Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni


Rudolfqqq

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
Wymien hilza-uszczelka elektriniki.Pamietaj zeby stan oleju w skrzyni sprawdzac na wlaczonym silniku.temperarura olej skrzyni podczas wlewania swierzego oleju nie moze przekroczyc 50 stopni. Jak wlejesz olej to poczekaj na wlaczonym silniku zeby nielecialo ciurkim z wlewu oleju.poczekaj az zkapie.i zakrec. Pamietaj o temperaturze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

hej,

temperatura powinna byc 70 stopni, koniecznie wymien uszczelke oring wtyczki sterowania, nie wlewaj ravenolu tylko oryginalni plyn, miska z filtrem koniecznie. Sprawdz czy nie ma wycieku pomiedzy skrzynia a silnikiem.

 

w zaleznoisci od przebiegu moize warto zdrobic wymiane dynamiczna wraz z upgradem oprogramowania, kasowaniem adaptacji oraz programowaniem poszczegolnych biegow wraz z synchronizatorami

 

polecam zrobic to jak nalezy

bo pozniej bedzie szarpalo :)

 

pozdr.

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie, oryginalny to taki zalecany przez producenta. Wiem ze bmw czy zf nie produkuje oleji, ale z jakiegos powodu cos polecaja.

z tego co wiem to ravenol jest zamiennikiem, czy gorszym czy lepszym tego nie wiem. Natomiast jestem przekonany, ze polecsany olej jest na pewno optymalny.

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hej,

temperatura powinna byc 70 stopni, koniecznie wymien uszczelke oring wtyczki sterowania, nie wlewaj ravenolu tylko oryginalni plyn, miska z filtrem koniecznie. Sprawdz czy nie ma wycieku pomiedzy skrzynia a silnikiem.

 

w zaleznoisci od przebiegu moize warto zdrobic wymiane dynamiczna wraz z upgradem oprogramowania, kasowaniem adaptacji oraz programowaniem poszczegolnych biegow wraz z synchronizatorami

 

polecam zrobic to jak nalezy

bo pozniej bedzie szarpalo :)

 

pozdr.

 

kolego nie pisz głupot :roll: jakie 70 stopni i jakie synchronizatory widziałeś kiedyś skrzynie automatyczną :?: :?: :?:, i dlaczego nie Ravenol , wiadomo ZF czyli ori (SHELL) to olej zalewany fabrycznie i jak ktoś nigdy nie wymieniał to polecam ori żeby nie mieszać ale dlaczego nie Ravenol :?:

Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jeszcze jakieś głupoty napiszesz?, prosił bym moda że usunął posty kolegi wyżej bo ktoś jeszcze posłucha jego rad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

skrzyni rozebranej nie widzialem, ale za to programowalem biegi oraz synchronizatory - przynajmniej taka byla nazwa w zangielszczonej impie.

 

bez tego po dynamicznej wymianie plynu nie pojezdzisz

 

polecam na poczatek poczytac serwisowke ZF a dopiero potem udzielac porad na forum :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jest inaczej niz ja napisalem, to napisz jak powinno byc, aby osoba ktora zalozyla post mogla zrobic to dobrze.

 

ja napisalem na podstawie swoich doswiadczen w moim aucie.

 

mianowicie, mialem wyciek pomiedzy skrzynia i silnikiem, wiec skrzynia biegow zostala zdemontowana. korzystajac z okazji postanowilem wymienic plyn, miske olejowa z filtrem rowniez. po wyciagnieciu skrzyni, i odpieciu ukladu chlodzenia, z ktorego wyplynelo okolo 0.5l plynu, wyciagnalem konwenter, z ktorego wylalem okolo 2.3l plynu, dodatkowo ze szkrzyni wyplynelo ok 7 lub troche wiecej plynu. wymieniony zostal uszczelniacz, wlalem plyn do konwentera, zalozylem, skrzynia zostala wlozona, uklad chlodzenia rowniez. wszyskto zmontowane, skrzynia zalozona, ( uszczelniacz na wtyczke rowniez). pierwsxe odpalenie, przeleciale przez wszystkie biegi od 1 do6 plus r i neutral. byla dolewka niecaly litr. pierwsza jazda , i masakra, skrzynia przeciagala biegi, przy uzyciu kickdowna przechodzila w tryb serwisowy. pojechalem do fachowcow takich jak wy, i powiedzieli ze konwenter do regeneracji, skrzynie do remonty, etc, ze tak bywa po wymianie.

 

ale prosze panow wyszlo inaczej, narzedziami z ediabas-a zaczytalem nowy sterownik gs-19a, po czym z menu adaptacji ustawialem kazdy bieg wraz synchronizatorami ( wedlug tlumaczenia z angielskiego ktore bylo w inpie, )

 

po tym , do dzis , a minelo pol roku, wszystko dziala super.

 

widzialem pare e65 na allero, gdzie sprzedajacy pisali, ze skrzynia po serwisie, i nie za dobrze dziala, chcieli sprzedac taniej.

 

wiec prosze aby admin nie kasowal moich postow, tylko aby nasi fachowcy ;) opisali jak to wedlug nich powinno sie robic.

BMW RULEZ !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"fachowcy tacy jak wy" , no prosze cie.... :mad2: co my bedziemy z toba dyskusje prowadzic...masz tu link do oficjalnej strony firmy ZF, opis jak sie to powinno robic, no Oni to juz chyba wiedza jak to robic....ah przepraszam, jest po angielsku....kolega madry bardzo wiec chyba po angielsku czytac umie.

http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/Transmission_Fluid_Level_Procedures.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
umie umie w końcu w inpie po angielsku było :wink: , szczególnie dla pilnego fizyka polecam stronę drugą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.