Skocz do zawartości

e39 530d 00r. -świeci się ABS/ASC i do tego nie działa klima


Boobas007

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka dni temu zapaliły mi się w mojej buni (e39 530d 00r po liftingu) ABS/ASC i przestał działać prędkościoierz ekonomizer i co dziwne klima :/ byłem przekonany że z tą klimą to jakiś zbieg okoliczności ale po paru kilometrach kontrolki zgasły i klima buchnęła chłodem. Ale długo się nie nacieszyłem po kilku kilometrach znów wszystko od początku. Więc wyczytałem żę może być to tylny lewy czujnik ABS ale dziś dostałem się do wtyczki koła i sprawdziłem omomierzem opór (tak jak wyczytałem dobry czujnik abs powinien mieć od 1 do 2 kΩ) u mnie było ok 2kΩ w lewym i prawym czujniku z tyłu :/ ale nie jestem pewien czy ten sposób na 100% pokazuje czy czujnik jest sprawny.

 

Po odpaleniu auta wszystko było znów ok :) zadowolony pomyślałem że może gdzieś nie łączyło a teraz jest gitara :)

 

a tu zonk po po jeszcze jednym odpaleniu znów to samo :/ co robić czy to sterownik abs ?? nie chce kupować nowego czujnika gdzie okaże się że to walnięty sterownik.

 

u kumpla na kompie sprawdzaliśmy to pokazało błąd czujnika obrotu koła czy jakoś tak.

 

 

teraz na necie znalazłem coś takiego :

 

 

"USUNĄĆ złącza modułu ABS:

- W obliczu silnik, przesuń plastikowy zacisk mocujący w prawo w 1/4 cala płaskim śrubokrętem.

- To jest plastikowy zacisk mocujący, dlatego należy uważać, aby nie złamać, ale ślizga się około 1 1/4 cala lub tak.

- Gdy zacisk jest całkowicie na prawo, podnosić się złącze elektryczne

- Zwróć uwagę na żeńskie (niebieskie) złącze 42 otworów (i bardzo małe litery)

- NIE WOLNO wkładać przewód do otworów kwadratowych!

(Tylko umieścić przewody pomiarowe do większych otworów prostokątnych obok kwadratowych otworach.)

 

http://obrazki.elektroda.pl/2425442400_1375206679_thumb.jpg

 

 

 

 

UWAGA ABS-Module PINOUT WEDLE WŁASNEJ KONFIGURACJI: (zwróć uwagę na otwory prowadzenie badań)

- Każdy obwód czujnika koła ma zestaw dwóch przewodów w złącze ABS ( pinout uprzejmie dostarczone przez 540iman )

- ABS-nóżkami 13,29 = Lewy tylny czujnik koła (wpływa także prędkościomierz i licznik kilometrów i tripmeterów)

- ABS-nóżkami 30,31 = prawy tylny czujnik koła (także wpływa tempomat)

- ABS-nóżkami 28,12 = lewy czujnik przedniego koła ( niektórzy mówią, że działa również jako czujnik kąta skrętu )

- ABS-nóżkami 15,16 = prawy czujnik koła przednie ( mówi przekładni elektronikę, jak szybko jedziesz )

Uwaga: Te Pinouty są w tej samej kolejności działania diody z każdego czujnika (nie odwrócić te numery)

Uwaga: Nie należy mylić z Czujnik klocków hamulcowych, które jest tylko znajdujący się na przednim lewym i prawym kołem tylnej i który wykorzystuje czarne złącze.

Uwaga: samochody ASC mają tylko dwa czujniki, jeden z przodu po prawej, a drugi na koło tylne lewe."

źródło: http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fshowpost.php%3Fp%3D4205801%26postcount%3D48&sl=en&tl=pl&hl=pl&ie=UTF-8

 

 

sposobem wyżej opisanym rozumiem że mogę sprawdzić przewody czy są całe. z tego co zrozumiałem to zrobić zworkę w gnieździe przy sterowniku połączyć odpowiednie numerki i sprawdzać przy czujnikach czy jest obwód ??

 

Może ten lewy tylni czujnik jest taki brudny że raz daje sygnał a raz nie. Myślę go wyjąć i poczyścić ale z tego co wiem to wyjąć go w całości graniczy z cudem :) a może jest jakaś sztuczka magiczka żeby go wyjąć bez totalnej rozbiórki ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu miałem podobną sytuację ,zapaliły się kontrolki ASC i ABS,ekomizer i licznik przestał działać a wskaźnik paliwa dostał wariacji.Jednak u mnie klima działała.

Komp wskazał lewy tylny czujnik.Zakupiłem więc czujnik i o dziwo stary udało mi się wyjąć w całości.Czujnik nie był zabrudzony więc wstawiłem nowy .Nic to nie pomogło :| Wymontowałem nowy czujnik,w otwór napsikałem WD40 i pałeczkami do czyszczenia uszu,obracając piastą wyczyściłem bieżnię na łożysku.Zużyłem z 20 pałeczek,do momentu aż ostatnia pałeczka była czysta.Założyłem stary czujnik i kontrolki na desce od razu zgasły.Nowy czujnk został na zapas :D .Czyli u mnie winne było brudne łożysko.Jednak gdy u Ciebie kolego nie działa klima to podejrzany jest sterownik .W pierwszej kolejności radzę wyczyścić bieżnię na łożysku i sprawdzić czujnik,jak to nie pomoże to zostanie sterownik pompy ABS.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima zdechła bo do działania klimy potrzebne są wskazania prędkości. Opisany przez Ciebie sposób tak jak napisałeś pozwoli sprawdzić drożność przewodów z wtyczki sterownika do wtyczki czujnika ABS. Nie musisz mostkować we wtyczce sterownika, możesz poprostu jedną końcówke miernika przyłożyć do jednego pinu we wtyczce sterownika, a drugą do pinu we wtyczce czujnika i tak sobie sprawdzisz czy na wszystkich przewodach jest przejście. Jeżeli przejście jest to możesz też spróbować zamienić czujniki miejscami i zobaczyć na komputerze czy błąd zmieni położenia np. z błędu czujnika lewego na błąd czujnika prawego. Można jeszcze jeżeli błąd nie zmieni położenia spróbować wyczyścić piaste jak napisał Bogi. Jeżeli to wszystko sprawdzisz i nic sie nie zmieni to można rozcinać sterownik. PZDR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś rano silnik zimny kontrolki się nie palą więc otworzyłem maskę i nagrzewnicą nagrzałem tylko sterownik abs i od razu zapaliły się kontrolki. Jak tylko po kilku minutach sterownik ostygnie kontrolki gasną. Czyli co padł i sterownik sam coś polutuje w środku ?? czy lepiej wymienić na inny ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima zdechła bo do działania klimy potrzebne są wskazania prędkości.

 

A co ma klima wspólnego ze wskazaniami prędkości? Chodzi o siłę nawiewu czy cos innego?

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sterownika abs to są dwa przypadki: na zimnym wszystko ok a na ciepłym wariuje lub odwrotnie - na zimnym nie działa a na ciepłym jest ok. naprawa polega na ponownym przelutowaniu jakichś tam elementów, ja swój wysyłałem do jednego kolegi z forum. Ci co wiedzą jak to naprawić pewnie się nie podzielą informacjami bo na tym zarabiają niezłą kaskę :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma klima wspólnego ze wskazaniami prędkości? Chodzi o siłę nawiewu czy cos innego?

 

Nie wiem dokładnie co jest potrzebne dla klimy do działania z prędkości. Być może steruje zależnie od prędkości pojazdu prędkością wentylatora? Wiem natomiast, że miałem padnięte zegary w sensie, że nie rozmawiały z klimą i resztą modułów i też mi klima nie działała i zacząłem szukać w WDSie i był tam jakiś związek prędkości samochodu z klimatyzacją.

 

A co do autora tematu to jeżeli nagrzałeś opalarką sterownik i kontrolki wyskoczyły to masz przyczyne. Na elektrodzie jest temat ładnie opisany jak naprawa tego sterownika wygląda i ogólnie to nie zalecają tego lutować tylko kleić. Ale to już sobie tam poczytaj, napewno znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W każdym bądź razie naprawa sterownika w warunkach domowych jest wręcz niemożliwa.

Tam są takie druciki niewiele grubsze od włosa, tego nie da sie polutować, a jeśli chodzi o klejenie, to trzeba kogoś o zdolnościach manualnych chirurga. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjąłem ten sterownik i myśle otworzę zobacze :) i powoli odciąłem tą klapke nożem do gipsu :) (trzeba uważać bo można poprzecinać te mostki :) większość jest grubości włosa albo i cieńsze nie widać ich nawet na zdjęciu ) po otworzeniu ujawnia się płytka i te mostki a wszystko to zalane takim żelem chyba żeby wilgoć się tam nie dostała :) paluchem dotknąłem każdy drucik :) i zakleiłem z powrotem :) nie chce się wierzć ale problem zniknął :) beez żadnego lutowaania :)

 

hehe ręce kóre leczą :)

 

zobaczymy na jak długo będzie spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

http://obrazki.elektroda.pl/1792529700_1386235281_thumb.jpg

 

Witam miałem problem ze sterownikiem. Kiedy auto zimne wszystko ok sterownik tylko się nagrzewał i zapalały się kontrolki ABS i ASR. a wcześniej jeszcze nie działały zegary i klima. No ale rozebrałem ten serownik i tu gdzie zaznaczone nie na czerwono nie było przejścią kiedy tylko delikatnie docisnąłem te trzy druciki które są zaznaczone na nibiesko pojawiło się przejście więc złożyłem i było wszystko od. Po kilku dniah znów to smmo więc rozebrałem jeszcze raz i chciłem podkleić to elpoxem 15 ale że te druciki są strasznie miękie jak widać na zdjęciu dałem obok masywniejszy drucik i pokleiłem to tym że elpoxem i po złożeniu nic ?? nadal palą się kontrolki a przejście jest. Tam gdzie zaznaczyłem a zielono też przejście jest wię nic tam nie kleiłem.

 

Co może być nie tak ?? może być że te druciki miały jakś tm swoją przepustowość a ja zrobiłem to zbyt masywnie ??

 

w oryginale wygląda to tak (zdjęcie zaporzyczone od użytkownika mpx-fm) http://obrazki.elektroda.net/28_1255663138.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam odkopię mam pytanie odnośnie dwóch pacjentów ,

pacjent 1 e39 530d z 99r po wygibasach poślizg , hamowanie z abs i skręt na drodze zapala mi się abs i asc palą się do momentu ponownego odpalenia auta i tu pytanie mam się czym martwić ? auto podepnę pod inpę jak mi kabelek wróci

pacjent nr 2 poliftowe e39 wali błąd stering angle asc nie świeci się na desce , na pierwszy ogień pójdzie kalibracja jeżeli to nie da rady to co z tym fantem dalej ?

edit e39 kolegi problem rozwiązany po kalibracji błędu brak

za to u mnie błędów brak ale odczyt z czujników abs na postoju wynosi 2 km/h na wszystkich 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.