Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie. Mam problem z odpalaniem samochodu. Czym dłużej stoi tym jest gorzej. Po nocy praktycznie nie da rady go odpalić - ale na zaciąg odpali. Jeżeli już odpali to znowu pali od strzała. Potem znowu czym dłużej stoi tym gorzej. Pompa paliwa jest ok. Objawy są takie same na PB i na gazie.

Czy uszkodzony czujnik połozenia wału może dawać takie objawy?

Opublikowano
Theannonymuss jak odpali to nie ma żadnego szarpania i jeździ jakby nic mu nie dolegało. Objawy, które opisywałem w piątek, wczoraj nie wystąpiły - samochód po nocy odpalił od strzała, potem stał jakąś godzinkę i też odpalił bezproblemowo. Później byłem w pracy i po 12 godzinch stania znowu odpalił.
Opublikowano

Pytałem się bo u mnie jak czujnik wału kończył żywot to auto szarpało jak głupie. I to są właśnie objawy kończącego się czujnika. Coś u Ciebie mi pachnie elektryką ale zbyt mało wiem żeby Ci doradzać. Przeglądaj stare posty o nie odpalaniu na zimnym i może coś znajdziesz. Ja bym czujnik wału wykluczył, może inny czujnik bo Ty w tym autku masz ich znacznie więcej niż ja w moim ;-). Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano
A wcale że nie musi szarpać !!! U mnie jednego dnia pomykał normalnie bez żadnych objawów. Następnego dnia odpalił po dłuższym kręceniu. Kolejny dzień - kaplica !!! Nie było mowy o odpaleniu.
Opublikowano
A można jakoś wykluczyć czujnik położenia wału, np zrobić jakiś pomiar czy trzeba wrzucić do samochodu inny czujnik?
Opublikowano
A można jakoś wykluczyć czujnik położenia wału, np zrobić jakiś pomiar czy trzeba wrzucić do samochodu inny czujnik?

 

zmierz opór czujnika pomiędzy 1 i 2 pinem - wartość rezystancji w temperaturze pokojowej powinna wynosić 540 Ohm +/-10% [w temperaturze pokojowej czyli 20-25 stopni] wraz ze wzrostem lub spadkiem temperatury rezystancja będzie się zmieniać i nie jest już specyfikowana. W każdym bądź razie jeżeli w pokojowej będziesz miał to co napisałem to znaczy że czujnik jest sprawny. Chyba że masz wykruszoną izolację przy czujniku lub wtyczce i przez to oberwały Ci się kable w czujniku lub wtyczce i coś nie styka dobrze (tak też bywa z 20 letnimi czujnikami). Zobacz też czy przewód nie jest uszkodzony.

Opublikowano
Wymiana to nie problem ja zrobiłem tak, że pojechałem na "szrot" pozyczylem czujnik i sprawdzilem czy cos to zmieni. Pożycz od jakiegoś znajomego jak ma taki samochod, albo podjedz na szrot i z bani ;p
Opublikowano
Panowie, dzięki za odpowiedzi. Uszkodzony był czujnik położenia wału. Działał tylko wtedy kiedy mu pasowało :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.