN

melden

GURTWARNUNG_TEXT

nicht_aktiv

I_GONG_GURT

melden

KAT_ZU_HEISS

melden

KENNZEICHENLI_PRUEF

melden

KOFFERRAUM_OFFEN

melden

KUEHLMITTELSTAND_PRUEF

melden

KUEHLMITTELTEMP

melden

LICHT_AN

melden

LIMIT

melden

LUFTANLAGE_PRUEF

melden

MELDUNG_KATALYSATOR

nicht_aktiv

MOTOR_KENNFELD

m51d25_e39

MOTOR_NOTPROGRAMM

melden

MOTOR_TYP

m51d25_e39

MOTOR_UEBERTEMP

125_grad_celsius

NEBELLI_HI_PRUEF

melden

NEBELLI_VO_PRUEF

melden

NIVEAUREG_INAKTIV

melden

OELDRUCK_MOTOR

melden

OELST_MOTOR_PRUEF

melden

PANZERTUER_OFFEN

melden

PARKBREMSE_LOESEN

melden

RUECKFAHRLICHT_PRUEF

melden

RUECKLICHT_PRUEF

melden

SCHWELLEN

m51d25_e39

SICHERHEITSFAHRZEUG

nicht_aktiv

STANDLICHT_PRUEF

melden

TUER_OFFEN

melden

VORGLUEHEN

melden

WASCHWASSER_FUELL

melden

ZUENDSCHL_STECKT

melden

ABFRAGEZEIT_AHM

wert_01

ABSCHALTUNG_UNTERSPG

wert_01

ENTPRELLZAHL_FEHLERERK

wert_01

FEHLER_ABBLENDLICHT

melden

FEHLER_ANHAENGER

melden

FEHLER_BREMSLICHT

melden

FEHLER_FERNLICHT

melden

FEHLER_KENNZ_LICHT

melden

FEHLER_NSL_LINKS

melden

FEHLER_NSL_RECHTS

melden

FEHLER_NSW

melden

FEHLER_RUECKFAHRSCHEINW

melden

FEHLER_RUECKLICHT_INNEN

melden

FEHLER_SCHALTER_BREMSL

melden

FEHLER_STANDLICHT

melden

KALTUEBERWACHUNG_AL

aktiv

KALTUEBERWACHUNG_FL

aktiv

MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER

wert_01

PROGRAMMPARAMETER_LCM

us

SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW

wert_01

SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT

wert_01

TASTVERH_KL_58G_MIN

wert_01

WARNBLINKER

einfachimpuls

ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G

wert_01

ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE

wert_01

BEWERTUNG_FEHLER

nicht_aktiv

BEWERTUNG_FEHLER_30

nicht_aktiv

BEWERTUNG_FEHLER_31

nicht_aktiv

BEWERTUNG_FEHLER_32

nicht_aktiv

BORDNETZ

e39_basis

DELAY

wert_01

DFAMH

wert_01

DFAMK

wert_01

DFAML

wert_01

DFAMV

wert_01

EEPROM_LCMC

melden

EINSPRITZANLAGE_CAN

nicht_aktiv

FEHLER_RUECKLICHT_AUSSEN

melden

FKT50

wert_01

GONG_1

kein_gong

GONG_2

gong_t3

GONG_3

interm_gong

GONG_4

doppelgong

GONG_5

gong_t1&t2

GONG_6

gong_t2

HALB/VOLLSCHRITT

vollschritt

HEIZK

wert_01

HEIZW

wert_01

HYSTERESE_STARTBEDINGUNG

wert_01

HZMAX_H

wert_01

HZMAX_L

wert_01

HZMIN_H

wert_01

HZMIN_L

wert_01

I_GONG_PARKBREMSE

melden

KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI

aktiv

KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO

nicht_aktiv

KUEHLMITTELUEBERTEMP_CAN

nicht_aktiv

KUMAX_H

wert_01

KUMAX_L

wert_01

KUMIN_H

wert_01

KUMIN_L

wert_01

MANUELLE_LWR

aktiv

MOTKALT

wert_01

MOTOR_NOTPROGRAMM_CAN

nicht_aktiv

NNORM

wert_01

NORMH

wert_01

POSITION_0

wert_01

POSITION_2

wert_01

R_POTI_STELLUNG_0

wert_01

R_POTI_STELLUNG_2

wert_01

R_V

wert_01

REIFEN_DEFEKT

melden

SCHN._KLEMMENW-ERKENNUNG

2_sec

SCHN._KLEMMENW-UNT.DRUECK

1_sec

SCHRITTABSTAND_GRENZE

wert_01

SCHRITTABSTAND_STARTPHASE

kennlinie_01

SENKO_H

wert_01

SENKO_L

wert_01

SENMUL

wert_01

SENTG

wert_01

TEMPERATUR_GRENZE

grad_-20

TESTBETRIEB

nicht_aktiv

TOGKALTS

wert_01

TOKRI

wert_01

TOMAX

wert_01

TTX_S_(CODE)

melden

TTX_S1_1

melden

TTX_S1_2

melden

TTX_S1_3

melden

VORGLUEHEN/KAT_HEIZEN_CAN

nicht_aktiv

DRL_DIMMUNG

wert_02

LADEZST_BATT

nicht_melden

OELST_SENS_DEF

nicht_melden

OELST_SENS_DEF_WARNUNG

nicht_aktiv

TANKDECKL_OFFEN

nicht_melden

ZUENDSCHLUESSEL_KBUS

aktiv

REIFENCONTR_INAKTIV

melden

BL_DIMMEN

wert_02

TAGFAHRLICHT

aktiv

Edytowane przez gyver7
Opublikowano
Nie wiem co tam pisze ale czy to wszystko można aktywować w aucie :shock: :shock: :shock:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co tam pisze ale czy to wszystko można aktywować w aucie :shock: :shock: :shock:

Nie wszystko, bo dużo opcji dotyczy bardzo oczywistych opcji które fabrycznie są i działają.

Opublikowano
Ale są pozycje gdzie jest nicht_melden i mozna by było zmienić na melden i nicht_aktiv na aktiv, szczególnie o te pozycje mi chodzi . Ale co konkretnie te opcje znaczą?
Opublikowano
Sorry, ale popraw ten błąd bo patrzeć się nie da.

"moduł"

 

Przyznaję mój błąd.

- ten się nie myli, co nic nie robi

- profesorem Miodkiem to ja nie jestem

- Komorowskiemu się zdarzyło zrobić 2 błędy w zdaniu

- nie każdy pisze najpierw w Wordzie albo innym programie, który podkreśla błędy i potem go wkleja w post...

- jest jeszcze taka choroba, o której pewnie nie słyszałeś, nazywa się DYSLEKSJA, niektórzy na to chorują...

-"jak chcesz kogoś oceniać to zacznij od siebie"

- Już po raz kolejny spamujesz i nic nie wnosisz do tematu- bez urazy

 

P.S - Pisałem teraz w Wordzie, da się patrzeć ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie napisałem tego złośliwie-opanuj się.

-Jeszcze jest takie coś jak słownik.

-I nikogo nie oceniam wskazałem Ci tylko błąd.

-A będę pisał co będę chciał i możesz mi...............

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Już nie pierwszy raz...

Ja widzę też błędy niektórych, ale co mnie to obchodzi, dla mnie liczy się temat i jego przekaz i kończę tą konwersację, nie będę spamował, pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale co chcesz tym uzyskać? No bo mówię ci, że to może być np od xena, którego na przykład nie masz, i zmiana kodu nic nie da, albo od jakiś innych pierdół które w aucie nie występują (typu lampki pod drzwiami).

Nie ma sensu się bawić w kodowanie bez potrzeby, no chyba że chcesz uzyskać konkretny efekt (np DLR) albo mruganie awaryjnymi po zamknięciu auta, czy Follow me Home, a tak to aktywując coś czego nie ma, lub jest nie potrzebne, możesz narobić bajzlu w sterowniku i go uwalić, co w sumie jest możliwe.

Żadnych specjalnych nowości tam nie będzie, to tylko sterownik świateł :mrgreen:

Opublikowano

Ok starczy już tej ortografii, powracając do tematu co te wszystkie bazgroły oznaczają http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

bo może tam być coś ciekawego http://www.karawanier.pl/images/smilies/cwaniak.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano (edytowane)
Ale co chcesz tym uzyskać? No bo mówię ci, że to może być np od xena, którego na przykład nie masz, i zmiana kodu nic nie da, albo od jakiś innych pierdół które w aucie nie występują (typu lampki pod drzwiami).

Nie ma sensu się bawić w kodowanie bez potrzeby, no chyba że chcesz uzyskać konkretny efekt (np DLR) albo mruganie awaryjnymi po zamknięciu auta, czy Follow me Home, a tak to aktywując coś czego nie ma, lub jest nie potrzebne, możesz narobić bajzlu w sterowniku i go uwalić, co w sumie jest możliwe.

Żadnych specjalnych nowości tam nie będzie, to tylko sterownik świateł :mrgreen:

 

No właśnie po sczytaniu pliku z lcm w moim aucie te opcje raczej występują i cały zapis zależy właśnie od wyposażenia auta. Mój kumpel ma trochę bardziej wyposażone auto i sczytaliśmy też ten plik z jego lcm gdzie miał więcej opcji wpisanych. Niektóre rozszyfrowaliśmy i były powiązane z wyposażeniem w jego aucie a na przykład u mnie nie było czegoś na wyposażeniu i też wpisu odnośnie tego nie było w pliku.

Interesuje mnie na przykład opcja ryglowania drzwi po ruszeniu auta, ale który to zapis trzeba zmienić na aktiv lub mruganie kierunków po zamknięciu bądź otwarciu auta?

Chyba wydrukuję ten cały wierszyk i odwiedzę jakiegoś tłumacza języka niemieckiego niech mi to przetłumaczy i będę wiedział jak skonfigurować pod siebie te opcje.

Bajzlu nie zrobię, bo się zawsze zabezpieczam skopiowaniem oryginalnego pliku z lcm i jego zapisami fabrycznymi i jakby coś poszło nie tak to go można ponownie przywrócić tak jak w oryginalnej wersji był przed moimi modyfikacjami

 

wiem tylko że:

 

Aktiv- coś jest aktywne w aucie np. światła do jazdy dziennej

Nicht_aktiv- coś jest wyłączone i nieaktywowane np. przy zamykaniu auta mrugnięcie kierunkowskazami

Melden- aktywne powiadomienia dźwiękowe lub wizualne poprzez kontrolki lub gong

Nicht_melden - brak powiadomienia np. o niezapiętym pasie bezpieczeństwa- sygnał gong będzie pikał( podaję przykładowo, nie twierdzę, że mi to potrzebne, ale wiem, że jest taka opcja włączenia tego)

Wert_1,2,3 lub 4 - zakres, intensywność ( np. wert_1 przy światłach dziennych świecenie 18% mocy żarówek a wert_4 najmocniejsze świecenie nie wiem ile procent dokładnie, ale o wiele więcej. Wert_2 to 28% światła, tyle pamiętam)

Edytowane przez gyver7
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Interesuje mnie na przykład opcja ryglowania drzwi po ruszeniu auta

To sobie daruj, bo e39 ma problematyczne zamki, które mogą nie wytrzymać częstego otwierania/zamykania.

Do tego ich tendencje do zamarzania.... :mrgreen:

Opublikowano
Interesuje mnie na przykład opcja ryglowania drzwi po ruszeniu auta

To sobie daruj, bo e39 ma problematyczne zamki, które mogą nie wytrzymać częstego otwierania/zamykania.

Do tego ich tendencje do zamarzania.... :mrgreen:

 

To mnie teraz zaskoczyłeś :shock: Bo to jest moje pierwsze auto gdzie mi ani razu zamek nie zamarzł i się zimą bardzo z tego cieszyłem, na fajrant po pracy ja zawsze pierwszy opuszczałem parking zimą a inni walczyli z zamkami :D Poprzednie moje auta innych marek to masakra zima była, jak się udało otworzyć to znowu nie szło zamknąć drzwi i trzeba było je trzymać na zakrętach bo się otwierały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to powiem ci że u kilku osób które jeżdżą e39 były już takie akcje że pasami wiązali drzwi żeby do domu dojechać :mrgreen:

Mi jednej zimy 3 zamki zamarzły, tzn po otwarciu nie dało sie ich zamknąć, a zaraz po kupnie tylnych drzwi praktycznie nie dało się otworzyć, jedne otwierały się na "chama" a drugie wcale.

Teraz coś mi się przednie pasażera odzywają.... :roll:

Opublikowano

Mi się jedne nie chciały zamknąć, ale wystarczy w drzwiach ruszyć tego cycka co się zazębia na słupku z tym bolcem. Ja też pierwszą zimę drzwi pasami wiązałem :mrgreen: Ale potem wystarczy silnikon w sprauy koniecznie w ciepłym garażu i już problemu nie ma.

 

Gorzej wytrzymują siłowniki od bez sensownego zamykania i otwierania do tego sam zobaczysz, że pasażerowie będą mięli nawyk ciągnięcie za klamkę które są bardzo nie trwałe i po prostu ją wyrwą. Mi się jeszcze nie zdarzyło zostawić klamki w ręce, ale tematów i przypadków jest sporo, więc nie jest to mocną stroną e39

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.