Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

ma problem z BMW 116i 07r . Problem polega na tym że zaraz po odpaleniu rano auto normalnie wchodzi na obroty a za chwilę zaczyna szarpac nim obroty falują i nierówno silnik pracuje ( to jest nan zimnym silniku) tak jakby chwilę nie pracowała 1 cylindrze, słychac tez jakieś stuki wtedy w silniku. Ten objaw jest przez chwile i znika. Czasami w trakcie jazdy zaczyna szarpac autem mimo iż mam ok 2,5tyś/min a objawy jak bym jechał na 5 biegu i obroty ok 1 tyś. Też w trakcie jazdy jak jadę czuje jakby na chwilę słabła ale nie szarpie są to objawy chwilowe

Najgorsze to jest poranne je odpalenie. Świece zapłonowe wymienione ok 8 tyś km temu

Troche poczytałem na formum ale nie widzałem podobnych problemów

Boję sięo jedno że to może byc padający rorząd ???????

Opublikowano

Witam,

 

Bardzo wątpię, że przyczyną takiej okresowo nierównej pracy silnika jest rozrząd. Może warto zastanowić się nad sprawdzeniem instalacji zapłonowej (cewki, świece) i układu zasilania paliwa - wymienić filtr paliwa - zwłaszcza jeśli przebieg jest duży. W jedynce jest to usługa dość droga, filtr znajduje się gdzieś przy zbiorniku.

Opublikowano

ogólnie przebieg ma 87 tys km

czyli trzeba było by podłączyc pod kompa

natomiast ona posiada instalacje lpg i tak samo to sie dziej w trakcie jazdy na lpg i benzynie

a odpala i te objawy przy odpalaniu to tylko na benzynie

Opublikowano

Dziś rano znowu odpaliłem auto aby spr spr czy objawy ustały ale było to samo czyli trzęsieni silnikem i nawet słychac jakiś metaliczny stuk w silniku

po południu wymienię świece na nowe to spr czy ustaną objawy

Może ktoś z kolegów miał podobny problem??????

:(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze instalacja LPG musi być idealnie wyregulowana, bo może mieć wpływ na nierówną pracę na Pb. Ten temat już był wielokrotnie maglowany w przypadku e46 i e9x, musisz poszukać. Ja bym spróbował pojeździć parę dni tylko na Pb i zobaczyć czy się poprawi. A tak koniecznie podepnij pod kompa, może coś nie tak z vanosami albo valvetronikiem??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może ślizg pęknięty i raz tak raz tak się układa łańcuch??? i przez to te problemy??
Opublikowano

czyli było by się dobrac do rozrządu do napinacza?????

tylko że te stuki występują na zimnym silniku i trwa to koło 50 sek.

jak jest ciepły to ustępuje to

Opublikowano
Jestem po wymianie napinacza łańcucha rozrządu i bez zmian. Na zimnym nadal to samo pojedyńcze pukanie w silniku i falowanie obrotami potem powrót do normalnej pracy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A możesz nagrać filmik i wrzucić link? Może to coś podpowie??
Opublikowano

Niewiem czy sie problem sam rozwiązał

Odpalając silnik przyłozyłem ucho i chciałem dokładnie zlokalizowac te stuki. stuki dochodziły jakby z węża , który wychodzi z filtra powietrza dochodzący do kolektora ssącego i co jest w nim przepływka. Zauważyłem że ten wąż jest luzny i nie jest połączony z obudową filtra.

Skręciłem mocno opaskę. Zauważyłem że oborty na silniku są juz równe i nie szarpie silnikem na niskich obrotach jak spadały tak koło 1500 do 1000

Ale to wszystko okaże się jutro rano jak bedzie zimny

Opublikowano

i problem rozwiązany

tak jak pisałem wyżęj problem leżał po stronie wypiętego weża co idzie z filtra powietrza do kolektora

te stuki robił chyba przepływka

rano idealnie odpaliła bez żadnych stuków i szarpań silnika

co mnie nerw kosztowała i straconej nie potrzebie kasy 200 zł z napinaczem i świecami

najwżniejsze że chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.