Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Niedawno zmieniłem wysłużoną E36 na E46 318i i przymierzam się do pierwszej wymiany oleju. Co polecacie do tego silnika? 5w40 czy 10w40? Magnatec, Mobil, Valvoline?

 

Czekam na opinie :)

Opublikowano

Hej,

Ja osobiście leję trzeci raz bodajże Castrol Magnatec 10W40. Zdecydowałem się na taki olej, gdyż jak zakupiłem samochód była karteczka informująca o tym, że wlany jest półsyntetyk.

Opublikowano
U mnie brak karteczki, dlatego dopytuje. E36 316i też zalewałem Magnatec'iem 10w40, ale na różnych forach widzę, że M43TU19 niektórzy zalewają 5W40.
Opublikowano
Na forach faktycznie w większości zalecają zalewanie BMW syntetykiem rekomendowanym przez producenta. Ja stwierdziłem, że skoro zalany był półsyntetyk to takim też zaleję i nie mam z tego tytułu na razie żadnych problemów. Odnośnie syntetyków to z mojego doświadczenia czytając fora wynika, że ludzie odradzają Castrola bo to dziadostwo, ale jak ktoś leje polecany wszędzie olej to też nie ma żadnej pewności, że to jest dokładnie olej o takich właściwościach jakie według specyfikacji posiada.
Opublikowano

nie dalej jak miesiąc temu kolega hbreakerB, kierując się poradami z tego forum, wlał do tego samego silnika 5W40 mimo że wcześniej miał zalane 10W40. Rozszczelnił sobie silnik a jego perypetie sobie tutaj poczytasz: viewtopic.php?f=69&t=219717

 

Generalnie do M43TU19 powinien iść olej 5W40, ja w swoim mam nawet Castrol Edge 0W40 co może być lekkim przegięciem w drugą stronę ale żadnych wycieków nie mam, oleju ubywa w tempie 300 ml/15 000 km. Pytanie natomiast jak poprzedni właściciel eksploatował Twoje auto, bo może się okazać że powtórzy się historia kolegi hbreakerB, który do tej pory boryka się z wszystkimi uszczelnieniami.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
To jest spory dylemat, bo niestety nie mam pojęcia co zalewał poprzedni właściciel (brak kartki, kontaktu). Słyszałem o jakiś półśrodkach pomiędzy 10W40, a 5W40 - jeśli dobrze pamiętam to Valvoline miał coś takiego w swojej ofercie, tzn. 5W40 o którym mówi się, że jest po prostu lepszym półsyntetykiem. Wiecie może o jaki olej może chodzić?
Opublikowano
Kiedy miałem M43TU19 lałem do niego najpierw 10w40 Valvoline Maxlife, później zalałem 5w40 Motul 8100 X-cess i jeździ na takim oleju do dzisiaj u nowego właściciela. Wycieków nie było i nadal nie ma. Wszystko zależy od stanu silnika - jak ma się silnik jak sito, to zacznie z niego lecieć po przejściu na syntetyk. Według mnie 10w40 jest za gęsty do tego silnika, ale co kto lubi.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatecznie kupiłem Valvoline Max life 5W40 do silników z przebiegiem pow. 100 tys., do tego płukanka Liqui Moly Engine Flush i filter Filtrona.

 

Z tym ostatnim jednak pojawia się mały problem - widzę, że do odkręcenia obudowy filtra oleju potrzebna jest specjalna nasadka na klucz. Na allegro widzę tego trochę, ale modeli jest tyle, że sam nie wiem co powinienem kupić.

 

Tutaj kilka przykładowych nasadek: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=12563230&string=KLUCZ+DO+FILTRA+OLEJU+BMW&search_scope=userItems-12563230 - ktoś doradzi którą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

silnik od motoru tam masz wstawiony?

dużo lepiej się zbiera niż 1,9? :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Idzie jak burza :D Nie zauważyłem tego i w głowę zachodziłem skąd tyle modeli tych nasadek ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.