Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Podczas montażu przycisku SPORT, znalazłem jakies dziwne urzadzenie. Umiejscowione po lewej stronie CASa, tuz za słupkiem drzwi.

 

http://img196.imageshack.us/img196/2815/o62x.jpg http://img198.imageshack.us/img198/4418/iwph.jpg

 

 

 

 

Nie ma na nim zadnych oznaczen.

 

http://img33.imageshack.us/img33/3513/snk0.jpg

 

 

 

 

Wychodzi z niego troche kabli, z ktorych czesc w ogole nie jest podlaczona

 

http://img12.imageshack.us/img12/5027/8m5k.jpg

 

 

 

 

Te kable w ogole nie sa podlaczone

 

http://imageshack.us/a/img821/4851/gnyg.jpg

 

 

 

 

Po zdjeciu obudowy, wyglada to tak

 

http://img29.imageshack.us/img29/471/m9id.jpg

 

 

 

 

Cienki, czarny kabel podlaczono do masy

 

http://img189.imageshack.us/img189/7246/l89m.jpg

 

 

 

Szaro-czarny kabel podlaczono rowniez do masy, ale w dziwny sposób

 

http://img32.imageshack.us/img32/5374/6kun.jpg

 

 

 

 

Do urzadzenia podlaczona jest czerwona diode, ktora swieci non stop. Nie ma znaczenia, Czy auto jest otwarte, czy zamkniete.. czy odpalone, czy nie.. Swieci calutki czas.

 

 

 

 

Reszte wpieto w wiazke CASa

 

http://img7.imageshack.us/img7/1927/oh9t.jpg

 

 

 

 

Zrobiono to w nastepujacy sposob.

* zielony przewod urzadzenia polaczono z grubym bialo-zielonym wiazki CAS

* czerwony przewod urzadzenia polaczona z grubym czerwono-zielonym wiazki CAS

* gruby czarny przewod z wiazki CAS przecieto i wpieto w niego obydwa czarne (te grubsze) z urzadzenia

 

http://img14.imageshack.us/img14/1147/pkzj.jpg

 

http://img29.imageshack.us/img29/779/0c9o.jpg

 

 

 

Po odpieciu przewodow z ustrojstwa, nic sie nie dzieje. Auto odpala... Wszystko dziala jak należy…

 

 

 

Macie jakies pomysły? Może ktos z Was posiada schemat wiazki podlaczanej do CASa i jest w stanie zlokalizowac przewody, w które to wpieto? Z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje.

 

 

BMW E60, 530i, M54, 2004, automat

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Gdybyś podał dodatkowo numery pinów, pod które zostały te przewody podpięte na pewno ułatwiło by to sprawę. Natomiast mając dane, które podałeś wnioskuję że przewód czerwony został podpięty pod zasilanie (PIN 21) - Bezpiecznik nr 5 (30A) Gruby przewód Zielono-Czerwony. Przewód zielony - Terminal 15 (PIN 7), czyli sygnał z kluczyka. Przewód czarny do (PIN 22) czyli przewód idący do rozrusznika. Prawdopodobnie jest to urządzenie, które rozłącza zasilanie rozrusznika. Dwa przewody szaro-czarne prawdopodobnie są to przewody, które sterują pracą urządzenia np. poprzez różnicę w impedancji (dotknięcie palcami obu śrubek jednocześnie). Być może się mylę, ale póki co tylko to przychodzi mi do głowy. Jeżeli chodzi o sprawę cyt. "...Po odpięciu przewodów z ustrojstwa, nic się nie dzieje. Auto odpala... Wszystko działa jak należy… ...- prawdopodobnie stycznik w "ustrojstwie" jest w pozycji NC, czyli normalnie zwarty. Spróbuj dotknąć dwóch śrubek jednocześnie, pod które zostały podłączone kabelki szaro-czarne przy różnej kombinacji terminal 15, czyli kluczyk ON lub kluczyk OFF możliwe że coś się zmieni.

 

Pzdr.

Opublikowano
Musisz miec jakas pastylke lub cos zeby odpalic auto??

 

Wyglada na autoalarm.

Nie, niczego nie ma.

 

Probowalem na wsystkie sposoby z tymi srubkami.. I na wyjetym kluczyku, przekreconym na 1 etc... Zadnej roznicy. Nic sie nie dzieje.

 

 

 

Wyglada na autoalarm? Autoalarm mam fabryczny...

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Musisz miec jakas pastylke lub cos zeby odpalic auto??

 

Wyglada na autoalarm.

Nie, niczego nie ma.

 

Probowalem na wsystkie sposoby z tymi srubkami.. I na wyjetym kluczyku, przekreconym na 1 etc... Zadnej roznicy. Nic sie nie dzieje.

 

 

 

Wyglada na autoalarm? Autoalarm mam fabryczny...

 

 

Niestety nie mam więcej pomysłów.

Opublikowano
jak dobrze pamiętam masz instalację LPG w samochodzie.

Być może to coś z tym związane ?

 

Nie.. Nie..To nic zwiazanego z LPG. Od i stalacji LPG jest inne urzadzenie i wiem ktore.

 

 

Mieliscie racje. To cos, odcina zasilanie rozrusznika. Jak ostatnim razem to rozbieralem, podociskalem wszystkie zlaczki, poprawilem izolacje. Auto stala cala niedziele nieruszane. Dzis rano wybieram sie do pracy, naciskam hamulec, wkladam kluczyk i... ...i nic... Przypomnialo mi se co pisaliscie o dotknieciu w/w srubek. Dotknal je i ponownie przekrecilem kluczym. Odpalil. Zgasilem silnik i od razu podjalem probe ponownego uruchomienia - obylo sie bez ich dotykania. Natomiast gdy auto zostalo zamkniete (udajac sie do sklepu) po powrocie, przed uruchomieniem znow musialem dotknac srubek. Tak wiec, tak to wyglada.

 

Dziekuje za pomoc. Urzadzenie zdemontuje.

Zastanawiam sie tylko, dlaczego przez ponad rok mojego uzytkowania, ani razu nie spelnilo to swojej roli... ...a zaczelo dzialac od tak, z dnia na dzien.

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Super, że sprawa się wyjaśniła. Myślę, że ostatnia próba musiała uaktywnić "ustrojstwo" i dlatego po odczekaniu określonego czasu, auto nie odpaliło. Najważniejsze, że wiesz co to już jest i jak z niego korzystać.

 

Pzdr.

Opublikowano

Tez sie ciesze ;) Ciekawe co jeszcze znajde w BMW ;)

 

 

Jak myslicie? Do czego te niepodlaczone przewody z urzadzenia?

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Jeśli chodzi o te pozostałe kable, to podejrzewam, że są do sygnalizacji zarówno kierunkowskazami jak i syreną.
Opublikowano
Oby nie to, co znalazł Hammond w jednym z ostatnich odcinków TOP GEAR w swojej E30 :wink:

Co takiego znalazl? :)

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano
Jeśli to był jeden z ostatnich odcinków, to można powiedzieć, że w jednej z ostatnich potyczek polskiej armii ta rozgromiła Niemców pod wodzą Bolesława Krzywoustego ;)
Opublikowano
Kolega jest bardzo drobiazgowy. Był to jeden z ostatnich odcinków, które leciały na kanale BBC Knowledge. :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.