Skocz do zawartości

BMW e39 525d kilka problemów- zrzuty z inpy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Piszę ten post w imieniu kolegi, który kupił bmw e39 525d i od niedawna ma z nim problem a mianowicie:

Po odpaleniu zimnego silnika trzęsie się on i przestaje wraz z nagrzewaniem, ale i tak nie pracuje jak powinien. Moim zdaniem to jest to po części wina świec, bo nie wszystkie grzeją i pierwszego wtrysku- zrzut z inpy zaraz po odpaleniu jak telepie silnik na zimnym:

 

http://img703.imageshack.us/img703/2794/msgq.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

A tu nastepny zrzut na cieplym silniku:

 

http://img41.imageshack.us/img41/8936/vsd5.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

 

 

Moim zdaniem 1 wtrysk do wymiany lub regeneracji.

 

Drugim problemem są chyba czujniki parkowania, tylko które dokładnie? Tył środkowy prawy i przód lewy?

Bo nie znam angielskiego za dobrze :oops:

 

Zrzut błędu z inpy:

 

http://img43.imageshack.us/img43/8163/2x8w.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam

Opublikowano
jeśli chodzi o korekty to na zimnym i na ciepłym masz do bani .Prawidłowe korekty powinny mieścić się w granicach 0 dopuszczalne do 1.Ewidetnie prace silnika zakłóca cylinder pierwszy przez co większość korekt idzie w minus. Wszystkie korekty po dodaniu czy tez zminusowaniu powinny byc 0 dlatego takie dziwne korekty.Jeśli chcesz najszybciej sprawdzić czy to na pewno pierwszy wtrysk podmień 1 z 2 i wtedy zobacz na inpie czy ta wysoka korekta pójdzie za wtryskiem.Jesli tak to pół biedy masz winowajcę,jeśli nie to może być wina ciśnienia na cylindrze i tu już nie jest tak ciekawie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do czujników, to masz uwalone

"19" - tylny środkowy prawy

"20" - przedni skrajny lewy

 

Co do korekt, to są tragicznie duże, na pierwszy strzał leci 1 wtryskiwacz, potem kasowanie adaptacji, i jazda, trzeba zobaczyć jak się ułożą na nowo.

Jak będzie okej, to jedziesz dalej, ewentualnie będziesz widział który dalej się rozjeżdża.

Czasem jest tak, że komputer przestawia jeden wtrysk, żeby skorygować pracę drugiego uwalonego, dlatego po naprawie "1" pozostałe korekty mogą się pozmieniać.

Opublikowano

Fakt - korekty (zwłaszcza wtrysku pierwszego) niezbyt ciekawe. U mnie jeden wyjeżdża na około 1,20 na zimnym (na ciepłym nie wychodzi ponad 1,00), reszta na poziomie 0,20-0,60 i już mam wrażenie, że są średnie. Jakbym zobaczył takie parametry wtrysków u siebie to bym się załamał.

Tak jak koledzy napisali - nr 1 do jak najszybszej wymiany lub regeneracji. Po takiej operacji być może reszta korekt się uspokoi bo teraz wszystko jest rozwalone przez masakrę nr 1.

Pzdr.

Opublikowano
Dzisiaj auto o dziwo chodzi dobrze i nie telepie, wtryski ok. na inpie, w normie, ten pierwszy co był niby uszkodzony to sie naprawił? Może się odblokował czy co? Nic z tego nie rozumiem :(
Opublikowano
czasami tak bywa ,że wszystko wraca do normy jednak jakaś przyczyna musiała być.Z drugiej strony przecież nie jezdzimy nowymi bmkami i trochę było by nudno jabky się nic nie działo.A tak na marginesie to jak wyglądają korekty teraz jak jest dobrze.
Opublikowano

Kiedyś podłączałem inpe dla znajomka bo czasem strasznie rzucało mu silnikiem i na korekcjach jeden wtrysk pokazywało na 10 :shock: Ja nie dochodziłem co w tym było jednak on zaczął się grzebać i później dowiedziałem się, że miał przerwy w instalacji przy wtryskach bo zaczął tam rękoma dotykać w czasie rzucania i ustawało gdy dotykał.

 

Zawsze można spróbować podotykać :mrgreen: chociaż pewnie gdyby i tak było w tym przypadku to pewnie też byłoby sztywne 10 a nie 6 z groszami, ale zawsze może to jakaś wskazówka.

Opublikowano
czasami tak bywa ,że wszystko wraca do normy jednak jakaś przyczyna musiała być.Z drugiej strony przecież nie jezdzimy nowymi bmkami i trochę było by nudno jabky się nic nie działo.A tak na marginesie to jak wyglądają korekty teraz jak jest dobrze.

 

No właśnie korekty w normie, to nie moje auto tylko kumpla i zauważyłem też, że ma mało paliwa w baku bo 2,5litra i dostał opierdol że wyjeździł do końca paliwo ,kazałem mu zabrać karnister i zasuwać na CPN koło niego po paliwo, zalał 20 litrów i po tej czynności odpalił i było już wszystko ok.

Opublikowano
Kiedyś podłączałem inpe dla znajomka bo czasem strasznie rzucało mu silnikiem i na korekcjach jeden wtrysk pokazywało na 10 :shock: Ja nie dochodziłem co w tym było jednak on zaczął się grzebać i później dowiedziałem się, że miał przerwy w instalacji przy wtryskach bo zaczął tam rękoma dotykać w czasie rzucania i ustawało gdy dotykał.

 

Zawsze można spróbować podotykać :mrgreen: chociaż pewnie gdyby i tak było w tym przypadku to pewnie też byłoby sztywne 10 a nie 6 z groszami, ale zawsze może to jakaś wskazówka.

 

 

Jak temat powróci, to trzeba będzie wiązkę przejrzeć, bo też myslałem o takiej opcji że to coś z instalacja przy wtryskach może być

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.